Diiesel Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 (endret) Hæ, jo? Er den komplett ombygd så er den da det den er ombygd til.. Jaja, da kan vi heller si at bl.a. denne "520"en http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=61122384 blåser femmerene dine? Merkelig! Må gå dårlig den 530en din når tilogmed en 520 tar den! Innlegget er rettet til fredrik.. Endret August 15, 2015 av Einarsson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Nå er det litt forskjell på en 5-serie med M sport og en M5! Men ja, jeg kommer nok til å annonsere min bil med M-sport. Særlig ettersom planen er at alt skal være M-sport, fangere, lister, felger ratt osv nå jeg er ferdig. Men skal jeg være ærlig så får dere finne noe annet å terpe på når det gjelder mine uttalelser vedrørende ombygde M biler. Å dra paralleller med M-sport biler blir for vagt, kan faktisk ikke sammenliknes en gang! Det blir jo ikke "for vagt". Debatten vedr en ombygd m5 handler om at du "føler" den ikke er en ekte m5. Og mange er enige med deg, men alle obygde jeg har sett er fortsatt mer m5 enn 520. Det at du omtaler din bil som "M-Sport" er jo ikke noe annet enn løgn. Du mangler "alt". Du har klæsja på noe uoriginale kopifangere. Hva med stabstag, dempere, fjærere, i noen tilfeller andre armer og stag. Sort taktrekk, ratt og alt det andre dillet? Fangerne gjør ikke noe med hvordan bilen kjører. Det gjør derimot hoveddelen av M Sport pakken. En ombygd m5 kjører....eksakt (!) som en original m5.Det betyr ikke at den er like mye verdt og alt det andre tjafset rundt ombygd/original debatten, men de fleste innser nok hvilken kategori den hører hjemme under. JMossige, Werther og Nytern reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Jeg tenkte faktisk akkuratt det samme som Wicky. Annonseres mye M-Tech som ikke er det. Ser jo også her på bimmers hvor mange som ettermonterer M deler. Det ville da være like feil å annonsere en bil Som M-Tech når den ikke er det orginalt som en M5 når den ikke er det orginalt. M-Tech er noe ekstra i utstyrspakken på bilen montert av kyndige BMW mekanikkere hos BMW. Ettermontert i en garasje kan være både mangelfullt å dårlig utført. Så det blir feil å annonsere en standard bil som en M-Tech på lik linje med en standard bil som M5. Om de ikke kom slik fra fabrikk. Man kan ikke sitte sånn å velge ut hva som er godkjent ombygging og ikke uansett hvor stor og omfattende ombyggingen er. Alt eller ingen ting. En orginal M5 med 520 motor da. Selges det som M5 siden den var det oprinnelig? Det argumentet der synes jeg blir for vagt! Det kreves litt mer kompetanse for å konvertere en 520i til en M5, man må til og med gjøre strukturelle forandringer i bilens karroseri. Å montere M-sport på en vanlig 5-serie trenger man ikke være mekaniker for å få til, jeg for min del fikk Bavaria til å montere fangere og skjørter siden jeg kjøpte det igjennom dem. Å prøve å mene noe annet er flisespikkeri, bilen er vel ikke lengere original siden det ikke lengere er samme dieselen på tanken som den forlot fabrikken med. Ikke er det tysk luft i hjulene lengere heller...Satt veldig på spissen for å illustrere hvor "galt" det kan bli... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Hahaha, blir for dumt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Strukturelle forandringer.....? Klemme inn leppe på bakre hjulbuer litt, akkurat som de har gjort hos bmw? Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Apropos Windows 10... http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/windows-10-microsoft-stoevsuger-dine-personlige-data Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Det blir jo ikke "for vagt". Debatten vedr en ombygd m5 handler om at du "føler" den ikke er en ekte m5. Og mange er enige med deg, men alle obygde jeg har sett er fortsatt mer m5 enn 520. Det at du omtaler din bil som "M-Sport" er jo ikke noe annet enn løgn. Du mangler "alt". Du har klæsja på noe uoriginale kopifangere. Hva med stabstag, dempere, fjærere, i noen tilfeller andre armer og stag. Sort taktrekk, ratt og alt det andre dillet? Fangerne gjør ikke noe med hvordan bilen kjører. Det gjør derimot hoveddelen av M Sport pakken. En ombygd m5 kjører....eksakt (!) som en original m5.Det betyr ikke at den er like mye verdt og alt det