Daniel. Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Tror du mener "ytringsfrie" Norge. R4F431 RAFAEL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Er dette lovlig i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Er vel fint lov å taue en registrert bil? Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 passer kardang fra e39 på e46? samme motor på begge, 523 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 (endret) passer kardang fra e39 på e46? samme motor på begge, 523 Nei, dessverre Endret November 15, 2015 av -Roger- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Uansett så er det jo nettopp pga disse tullingene at de som virkelig trenger hjelp rømmer i fra disse landene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Bildet har nok mange flere nyanser enn at "de er feig som rømmer fra sitt eget land, siden de ikke kjemper mot kreftene selv". Jeg tror i mange tilfeller at de som rømmer er akkurat like stolt av sitt eget land og kultur som vi nordmenn er, og er sinte og lei seg over å miste hus og hjem. Mange får hjemmene sine ødelagt, mister jobbene sine, venner blir drept (det største offeret i IS sin krigføring er nettopp lokal muslimsk befolkning i tillegg til ateister og kristne). De føler en enorm maktesløshet og reelt sett har de ingen ting å stille opp med. Det er ikke ytringsfrihet, noe som betyr at dersom man utrykker at man vil kjempe tilbake, risikerer man at IS dreper både de og familien deres. Gjerne med tortur i tillegg. Det er ingen rettssikkerhet, så det spiller heller ingen rolle om man er uskyldig. Går noen i mot kalifatet er de vantro. Da er det vanskelig å få gjort noe som helst. Det er heller ikke mulig for vanlige folk (dvs de som flykter) å få tak i våpen eller militær trening. I praksis har de ikke mulighet for å kjempe. Gjerne er de traumatisert i tillegg, og gjerne stridsudyktig i den sammenhengen. Derfor er det for lett for oss nordmenn og sitte på vår høye hest og kritisere. De som kommer som reelle flyktninger, er nettopp dette. De finnes lykkejegere riktignok (om jeg husker rett er over halvparten av de som har kommet over Storskog fra Afghanistan) men det er ikke slik at alle vet hvor godt det er i Norge og derfor ønsker alle seg hit. De ønsker seg et liv i fred, og media i Norge er svært flinke til å plukke akkurat de sakene som passer best, og vinkle de som de ønsker for å presentere et bilde som selger best mulig. Etter min forståelse er det langt i fra det bildet som er det reelle. Dessuten ER de fleste muslimer fredelige. Problemet ligger dypere i religionen deres og i det faktum at de med makt ikke vil skille religion og stat. Kristendommen var akkurat like ille, spesielt før reformasjonen (Martin Luther) hvor Olav den Hellige reiste rundt og hogde hode av alle som ikke bekjente seg som kristne. Kirken hadde en enorm makt over folk, ettersom de ikke hadde bibelen tilgjengelig selv, og derfor var avhengig av prestenes tolkning, en fordel de brukte brutalt for å gi mest mulig makt til seg selv. Mange muslimer mener det er på tide med en reformasjon av islam, det er jeg svært enig i. tambur4 og Ess reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 IS har vel sagt at de vil sende sine egne med flyktningene, som igjen vil si at sånne ting som skjedde i Paris VIL skje igjen. Vi kan ikke redde verden, det må vi forstå. Vi må sette en grense og den grensen er nådd. Når alt kommer til alt så konkluderer eg med at religion er roten til alt vondt! Sent fra min LG-H815 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer.. Så Breivik er muslim?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer.. (over 90%) Ehh.. 2-6% av verdens terrorister er muslimer/islam-ekstremister Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ess Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 også for å toppe tragedien, en tog avsporet og fleire døde. Sikkelig dårlige 2 dager for Frankrike. Blir så provosert når mine "med"-normenn sei: "ja se, no veit dåkke korsen dei har det neddi syria. på tide å ta inn fleire "flykninger"." dei sjønner ikkje at det er der rota til denne terrororganisasjonen er og at vi er en liten tynn strek på et giganstikverdenskart. ka ansvart har vi oppi alt dette, vi som berre er 7 eller 8 million? Dei har allerede brøte mange lover med å gå gjennom mange trygge land til norge. blir så oppgitt av naiviteten i dette landet. du kan ikkje gå fra huset ditt ulåst lenger, du kan ikkje gå fra bilen med nøklene i, du kan ikkje legge nøkkelen under matta lenger. Dama mistet lommeboka i går også, var utrulig nok en som leverte