Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilket MC-forum er det største/mest aktive i Norge? Får forhåpentlig vis lappen snart, og da er det vel bare å suge til seg info om hva man bør kjøpe :) Håper dette er greit å poste her på bimmers.

Er det vel mcsiden som har mest aktivitet av de norske, mc-forumet.no er vel også ganske stort? har en bruker der, men ikke vært inne på årevis :)  Ellers finnes det store, internasjonale forum for enhver modell eller merke omtrent :P  jeg er på oldskoolsuzuki.info og gsrecources.com, det gjelder jo bare for gamle suzukier, men enormt mye aktivitet og flinke folk der :) 

Mopedportalen er vel kanskje også ganske stort? Husker ikke lenger, lenge siden jeg har hengt der nå.

Sikkert stort og fint, men det blir vel omtrent det samme som om noen spør om et sportsbil-forum og blir henvist til Tesla Owners Club Norway.

Mopedportalen er, eller rette sagt var ett veldig stort forum, kraftig nedgang siste halvåret/året siden facebook-grupper har tatt over mye. Men absolutt ikke bare moped som er greia der. Delvis derfor det ble forsøkt å opprette MotorPortalen i stedet, fordi det er så mye annet enn 50cc der inne. Men du har rett, lite aktivitet på tung mc :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er anti-Islamister som har satt det opp for å skape en reaksjon.

Jeg er ikke allvitende, men det finnes mye propaganda der ute. Fra ekstremister i både islam-campen og ytterste høyre i Europa. Ikke tro med en gang på alt dere ser og hører. Kan hende Werther sitt bilde er riktig, men jeg kjøper veldig lite av det jeg ser uten å få det bekreftet fra flere kilder da "alle" har sin agenda.

Angående memes fra Syria konflikten: http://www.vice.com/en_uk/read/kleinfeld-refugee-memes-debunking-846

Angående "eldre må settes ut på gata" argumentene: http://www.vl.no/tilflukt/eldre-føler-seg-misbrukt-1.396732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L-bøyen på solskjermen knakk helt av idag, så nå står jeg med en solskjerm til passasjersiden i hånda. Noen her som vet om L-bøyen kan byttes ut? Ser for meg at jeg må bytte hele, slik jeg tolker det ut fra delekatalogen. E39 sedan, typ sort stoff. Er det denne jeg skal ha? http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e39-sedan-530d/etk_delekatalog-stotfanger_eksteriordeler/solskydd_make_up_lykta_h%C3%B6ger_its_original__51162252920__102551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da som faen... Etter å ha rattet RC bil i ettermiddag, reiste jeg hjem for å oppdatere iPhone til iOS9.0. Tror dere ikke at i kveld skulle absolutt hele familen, alle venner og alle bekjente prate, chatte, mld'e, snappcatte, osv osv... Brukte 3 timer på oppdateringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke allvitende, men det finnes mye propaganda der ute. Fra ekstremister i både islam-campen og ytterste høyre i Europa. Ikke tro med en gang på alt dere ser og hører. Kan hende Werther sitt bilde er riktig, men jeg kjøper veldig lite av det jeg ser uten å få det bekreftet fra flere kilder da "alle" har sin agenda.

Angående memes fra Syria konflikten: http://www.vice.com/en_uk/read/kleinfeld-refugee-memes-debunking-846

Angående "eldre må settes ut på gata" argumentene: http://www.vl.no/tilflukt/eldre-føler-seg-misbrukt-1.396732

Ja... som vi har vært inne på tidligere i denne saken har flyktningekrisen utviklet seg til en propagandakrig (spesielt på nettet) der "alle" har sin agenda og på forskjellige måter gir uttrykk for denne. Det kan være alt fra blank løgn til desinformasjon og feilaktige vinklinger på en konkret sak til korrekte gjengivelser av en sak som kanskje blir overdrevet eller nedtonet helt bevisst. Dermed florerer det med forskjellige oppfatninger av den samme saken/hendelsen.

For de fleste kan det være temmelig vanskelig å manøvrere i et slikt kaotisk farvann og det beste man kan gjøre er nettopp, som du påpeker, forsøke å etterprøve opplysningene fra flere forskjellige kilder. Generelt vil jeg mene at virker en sak/hendelse for utrolig så er den nettopp det.

Vedr. dine to kilder hefter jeg meg ved to ting som ikke nødvendigvis er negativt, men verdt å nevne. Vice er først og fremst et livsstilsmagasin og eldresaken kan ha behov for å ta avstand fra eksplisitte politiske saker som kan virke splittende (de har først og fremst egne behov på agendaen).

Jeg tenker at de store seriøse og etablerte presumtivt uavhengige mediene er blandt de beste kildene til informasjon vedr. flyktningekrisen (f.eks Aftenposten, NRK/TV2, NTB, Bergens Tidende etc. + tilsvarende utenlandske pendanter). De har ofte flere erfarne redaktører og journalister på saken. Språket de fører kan imidlertid for noen oppleves som for akademisk og vanskelig, men dette er til å overkomme hvis man leser sammendragene som ofte markeres med fet skrift. En viktig ting med disse mediene er at de som regel er hurtige til å rette feil og forklarer ikke minst hvorfor feilen ble rettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...