Dweezil Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Er det fy-fy og holde på med bilvask og polering på en så fin dag som dette? Tenker på at det er helligdag, men været er kun fint idag og skal visst bli dårlig de neste dagene, sånn bittelitt ivertall I utgangspunktet ikke. Det er restriksjoner på støy på slike dager, så det avhenger litt av hvor mye høyttrykkspyleren/poleringsmaskinen bråker. Det verste som kan skje er at naboene eller politiet ber deg om å dempe deg. Men om du har et godt forhold til naboene, er det bare å be dem si fra hvis det støyer for mye.
hermanoo90 Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Her hos oss så er reglene slik at helligdager og søndager så skal det være rolig hele døgnet utenom tidsrommet 12.00-18.00. Ellers i hverdagene så er det lov med full fres fra 07,00-2100. Fredagskvelder og lørdagskvelder kan man holde på til 23,00 med mye støy. Legger man en lapp med info at man skal ha selskap osv og at det kan bli mye støy så pleier man å få holde på utover reglenes tidsbegrensning =)
Dal-z Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Her ble dagen brukt til bygging av terrasse, var ikke mye klager å få her ihvertfall.. Tror nok folk flest ikke er så nøye på det.
FredrikE24 Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 (endret) Jobber som konsulent i det private næringsliv nå, og min erfaring er at utfordringene der stort sett er enklere å håndtere enn problemene jeg måtte forholde meg til som doktorgradsstudent... Det står det stor respekt av å klare! 10 år er lang tid, jeg sitter selv på 3dje året og klør etter å komme meg ut i jobb Ting kan jo fort endre seg, men foreløpig så er det det som gjelder. Når jeg tenker på at det å være student, og måtte ta 3-4 eksamener i halvåret er greiere enn å måtte ta beslutninger i jobbsammenheng, ofte eller hver dag. Så tenker jeg helt spesielt på at som student så gagner beslutningvalgene stort sett bare deg selv. Innsatsen du legger i det påvirker bare ditt eget sluttresultat i bunn og grunn. Utfordringene man støter på som student er i og for seg vanskeligere, men det mener jeg er fordi man stadig står litt alene om å mestre det/klare det(man sitter alene på en eksamen hvor det er dette resultatet som er det tellende). En avgjørelse man skal ta i jobbsammenheng kan gi store utslag for veien videre for et prosjekt, en liten avdeling, eller hele bedriften før eller senere, på en positiv eller negativ måte avhengig av avgjørelsen og en masse andre faktorer som tilfeldig kan spille inn. Samtidig vil det i jobbsammenheng ofte befinne seg mennesker rundt som sammen ønsker å tjene gode penger for bedriften for å holdet skipet flytende med flagget til topps, alle med ulike egenskaper og kunnskaper som sammen har interesse av å få løst et problem. Samtidig så er det én som må ta en beslutning en eller fler steder i prosessen, som igjen vil spille inn positivt, eller negativt. Om avgjørelsen førte til noe positiv er det kjempefint. Er det negativt, så er det ikke like enkelt å takle for det gagner ikke bare deg selv lenger. Hadde jeg ledet en avdeling, og en vaffel-Fredag hadde vært rutine, hadde jeg mulig lagt en langsiktig, men diskré plan om å avskaffe kose-tradisjonene i et arbeidsmiljø.. Norge står praktisk talt stille på Fredager. En og annen dag for å markere noe er greit, men trenger ikke gjøre det hver uke. Den avgjørelsen er jeg nesten sikker på at hadde gitt et positivt utslag Endret Mai 14, 2015 av FredrikE24 Werther reagerte på dette 1
316 Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Imponerende å utdanne seg i ti år etter videregående, hadde aldri orket det etter at jeg fikk smaken på arbeidslivet. Det er ti år siden jeg gikk ut av videregående neste år, og begynte samme høst i arbeid hvor jeg fremdeles er.
axept Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Imponerende å utdanne seg i ti år etter videregående, hadde aldri orket det etter at jeg fikk smaken på arbeidslivet. Det er ti år siden jeg gikk ut av videregående neste år, og begynte samme høst i arbeid hvor jeg fremdeles er. Tenker det samme.. Jeg har ikke vitnemål fra VGS (strøk på en eksamen), men begynte å jobbe samme året som jeg gikk ut. 2 dager i førstegangstjenesten først da 7 år på Fundo Wheels før jeg begynte på Hydro. Er på mitt 6 år der og har tatt fagbrev i Produksjonsteknikk faget. Skal innrømme at jeg angrer på valg av linje på VGS. Jeg hadde ikke peiling hva jeg skulle bli og valget falt på Allmenne fag (som det hette da). Var tenkt å skifte til Elektro etter 1 år, noe jeg var innstilt på, helt til året var nesten ferdig. Da gikk mye av tiden til dritt og søknad om skifte etc gikk til H. Dette angrer jeg på i dag, men kunne aldri tenkt meg å tatt noe utdannelse etter jeg var ferdig med 3 år... Nå er jeg for gammel, har helt grei lønn her og har det jeg trenger. Edit: Skal sies at jeg skjønner at folk tar høyere utdanning, selvfølgelig! Kudos til dere!
flobben Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Det står det stor respekt av å klare! 10 år er lang tid, jeg sitter selv på 3dje året og klør etter å komme meg ut i jobb Ting kan jo fort endre seg, men foreløpig så er det det som gjelder. Når jeg tenker på at det å være student, og måtte ta 3-4 eksamener i halvåret er greiere enn å måtte ta beslutninger i jobbsammenheng, ofte eller hver dag. Så tenker jeg helt spesielt på at som student så gagner beslutningvalgene stort sett bare deg selv. Innsatsen du legger i det påvirker bare ditt eget sluttresultat i bunn og grunn. Utfordringene man støter på som student er i og for seg vanskeligere, men det mener jeg er fordi man stadig står litt alene om å mestre det/klare det(man sitter alene på en eksamen hvor det er dette resultatet som er det tellende). En avgjørelse man skal ta i jobbsammenheng kan gi store utslag for veien videre for et prosjekt, en liten avdeling, eller hele bedriften før eller senere, på en positiv eller negativ måte avhengig av avgjørelsen og en masse andre faktorer som tilfeldig kan spille inn. Samtidig vil det i jobbsammenheng ofte befinne seg mennesker rundt som sammen ønsker å tjene gode penger for bedriften for å holdet skipet flytende med flagget til topps, alle med ulike egenskaper og kunnskaper som sammen har interesse av å få løst et problem. Samtidig så er det én som må ta en beslutning en eller fler steder i prosessen, som igjen vil spille inn positivt, eller negativt. Om avgjørelsen førte til noe positiv er det kjempefint. Er det negativt, så er det ikke like enkelt å takle for det gagner ikke bare deg selv lenger. Hadde jeg ledet en avdeling, og en vaffel-Fredag hadde vært rutine, hadde jeg mulig lagt en langsiktig, men diskré plan om å avskaffe kose-tradisjonene i et arbeidsmiljø.. Norge står praktisk talt stille på Fredager. En og annen dag for å markere noe er greit, men trenger ikke gjøre det hver uke. Den avgjørelsen er jeg nesten sikker på at hadde gitt et positivt utslag Nåja, helt stille står det ikke på fredager, i allefall ikke innen it-bransjen i allefall. Der er det fullt kjør hele uken og ofte nattestid også. Angående utdannelse, jeg har Bachelor i informasjon teknologi. Har vurdert master, men slik jeg ser det nå så vil en master gavne meg veldig lite i forhold til eventuelt nye jobber. Skulle man gått noe master må det være innen ledelse eller økonomi for mindel for at jeg skulle fått noe ut av det. For mindel som driver med infrastruktur så er erfaring det absolutt viktigste, og it endrer seg såpass hele tiden at det vil være prosesser og handle måte man måtte ha skolert seg i for å få noe igjen noen år etter. Viktigste nå for min del er å holde seg oppdatert og ta sertifiseringer på de områdene.
Werther Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Problemet til Norge er vel at vi utdanner for mange mennesker, og et lite land med bare 5 millioner innbyggere har ikke nok arbeidsplasser til alle disse menneskene med bachelor, master og doktorgrader. Offentlig sektor er allerede dobbelt så stor som den burde ha vært, og man skulle tatt en runde med nedskjæringer lik den oljebransjen omsider opplever. Alle er like viktige, og vi trenger flere etniske nordmenn i yrker som ikke krever lange utdanninger. Jeg misliker at vi i likhet med Saudi-Arabia setter bort mye jobb til andre ( i vårt tilfelle svensker og polakker), og ikke vil bli skitne på hendene selv. Det blir spennende å se hvordan Norge går de neste årene når oljeinntektene faller og konsekvensene av dette smitter over til fastlandet. Vi er midt i første bølgen nå, og jeg er litt spent på situasjonen. Nytern reagerte på dette 1
bmwgrace Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Mer vakthund [emoji106][emoji106] Sent from my iPhone using Tapatalk Fredrik og Nytern reagerte på dette 2
olenikolai Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Sitter i skrivende stund også med eksamensforberedelser, har et drøyt år igjen før fullført Ingeniørutdanning. Har gått på skole i 3 år allerede og det blir totalt 4 medberegnet forkursåret. Bare å bite tenna sammen siste tiden nå Å studere er ille nok, men å ta 3-4 eksamener pr. Semester er ingenting mot å måtte ta krevende beslutninger i en arbeidssituasjon titt og ofte(resten av livet)! Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Hvordan ingeniør er det du studerer til? Sitter og jobber mot eksamen på andre året ingeniør selv, energi og miljø i bygg her!
Shattered Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Bilde av E30 + ukjent bil i lakken Mer vakthund [emoji106][emoji106] Sent from my iPhone using Tapatalk Er det en Jaguar E-type i bakgrunnen der?!
FredrikE24 Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 (endret) Hvordan ingeniør er det du studerer til? Sitter og jobber mot eksamen på andre året ingeniør selv, energi og miljø i bygg her! Jeg går Automatisering/Teknisk Kybernetikk, ligger under "Elektronikk og Informasjonsteknologi" paraplyen! Antar at du går på HiOA og kjenner jeg nok til to din klasse jeg tok videregående sammen med(Elektro) samt ei jeg tok forkursåret(tidligere rørlegger) med Neste semester skal det velges valgfag og da har jeg gått bevisst mot kommunikasjonssystemer og mer matematikk. Bachelorgruppa er allerede dannet, så jeg er ganske klar for å klemme det siste ut. Har fagbrev innen telekommunikasjon fra før, så føler det er ganske heldig at jeg kan være nevenyttig og praktisk. Endret Mai 14, 2015 av FredrikE24
Daniel. Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Er det en Jaguar E-type i bakgrunnen der?! Ser ut som det er en E-Type ja
Marius2002 Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 (endret) Vet at mange av dere bruker vinyl på interiør-listene for å skifte farge. Ikke BMW dette, men... Jeg skal ikke skifte farge, har en detalj på dørene innvendig som er veldig slitt av forrige eier og tenkte kanskje at vinyl på dette hadde fungert, samtidig gir en god beskyttelse. Men hvordan klarer man runde objekter i hjørner og slik, blir det ikke boblete?Skal ta en skikkelig vask/rens innvendig i helgen og tenkte å fikse dette.Bildet under, er dørhåndtaket(midt på døren) som skal takes, bakre del er sort og står igjen, fremre del er det vi ser i sølv og takes av som et deksel.Alternativ, lest mye om plastidip, er litt skeptisk å bruke dette da dørhåndtakene er noe som får mye slitasje, innspill? Har en boks liggende jeg nylig fikk gratis for å teste på ett eller annet. Vil ikke ha jalla-resultat, da blir det heller slik det er idag. Endret Mai 14, 2015 av Marius2002
olenikolai Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 (endret) Jeg går Automatisering/Teknisk Kybernetikk, ligger under "Elektronikk og Informasjonsteknologi" paraplyen! Antar at du går på HiOA og kjenner jeg nok til to din klasse jeg tok videregående sammen med(Elektro) samt ei jeg tok forkursåret(tidligere rørlegger) med Neste semester skal det velges valgfag og da har jeg gått bevisst mot kommunikasjonssystemer og mer matematikk. Bachelorgruppa er allerede dannet, så jeg er ganske klar for å klemme det siste ut. Har fagbrev innen telekommunikasjon fra før, så føler det er ganske heldig at jeg kan være nevenyttig og praktisk. Det stemmer! Antar at rørleggeren er Anita i hvert fall, men ikke helt kontrollen på hvem som har gått elektro før Det høres bra ut, blir nok byggautomatisering på meg neste år som valgfag, så blir å lukte meg litt mot din linje sånn sett Edit: når jeg tenker meg om er det vel kanskje Markus og Martin du kjenner? Mener å huske at de gikk elektro sammen! Endret Mai 14, 2015 av olenikolai
Anbefalte innlegg