andre tjafset rundt ombygd/original debatten, men de fleste innser nok hvilken kategori den hører hjemme under. Det gjør jo ikke det! Min bil er og blir den samme på papiret, med en ombygget M5 vil alltid være en 520I. Det at min bil ikke har M-sport i utstyrslista er greit nok, men da må jeg passe på å opplyse om at dette er ettermontert ved ett eventuelt salg. Jeg tror ikke folk flest som kjøper 5-serie bryr seg i stor grad om den er ettermontert eller ei, men for en som skal handle M5 kan det være helt avgjørende om den er original eller ei. Min bil er ikke "ferdig" ennå, jeg mangler innstegslister, fot hviler og ratt. Sort taktrekk og leppe bak er ikke standard i M pakken på F10, velger man også Adaptiv drive (som jeg har) så faller M-sport understellet bort. M understellet kan også velges bort i de fleste land utenfor Norge. Når jeg en gang skal selge bilen så kommer jeg til å annonsere den som M-sport, men jeg kommer til å legge ved utstyrslista og opplyse om at dette er ettermontert hos Bavaria sitt karroseri veksted med tilhørende kvitteringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Så om bavaria hadde bygd om en 520i til M5 med kvitteringer hadde det vært greit å annonsere den som M5? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Så om bavaria hadde bygd om en 520i til M5 med kvitteringer hadde det vært greit å annonsere den som M5? Den hadde ikke blitt noe mer M5 på papiret uansett, men det hadde kanskje vært ett tryggere kjøp da bilen er bygget av folk som vet hva de driver med. Er mye dårlige ombygde biler ute å går, vet ikke hvor mange som så det bildet Ivirg postet av en totalvraket ombygget E46 M3. Samtlige airbager hadde ikke løst seg ut og bilen var full av sparkel.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Haha, nå er dere skikkelig vanskelige! Jeg tror alle skjønner hverandre godt om dere vil og begge sider av saken har fornuftige innlegg. Jeg mener ombygd M5 skal stå i vanlig kategorien fordi det bare en en 5xxi med godkjent i vognkort bytte av motor og det som må til, men jeg kan og skjønne "den andre siden" veldig veldig godt. Jeg kan og være enig i at den kan stå i M5 kategorien om det hadde vært en måte å huke av for ombygd. Som sagt gode poeng fra alle parter... Nå er det lørdag, bilen er shinet innvendig og utvendig, hente madammen på jobb, fyre opp grillen og sprette en iskald en. Fredrik og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Er virkelig ikke sort taktrekk en del av M Sport pakken til f10? Det er isåfall første gang på over 20 år. Ikke _sports_ pakke, men M Sports pakken. Og som du sikkert ser så er det fortsatt en del du ikke tar med. Det er nettopp sånne annonser som irriterer meg. Jeg vil ikke ha en bil med noe påhengte fangere, jeg vil ha en bil med alt hva som hørere hjemme i M sport pakken. Hvorfor irriterer dette meg? Fordi å bygge om en M5/M3 ligger det en del økonomiske grunner bak, og man får igjen for dette om alt er gjort skikkelig. Derfor er veldig mange ombygde biler faktisk helt ombygd, men alt som hørere med. Å ettermontere M sport er det ikke nok økonimisk gevinst i, så da slurver folk. Henger på noe kopifangere (som du har gjort) og noe dill, fordi da ser det ut som en m sports bil. Det er jo fortsatt på ingen måte det. viktig: Dette er ikke et angrep på din bil F90. Jeg synes du har en nydelig bil. Men du går vel hardt ut mot endringer alle andre gjør, med ymse forklaringer. Folk har forskjellige meninger, og det har de lov til. Jeg er ofte ikke noe begeistra for ombygde biler (har snudd, med penger i hånda på en sånn bil som bare var for dårlig, m5), men det betyr ikke at man trenger rakke ned på det noe så verre. Jeg kan forstå "følelsen", men det tekniske er det ikke noe automatikk i at er bedre på en original bil. Werther og Nytern reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Har ikke f90 originale fangere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Det argumentet der synes jeg blir for vagt! Det kreves litt mer kompetanse for å konvertere en 520i til en M5, man må til og med gjøre strukturelle forandringer i bilens karroseri. Å montere M-sport på en vanlig 5-serie trenger man ikke være mekaniker for å få til, jeg for min del fikk Bavaria til å montere fangere og skjørter siden jeg kjøpte det igjennom dem. Å prøve å mene noe annet er flisespikkeri, bilen er vel ikke lengere original siden det ikke lengere er samme dieselen på tanken som den forlot fabrikken med. Ikke er det tysk luft i hjulene lengere heller...Satt veldig på spissen for å illustrere hvor "galt" det kan bli... Bensin på tank og luft i hjulene er ikke en del av bilen. Dette blir hvertfal for dumt å sammenligne. "En måke dret på bilen. Dritten var ikke orginal fra BMW. Uorginal bil!!!" Sånn svada kan man finne på i 3 dager uten å komme i mål. Det er nok dine argumenter her som er for vage. Her klarte du ikke å komme med noe bedre enn luften i hjulene. En 520 med S62 blir aldrig en ekte M5. Det er helt klart. Den vil ha lavere verdi. Den vil aldrig bli en ekte M5 for min del. Det samme mener jeg om M-Tech. En E36 325 med ettermontert M-Tech vil aldrig bli en ekte M-Tech bil. Utstyrslisten er dokumentasjon svart på hvitt hva fabrikken monterte. Så på ettermontert bil kan man aldrig noen gang i fremtiden vise noe dokumentasjon på at dette er en ekte "M" bil, men en standard bil med ettermontert M. Man får heller ikke no dokumentasjon på at den som ettermonterte har gjort dette 100% likt som en fabrikkbygget M bil. Med en utstyrsliste med M på har man dokumentasjon på at dette er ekte vare. Jeg ettermonterte facelif greier på den ene 7ern min. Den ble ikke en facelift bil av den grunn. Jeg monterte ikke skjørtene på samme måte som BMW gjore på facelift bilene heller, men det var ingen som så det på min bil. Selv om det sikkert var en jalla løsning i forhold til BMW sin løsning. Å sånn vet man aldrig når noen har ettermontert M-Tech heller. Det kreves litt mer kompetanse for å bytte en hel drivlinje med motor, ja. Men folk klarer dette også. Når da bilen til og med er godkjent med motoren på 4,9 liter og 400 hk i vognkortet. Så er den godkjent bygget lik en M5. Dette er fortsatt ingen ekte M5 i min bok, men den bør stå under M5 på finn med tekste ombygget bare for enkelhets skyld. Selv en som ikke er godkjent syns jeg bør ligge under M5 med klar tekst i anonnsen at den ikke er ekte. Om jeg skal ha en billig "M5" jeg vil bruke opp eller en ekte dyr garasje/ finværs M5. Så bør begge ligge i kategorien M5 for enkel hets skyld. Om jeg vil ha en ombygget bil til halve prisen. Så blir det bare idiotisk at finn tvinger meg til å lete etter en sånn bil blandt 1000 andre 520er selv om det opprinnelig er et 520 karosseri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Min bil er ikke "ferdig" ennå, jeg mangler innstegslister, fot hviler og ratt. Sort taktrekk og leppe bak er ikke standard i M pakken på F10, velger man også Adaptiv drive (som jeg har) så faller M-sport understellet bort. M understellet kan også velges bort i de fleste land utenfor Norge. Er virkelig ikke sort taktrekk en del av M Sport pakken til f10? Det er isåfall første gang på over 20 år. Ikke _sports_ pakke, men M Sports pakken. Jo, det er det. 337 M Sportpakke Ink følgende: - AZAT Stoff 'Grey Shadow'/Alcantara Antrasitt | Sort - 2NA BMW M Lettmetallfelg Dobbelteke 350M RFT 18" (for Touring) - 2NC BMW M Lettmetallfelg Dobbelteke 350M RFT 18" (for sedan) - 481 Sportsseter for fører og forsetepassasjer - 4MR Interiørlister Aluminium Hexagon - 704 BMW M Sportsunderstell - 710 BMW M Sportsratt i skinn - 715 BMW M Aerodynamikkpakke - 760 BMW Individual Shadow Line - 775 BMW Individual Innertaktrekk antrasitt - Tåkelys - BMW M Terskellister med BMW M emblem - BMW M Fotstøtte på førersiden - Eksosenderør i mørk krom Kilde Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Greit å se at de fleste her inne er enig med meg [emoji106] jeg er ikke ute etter å diskutere dette, ville bare si hva jeg mener om saken. Fra mitt ståsted virker dette helt tåpelig. Det blir like feil slik finn.no mener det skal være. En 520i ble aldri levert med 4999cm3 motor og 373kw i effekt. Dette kommer også opp når man søker opp bilen hos Statens Vegevesen. Alt står beskrevet i annonsen og visst noen blir lurt til å kjøpe en uorginal bil så bør de begynne å lese annonsene før de handler bil til en halv million. Hadde man hatt mulighet til å tilføre "godkjent ombygget" i overskriften uten å bryte annonsereglene så hadde dette vært løst uten mere om og men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg