Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan det er på nye BMW, men eldre BMW'er har litt negativ camber bak. Bakdekkene på sommerhjulene jeg fikk med første E34'en (touring) min var skeivslitt pga camber.

Hvis du sliter innsiden av dekk framme så kan det vel være spissing som er feil?

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er på nye BMW, men eldre BMW'er har litt negativ camber bak. Bakdekkene på sommerhjulene jeg fikk med første E34'en (touring) min var skeivslitt pga camber.

Hvis du sliter innsiden av dekk framme så kan det vel være spissing som er feil?

Nei framme var vel igrunn bra/likt slitt. Tenker på bak, gjelder E91 lci xdrive. Er vel normalt med litt negativ camber da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme på min E61, bakdekkene er mer slitt innerst. Så må bytte, selv om på midten og ytterst har nok mønsterdybde igjen. Skal vel måles der dekket er mest slitt.

Så virker egentlig som det er en liten ting som går igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme på min E61, bakdekkene er mer slitt innerst. Så må bytte, selv om på midten og ytterst har nok mønsterdybde igjen. Skal vel måles der dekket er mest slitt.

Så virker egentlig som det er en liten ting som går igjen. 

Jeg har hørt mange sliter med dette på e61, men på min er det ikke antydning til dette i det hele tatt. Solgte nettopp 20"-hjulene mine, og de har helt jevn slitasje over hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenkte å leve på dekkene en sesong til, men det blir da ikke mulig ettersom de er svært(type kritisk) slitt innerst. Blir nye dekk på sommerhjulen igjen, spørs om jeg kommer over over et kupp i vinter. Er RunFlat Michelin Pilot Sport på nå, tviler på det blir valgt igjen(?). Hadde Pirelli PZero Nero på Velosteren, men de var litt hard og spant lett på våt asfalt. Mitt opphav har Michelin Primacy 3(mener jeg) på sin A4 Allroad og de er kjempefornøyd, mer behagelig og mindre støy enn sport. Samtidig vil jeg ha slik felgbeskyttelseskant, det har alle nevnte.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mange sliter med dette på e61, men på min er det ikke antydning til dette i det hele tatt. Solgte nettopp 20"-hjulene mine, og de har helt jevn slitasje over hele.

Hm.. Kanskje jeg skulle ha sjekket det litt da. Har ikke sett noe skeiv slitasje på vinterdekkene (18"), kun på sommerhjula (20")..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Kanskje jeg skulle ha sjekket det litt da. Har ikke sett noe skeiv slitasje på vinterdekkene (18"), kun på sommerhjula (20")..

Samme her, kun sommerhjulene som var skeivslitt. Vinterhjulene var bra. Kan det ha med forskjellig hardhet på gummi? Hmm

225/xx/18 foran 255/xx/18 bak på sommer

205/xx/16 over all på vinter

xx= husker ikke

Edit: Noen som forresten har anbefalinger til dekk som passer godt/anbefalt på 3-serien uten særlig sporing, lite støy, god på våt asfalt/motstandsdyktig mot vannplaning oog har felgbeskytterkant. Ikke dekkstrekk her i gården på den bilen nei :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/asylsoekere-i-protesttog-i-sarpsborg/a/23557246/

Se til helvete å dra dit dere kom i fra hvis alt er så forbanna feil. Jeg bor på campingplasser på jobb jeg også, langt faen unna sentrum, UTEN tv og internett. Var det derfor dere kom hit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, kun sommerhjulene som var skeivslitt. Vinterhjulene var bra. Kan det ha med forskjellig hardhet på gummi? Hmm

225/xx/18 foran 255/xx/18 bak på sommer

205/xx/16 over all på vinter

xx= husker ikke

Edit: Noen som forresten har anbefalinger til dekk som passer godt/anbefalt på 3-serien uten særlig sporing, lite støy, god på våt asfalt/motstandsdyktig mot vannplaning oog har felgbeskytterkant. Ikke dekkstrekk her i gården på den bilen nei :)

Jeg vet ikke, noe er det. Jeg kjører dog med stor forskjell i dim fra vinter til sommer. Skal få sjekka det ut neste gang bilen er inne.

vinter har jeg 225/40-18 rundt hele, mulig det var 45, men på sommer har jeg 255/30 fremme og 305/25-20 bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/asylsoekere-i-protesttog-i-sarpsborg/a/23557246/

Se til helvete å dra dit dere kom i fra hvis alt er så forbanna feil. Jeg bor på campingplasser på jobb jeg også, langt faen unna sentrum, UTEN tv og internett. Var det derfor dere kom hit?

Jeg er ganske enig med deg. Så lenge en får trygghet, varme, mat og soveplass så bør en ikke klage som asylsøker. Jeg har dog forståelse for en type protest, og det er hvis man blir sittende i et asylmottak i årevis uten å få fremgang i søknaden. Da har jeg forståelse for frustrasjon som blir til handling, men ikke når man klager på å ikke få underholdning servert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen da, dette handler jo om at man ikke er tro mot hva det å være "flyktning" egentlig vil si, og det er jo åpenbart at disse ikke er flyktninger i ordets rett forstand. Derimot er immigrant/emigrant en mer korrekt beskrivelse, og av en noe ufyselig sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...