den inn (Michal kors lommebok), men da var den ribbet for penger og hadde løgge i en dam. blir så kvalm av naivitet. dei stjeler, nekter å lære norsk, klager og er desverre FÅ untakk for dette. (sei ikkje det var en utlending, men statestikken sei imot) Som vanlig får man et innlegg som oser av uvitenhet, billig retorikk, elendig språk og tvilsomme resonnementer fra en innvandringskritisk. Det er jo nettopp terrororganisasjonen uskyldige flykter fra. Har Norge plutselig fått 7 til 8 millioner innbyggere? Er det utelukkende innvandrere som stjeler biler og gjør innbrudd? Hva om det var en kristen nordmann fra Hessa eller Aspøya som tømte lommeboken? Det er så sant at eg blir heilt mørkredd. Vi sitter på så lite. Vi kan ikkje ta inn store mengder, "flyktninger" (imegranter) og gi dem statsborgerskap osv. Når mohammed blir gjenforent med side 8 unger og kone og dei får 6-8 kvar igjen så ser du korsen ditta blir mot våre traudige 2 per familie. Og vips er det jalla lover og politikk her og. Steng ute alt. Vi har gjort vårt. Der er mange andre land så kan ta imot desse imegrantene, og i mange tilfeller lykkejegerene. Blir vanskelig og ikkje ta alle under 1 kam snart. Eg er selv kristen, men går ikkje å trykke det oppi trynet på folk. Du kan tru på julenissen for min del, eg dømmer deg ikkje. Så er det desse tolkingene av Koranen så også får mej fullstendig til å bikke. Meiner 40%at Koranen er en fredlig religion hjelper det ikkje når fleir tallet tolker den som dame-og-barne undertrykkelse 101. Der er enda muslimer så henger seg opp i korstoget hundrevis av år siden så eg ikkje har en drit med å gjøre. Eg bruker å sei det slik at. No er dei tildelt en klatt med land. Og med en gang noen prøver å ta det. Så flykter dei. Utrulig feigt av stridsdytktige menn. Hadde heller brent en sakte død mens eg forsvarte Norge enn å stikke av. Og bringe skam over meg og min familie. Dette er min meining om saken i ytringsfrie Norge. Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Hvor har du det fra at 60% bruker Koranen til å undertrykke barn og kvinner? Det er vel gjerne slik at det er de ekstreme man hører om i media. Alle fredlige og lovlydige muslimer ser man lite til. Da er det selvsagt enkelt å generalisere og se på ulike individer som en homogen gruppe. Nytern og Poppy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Haha, nei.. Alle terrorister er muslimer bortsett fra de 99.6% som ikke er det.. Blir vel mer riktig ja.. Sent fra min LG-H815 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Ehh.. 2-6% av verdens terrorister er muslimer/islam-ekstremister Grunnlaget for den statistikken skulle jeg likt å se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Som vanlig får man et innlegg som oser av uvitenhet, billig retorikk, elendig språk og tvilsomme resonnementer fra en innvandringskritisk. Det er jo nettopp terrororganisasjonen uskyldige flykter fra. Har Norge plutselig fått 7 til 8 millioner innbyggere? Er det utelukkende innvandrere som stjeler biler og gjør innbrudd? Hva om det var en kristen nordmann fra Hessa eller Aspøya som tømte lommeboken? Hvor har du det fra at 60% bruker Koranen til å undertrykke barn og kvinner? Det er vel gjerne slik at det er de ekstreme man hører om i media. Alle fredlige og lovlydige muslimer ser man lite til. Da er det selvsagt enkelt å generalisere og se på ulike individer som en homogen gruppe. Ja nei, kan ikkje risikere å skrive dialekt vettu. Blir for vanskelig å fotstå for noen.Leste du det siste eg skreiv. Eg sa ikkje det var det. Men stattestikken med kriminalitet er befengt med narkotikaavhenginge normenn og imegranter(lykkejeger) Og ikkje kom her å sei att Koranen og bibelen for den saks skyld er noe oppdatet "live life 101". gamle levemåter med undertrykkelse og diskriminering. Selvfølgelig er der untakk. Men problemet er att dei forsatt kaller seg muslimer og ikkje hedninger. Også skal eg sitte å se pensjonen min blir sugd ut av landet? Skal vi gi vekk alle pengene til desse dessertørene når vi ikkje har råa til eldrebølgen? Dei fikk ett klatt land å kalle sitt. No har tiden kommet å kjempe for det. Skal mange stridsdytktige feige ut? Så koffor skal dei vær her? Få en belønning som en slags dessertør? Heilt steike Bakvendt land. Og du kan ikkje sei nokke på det heller. Der er alltid nokke dei kunne ha hjulpet med der dei er. Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Grunnlaget for den statistikken skulle jeg likt å se. Her er en del greit stoff : http://wikiislam.net/wiki/Muslim_Statistics_-_Terrorism Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg