Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

boltene skulle strammes med rett over 2000 NM. Læregutten klarte å kile fast en bolt.

Kjenner til det med læregutt og trøbbel/merarbeid for å si det sånn :) Har hatt med meg mange lærlinger, noen er for forsiktige, andre slurver alltid, noen vet ikke hva en skrutrekker er. Med slike kombinasjoner, så kommer man utfor de merkeligste tilfeller av problemer. Da lærer man i hvertfall å løse problemer. Litt tid og erfaring så blir det noe ut av læregutta også, skal sies at jeg ikke var særlig høy i hatten da jeg startet, men det gikk seg fort til.

Favorittlæregutten fikk en hard start, men etterhvert ble vi et bra team og 4 år senere, denne uka deltar han i Yrkes-VM i Brasil, dvs. WorldSkills. Deltok selv i London 2011, så det er stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Kan bli mye rart med disse lærlingene, men de må jo lære. Her var det 20 bolter som skulle skrus fast.

Da skrur man inn alle boltene først. Så strammer man med moment på kryss og tvers.

Feilen han gjore her var å stramme til på 2000NM på noen skruer før alle skruer var entret.. Da har han nok ikke hatt alle hull på linje når han strammet de første boltene. Og bolten har blitt skadet når han tvinget den inn. Han forstod ikke at han skulle stoppe når han merket bolten var veldig hard å skru inn. Han bare kjørte på med større verktøy.

Til mandag skal han lære å bore ut skruer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Kan bli mye rart med disse lærlingene, men de må jo lære. Har var det 20 bolter som skulle skrus fast.

Da skrur man inn alle boltene først. Så strammer man med moment på kryss og tvers.

Feilen han gjore her var å stramme til på 2000NM på noen skruer før alle skruer var entret.. Da har han nok ikke hatt alle hull på linje når han strammet de første boltene. Og bolten har blitt skadet når han tvinget den inn. Han forstod ikke at han skulle stoppe når han merket bolten var veldig hard å skru inn. Han bare kjørte på med større verktøy.

Til mandag skal han lære å bore ut skruer :P

Det er jo ganske elementært. Gjør det selv om jeg bare har fire skruer også jeg. Skal aldri dra til en maksimalt først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, kjipt å måtte stenge Steam-kontoen fordi den har blitt hacka..

Typisk!!!  :devil:  :stupid:

Hva, går det an? Jeg trodde Steam-guard tok seg av sånne ting? Du må jo inn på e-mailen og verifisere om du blir pålogget fra en ukjent IP-adresse  :-k

Fikk mail en gang om at min account var forsøkt innlogget fra en IP i Marokko. Endre passord og alt var ok :)

Endret av Rublings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, går det an? Jeg trodde Steam-guard tok seg av sånne ting? Du må jo inn på e-mailen og verifisere om du blir pålogget fra en ukjent IP-adresse :-k

Fikk mail en gang om at min account var forsøkt innlogget fra en IP i Marokko. Endre passord og alt var ok :)

Tydeligvis...

Ja, var sånn det begynte. Fikk 30-40 mail om noen som prøvde å få tilgang. Fra IP-adresser over hele verden. Så da mista jeg påloggingen min og fikk ikke logget på igjen...

Byttet passord og alt virket OK i ca 15 min.. Fikk samme beskjed i spill at kontoen var i bruk en annen plass og jeg ble logget ut. Hadde fått mail om at en med IP adresse fra Nederland hadde "successfully changed password" på kontoen. Så da måtte jeg "LOCK"'e kontoen..

[emoji17]

Irriterende..

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...