Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt igjennom noen Dire Straits Album idag, og har faktisk Alchemy Live platene i hylla, er lagt i avspillingskøen ved spillern :) Har også tatt meg tid til å spille igjennom Pink Floyds siste opptreden samlet(uten Roger(Syd) Barret naturligvis). Det var under Live8 i 2005. Keyboardisten Rick Wright døde av kreft ikke lange tiden etter.

David Gilmour er enormt dyktig på gitar og liker spesielt godt at Nick Mason(trommisen) river av seg headsetet før gitarsoloen kommer for fullt :)

Roger Waters har vel lagt opp med å holde sine live-konserter, men David Gilmour holder vel koken fortsatt, og som etter min mening "definerer Pink Floyd".

Denne har kanskje ikke best bilde, ligger en til ute med HD-oppløsning, dessverre med et mye verre lydspor.

Skrevet

Lekte meg litt med en sort E91 320d LCI tidligere i kveld, var artig selv om det hadde vært gøy med litt mer "motstand". Men sjåføren hadde baller så det kompenserte for manglene motorkraft, er gøy med litt road racing når veiene er tomme og uttafor tett byggd strøk. Signalisere til hverandre før vi kjørte hver vår vei :)

Skrevet

Statistikken for å bli stoppet av politi skøyt i været i sted.. Møtte en sivil(Svart passat), kjørte en kamerat hjem fra fest. Ser jo selvfølgelig hva han vil og kjører inn til siden på eget initiativ og jeg holder deretter vognkort og førerkort ut av vinduet før den rekker å snu.. Allikevel skulle det settes på blålys for harde taket.

Bilen blir så gjennomsøkt, en refleksjakke(fóret arbeidsjakke fra Wenaas), en badeshorts og et par illeluktende vernesko var det de fant. Så var det standardspørsmålene i tur og orden. Alt stemte visst og den råtne Mercedesen hadde visst nye sommerdekk og var EU-godkjent, med andre ord fikk jeg kjøre videre.

Kjører så 150 meter lenger bortover veien. Denne gangen dukket det opp en uniformert Politibil i innkjøringen til boligfeltet til kameraten. Kjører så inn i boligfeltet til kameraten med politi "på slep", jeg tenker at de snakker vel sammen på Tetraen og sier at den blå mistenkelige Benzen er OK. Neida, litt saft i nabolaget måtte visst til.

Ny runde med spørsmål, denne gangen måtte jeg sitere vognkortet under eierskap til tross for at jeg står som eier sammen med min far. Ny runde hvor de fant den samme jakka, en badeshorts og et par sure vernesko. Bilen var fremdeles EU-godkjent og hadde nye sommerdekk. :stupid:

Skrevet

Statistikken for å bli stoppet av politi skøyt i været i sted.. Møtte en sivil(Svart passat), kjørte en kamerat hjem fra fest. Ser jo selvfølgelig hva han vil og kjører inn til siden på eget initiativ og jeg holder deretter vognkort og førerkort ut av vinduet før den rekker å snu.. Allikevel skulle det settes på blålys for harde taket.

Bilen blir så gjennomsøkt, en refleksjakke(fóret arbeidsjakke fra Wenaas), en badeshorts og et par illeluktende vernesko var det de fant. Så var det standardspørsmålene i tur og orden. Alt stemte visst og den råtne Mercedesen hadde visst nye sommerdekk og var EU-godkjent, med andre ord fikk jeg kjøre videre.

Kjører så 150 meter lenger bortover veien. Denne gangen dukket det opp en uniformert Politibil i innkjøringen til boligfeltet til kameraten. Kjører så inn i boligfeltet til kameraten med politi "på slep", jeg tenker at de snakker vel sammen på Tetraen og sier at den blå mistenkelige Benzen er OK. Neida, litt saft i nabolaget måtte visst til.

Ny runde med spørsmål, denne gangen måtte jeg sitere vognkortet under eierskap til tross for at jeg står som eier sammen med min far. Ny runde hvor de fant den samme jakka, en badeshorts og et par sure vernesko. Bilen var fremdeles EU-godkjent og hadde nye sommerdekk. :stupid:

Politiet har vel ikke lov til å gå

Gjennom bilen din uten å ha troverdig grunn til det? Eller at bilen skal ha vært koblet opp mot ulovlig aktivitet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Politiet kan sjekke hva som helst de. Såkalt rutinekontroll. De plukker ut tilfeldige eller mistenkelige biler.

Skrevet

Noen ganger har de fryktelig lite å gjøre så da trakasserer de uskyldige og lovlydige borgere. Men jeg ville tro de hadde noen form for kommunikasjon. Selv ble jeg stoppet i en trafikk kontroll de hadde, så kjørte jeg videre. Minutter senere kjørte jeg tilbake samme veien jeg kom, da ble jeg stoppet i trafikk kontroll på andre siden av veien igjen. Da sa jeg bare til den uniformerte damen at jeg nettopp ble stoppet av kollegene på andre siden av veien, da var det bare å kjøre videre :)

Skrevet

En kollega av meg ble ofte stoppet da vi jobbet sammen om natta, han kjørte en gammel sliten Hiace mens jeg kjørte ny Mercedes Vito :P

Skrevet

Politiet kan sjekke hva som helst de. Såkalt rutinekontroll. De plukker ut tilfeldige eller mistenkelige biler.

De må ha skjellig grunn for å gjennomsøke bilen din. De kan ikke gjøre det fordi de har lyst.

Skrevet

Jeg har ikke noe imot at de gjennomsøker bilen. Hvorfor skal jeg ha det? De fikk gjøre jobben sin så godt som det gikk ann, men frustrasjonen min inatt var at dette spetakkelet tok tid på grunn av at de ikke kunne kommunisere med sivilbilen som stoppet meg først.

Det var tydelig at de var ute etter noe helt spesielt.

Skrevet

Vel, jeg ble stoppet for noen uker tilbake i promillekontroll. Blåste 0,0 såklart.

Damen trodde ikke på resultatet og måtte blåse igjen. Hun trodde det fortsatt var noe gale og begynte å spør meg ut om jeg gikk på piller eller annet narko.

Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Men videre begynner hun å være anklagende for at jeg har stjælt bilen min og alt ble bare helt absurd med masse rare spørsmål. Jeg måtte bevise for de at jeg verken er narkis eller har stjælt bilen. Etter hun var borte en stund og fikk kontakt med stasjonen eller hvor enn de kaller opp gikk det vel opp for henne at jeg pratet 100% sant angående navn, bilen var min og bosted og selvfølgelig ingenting uoppgjort noengang med politiet eller annet. Men hun ville fortsatt ikke slippe meg etter alt, hun synes pupillene mine var store, jeg sa de er normalt store og jeg blir ofte nektet inngang på utesteder og har fått anklagelser før for dette og hver eneste sjekk så viser det seg at det kun er normalt hos meg, og jeg begynner å bli lei av at det skal være "grunnen" hver gang, det er jo ikke min feil. Hun tilkalte backup og da var det tre politifolk som stod inn ruten på min Veloster i et ganske heavy regnvær og alle synes jeg så rusa ut. Er det mulig... Men likevel måtte kjøre opp til politibilene og ut og ta en slik narkosjekk/kontroll de gjør ved bruk av en mobilapp(ganske grei den igrunn). Da jeg passerte denne glatt måtte de bare sende meg videre. Når jeg stod der å gjorde tester kom en bekjent i politiet forbi,(ikke en av de tre som var anklagende) som også var på samme kontroll, han begynte bare å le når han så det var meg å sa "jaja, du må bare ta det sporty". Hele seansen tok 15-20 minutt.. 

Vel alt dette for at madammen var lysten på en sjokis klokken 23:00 på en mandagskveld og jeg i all godhet skulle kjøre på Shell 7/11 for å få tak i en Center-rull...

Skrevet

tips til hvor skaffe dekk med lav nok profil til å passe e30 med bredde 265 til 295 og 17"

finner ingenting omtrent :P

295/30-17 skal være perfekt omtrent :P

men finner ikke den dimensjonen :lol:

og billig hadde jo seff vært noe da :P

Skrevet

Har ratta rundt i den her i helga, skal hjelpe kompisen min å selge den :)

Er litt skummelt, nesten så jeg må kjøpe den selv! Man blir fort avhengig av den lyden!

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=59696882

Satt og så igennom annonsen og tenkte at det var en bra bil, facelift og ganske ok pris. Så leser jeg igjennom teksten og ser det gylende ordet "ombygd"....interessen og fasinasjonen faller som en sten :( Beklager! Alt for dyr var den også til å være ombygd og gått så langt...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...