Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Huset der trenger i hvert fall mindre enn det andre, men vær obs på slike hus som tilsynelatende er overflateoppusset. Du har dyre feller i konstruksjon, drenering og tak. Forøvrig hadde ikke jeg vært redd for å kjøpe noe på festet tomt, har vel ingen enorm betydning i praksis mener jeg? Kunne ha laget en skikkelig din terasse oppå garasjen også, om det er mulig.

Det er sant , det andre på slevik må gjøres mye med. 

men ja , dette er litt overflateoppusset , det gjør jo ikke noe . for det er det som er planen min , så lenge det konstruksjon, isolering osv er bra. 

det har betydning for de fleste at det er feste tomt. For man leier jo tomta ... også var den liten.  + man må vel betale eiendomskatt ?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen når ting er overflateoppusset er at rør og elektrisk fremdeles er fra byggeår. Dvs for å utbedre de tingene som MÅ være i orden, krever at du river det pene ytre.

Ofte er det tatt snarveier også og skjulte feil. Uten jordfeilbrytere på hver kurs og hobbyelektrisk anlegg kan være en skikkelig brannfelle feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen når ting er overflateoppusset er at rør og elektrisk fremdeles er fra byggeår. Dvs for å utbedre de tingene som MÅ være i orden, krever at du river det pene ytre.

Ofte er det tatt snarveier også og skjulte feil. Uten jordfeilbrytere på hver kurs og hobbyelektrisk anlegg kan være en skikkelig brannfelle feks.

Det er jeg klar over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det faktisk svært sjeldent å ha kombi-vern på samtlige kurser og er heller ikke et must. Har det selv på alle kurser, men det sto installert fra før fra Moeller sine Xpole serie.

Disse vernene er irriterende følsomme, en bitteliten jordstrøm så slår det ut. Har hatt dårlig pakning på VV.bereder, så det har blitt småfuktig inni kolben. Man merker jo ikke noe til at vernet har slått ut før om morgenen da tanken har rukket å bli kald. Så når man fyrer opp kjøleskapet etter avvising og vask så slår det ut, trikset er da å plukke av fronten på stikket :)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke frekk (noe som ikke er hensikten).. Du har planer om å kjøpe oppussingsobjekt, men greier ikke finne ut av hva takstein til huset vil koste? Noe sier meg at du heller burde kjøpe en leilighet/bolig som er nogen lunde teknisk ferdig oppusset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen skriver jo rett ut at han ikke ønsker/mener å være frekk (uforskammet). Ergo bør vi tro ham på det. Poenget er at han kjenner markedet iom. at han jobber i meglerbransjen. Han mener derfor trolig det aller beste i forhold til at du ikke bør ta på deg et prosjekt du ikke har forutsetninger til å mestre.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det er mange her inne om jobber med forskjellige yrker :)

Hva koster det for eksempel å bytte taksten på et hus som er ca 150 kvadrat ?

150m2 med rent tak tak koster hos oss ca 85000,-. Dette er da Isola Powertekk Exclusive i matt utførelse som er den mest populære hos oss, selv om Nordic selger også bra(blank utførelse er noe billigere). I tillegg kommer mønekappe, møneluftebånd, vindski, festemateriell +++ (herunder alt jeg ikke kommer på) samt må du lekte om. Du kan plusse på minimum 20-40000,-. Dette er bare rent material, jobben er utenom. For å kjøpe tak må du vite lengde på tak og avstand fra møne og ned til raft, samt vinkel på taket. Da plotter tak-leverandørene dette inn på et program som regner ut hvor mye du må ha av alt og en rett pris. :)

http://www.isola.no/produkter/tak/skratak/isola-powertekk/

Edit: Blank utførelse koster ca 50000,-

Edit2:

Kom på at jeg laget tilbud i forrige uke til en på 150m2. Da har jeg selvsagt alle målene/vinkler jeg må ha. Dette var på Isola Powertekk Nordic (les om de forskjellige på Isola.no), komplett tak med alt fra Isola kom dette på 70000,-. Da uten lekter selvfølgelig.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Hankook Ventus S1 et eller anna sommerdekk? Så Falken hadde en type rundt samme pris (2600ish), men hakket dårligere karakter på vått føre..

Bytta til vinterhjul i dag og sommerdekka bak var ganske slitt på innsiden så må nok krype til korset å kjøpe nye.

Blir da forskjellig merke fremme og bak, men det har vel ikke så mye å si?

Var ikke rare utvalget på sommerdekk nå, så kanskje jeg bør vente til våren..

Dimmen det er snakk om er 295/25-20..

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke pærer var det du testet?

Og forsåvidt er det jo viden kjent at kina pærer ikke har høyeste kvalitet.

Dette var superwhite fra GS, 55W H7. Som egentlig viste seg å være Michiba Diamond White til 10 EUR som de har klistret GS-navnet over. Kjøpte dem fordi den ene pæra i nærlyset gikk, så bestilte fra GS for å få pærer dagen etterpå. Lyser er hvitt det, men det lyser egentlig ikke opp noe særlig. Reagerte på det allerede etter 200m ved første kjøretur. Mannen på returavdelingen mente at disse selger de masse av og ikke hatt noen klager på. I så fall lurer jeg på hvor mange kjører med dårlig lys rundt omkring. Lyktene mine er originale Hella, som jeg vasket før jeg tok bilder, så blir neppe noe bedre i andre lykter.

De andre pærene var nylige testvinnere fra Phillips, X-treme Vision 130 og da var ting mer som de skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jammen ikke ofte at en dude som ser ut til å være i 15-17 årsalderen fra Akershus truer deg i Facebook melding over en liten "krangel" på en gruppe om et spill, der han dreit seg ut... :huh:

"Gutten min, hvor i Bergen holder du til?"

"Kjenner altfor mange i Bergen. Du burde ha øyne i nakken fremover, you´re gonna be jumped"

"Haha, som du sa istad, du er FERDIG snakket."

Koselig. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jammen ikke ofte at en dude som ser ut til å være i 15-17 årsalderen fra Akershus truer deg i Facebook melding over en liten "krangel" på en gruppe om et spill, der han dreit seg ut... :huh:

"Gutten min, hvor i Bergen holder du til?"

"Kjenner altfor mange i Bergen. Du burde ha øyne i nakken fremover, you´re gonna be jumped"

"Haha, som du sa istad, du er FERDIG snakket."

Koselig. xD

Da svarer du bare "Bring it on!" :P

Han sitter trygt og godt bak tastaturet sitt på andre siden av landet, er lett å være tøff i trynet da. Ikke noe å bry seg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han kjenner jo "altfor mange i Bergen" hahahaha.

Han vet jo ikke hvor jeg bor, hvordan jeg ser ut, og at det er flere med samme navn som meg :P

Jaja, snakk om å være hårsår.

Edit: Nå har jeg fått drapstrusler også. :D

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...