Hawkon88 Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 (endret) R4F431- jeg er i høyeste grad kritisk til ikke-vestlig innvandring selv, men du må seriøst lære deg mer om forholdene du har så sterke meninger om. En dessertør er noe HELT annet enn en flyktning i stridsdyktig alder. Det er heller ikke slik at deres livsdrøm er å komme hit. Deres drøm er å leve i fred. Lykkejegerne er nettopp lykkejegere, og mange kommer som et resultat av propaganda. Dvs at de blir lurt opp hit. Afghanere som arbeider i Russland har ikke gode liv. Knallhardt arbeid, dårlig betalt under dårlige forhold og med dårlige sosiale vilkår. Man kan ikke klandre dem for å ønske seg hit, når de regelrett blir lurt til det av russere som tjener penger på flyktninger trafikken. Det er derfor Erna mener at tvangsreturnering til Kabul vil sende en viktig beskjed- en beskjed om at de IKKE får opphold i norge uten et reelt beskyttelsesbehov. At IS sier at de skal blande krigere inn i flyktningestrømmen er en meget effektiv og billig måte og spre frykt på. Det betyr IKKE at alle som kommer har fiendtlige hensikter, eller at de komme for å utnytte det norske samfunnet. At noen utnytter velferdssamfunnet vårt er også noe mange normenn gjør og skyldes umoral og en annen kultur. Svært mange har en høy arbeidsmoral, er flinke i jobben sin og lever fredelige liv. Dessverre har de en annen kultur og det er derfor integrering er så viktig som det er. Ikke fordi vår kultur er bedre enn deres, men fordi manglende integrering gir utfordringer som følge av at de ikke forstår vår kultur, og derfor ofte også har problemer å akseptere den. Akkurat som du ikke aksepterer deres kultur, siden du tydeligvis ikke forstår den, eller hvor utrolig heldig du er som er født og bor i verdens rikeste og beste land. Det er ikke fordi vi er bedre enn alle andre (mange normenn har en tendens til å tro det) men det er utelukkende fordi vi er heldig som har olje (Norge var et u-land før dette) og er et stabilt demokrati uten korrupsjon og med god rettssikkerhet, i tillegg til en god fordeling av rikdommene som gir en av de laveste forskjellene mellom fattig og rik sammenlignet med andre land. Endret November 15, 2015 av Hawkon88 Ess, Nytern og Shattered reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Bimmers.no - Norges største forum for BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Selv om det kanskje kan være litt vanskelig for noen å mene noe annet enn det media hjernvasker dem med, så er det faktisk lov å tenke, drøfte, filosofere og være ekstremt kildekritisk. Andel muslimer på jordkloden: ca 1.6 Milliarder mennesker og tallet øker hver dag. Andel terroraksjoner i "islams" navn: 0.03%. Terror + Islam er motsigende. Du kan IKKE være muslim og samtidig drive terror, det går IKKE. Så terrorister ER kun en ting de, nemlig terrorister. La oss sette tingene som skjer i en litt annen vinkling enn media gjør: For eksempel: Å drepe 1.7 Millioner mennesker (sivile) som "hevn" eller i jakt på "masseødeleggelsesvåpen som aldri eksisterte" OSV Hva kaller vi det? Krig? Meg i ræva.... det er IKKE krig når ca 3000 dør på den ene siden og ca 1.7 mill dør, det er mer noe som: "innvasjon og utrydding" eller "overtagelse av landets styring og ressurser" eller "hevn" og maye annet stygt. Alle terroraksjonene som har skjedd siden 9/11 er FORFERDELIGE OG FEIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Bimmers.no - Norges største forum for BMW Bimmers - Norges største forum for alt annet enn bmw, aka kvinneguiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Selv om det kanskje kan være litt vanskelig for noen å mene noe annet enn det media hjernvasker dem med, så er det faktisk lov å tenke, drøfte, filosofere og være ekstremt kildekritisk. Andel muslimer på jordkloden: ca 1.6 Milliarder mennesker og tallet øker hver dag. Andel terroraksjoner i "islams" navn: 0.03%. Terror + Islam er motsigende. Du kan IKKE være muslim og samtidig drive terror, det går IKKE. Så terrorister ER kun en ting de, nemlig terrorister. La oss sette tingene som skjer i en litt annen vinkling enn media gjør: For eksempel: Å drepe 1.7 Millioner mennesker (sivile) som "hevn" eller i jakt på "masseødeleggelsesvåpen som aldri eksisterte" OSV Hva kaller vi det? Krig? Meg i ræva.... det er IKKE krig når ca 3000 dør på den ene siden og ca 1.7 mill dør, det er mer noe som: "innvasjon og utrydding" eller "overtagelse av landets styring og ressurser" eller "hevn" og maye annet stygt. Alle terroraksjonene som har skjedd siden 9/11 er forferdelige og feil alle sammen, MEN de er IKKE i nærheten av hva USA driver med. USA er den største terrormakten i nyere tids historie.... Jeg fordømmer og hater all form for terror, om det er fra midtøsten eller om det er USA som gjør det. Men media har dere lurt. La oss kalle en spade for en spade, skal dere kalle "muslimer" terrorister, da får dere søren meg ha baller nok til å si at USA er den største terroristen ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Bimmers - Norges største forum for alt annet enn bmw, aka kvinneguiden E.C., on 15 Nov 2015 - 13:21, said: Bimmers.no - Norges største forum for BMW Dere er hjertelig velkommen til å tilføye forumet mer BMW-relatert stoff om dere synes det er mangel på det. Det er for øvrig majoriteten av brukermassen som har bestemt at vi skal ha en "alt annet" del hvor man kan utveksle ting som ikke har direkte relasjon til BMW - på godt og vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Jeg skjønner at det er off-topictråden, men hadde håpet å slippe å se diskusjoner angående religion og terrorisme på hvert hjørne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Dere er hjertelig velkommen til å tilføye forumet mer BMW-relatert stoff om dere synes det er mangel på det. Det er for øvrig majoriteten av brukermassen som har bestemt at vi skal ha en "alt annet" del hvor man kan utveksle ting som ikke har direkte relasjon til BMW - på godt og vondt. Mitt svar til han andre var ironisk/sarkastisk, vanskelig å få det frem i grunnen. Men jeg har ikke noe imot denne delen som den er. Liker at vi kan diskutere alt mulig vås og rør her Alle terrorister er ikke muslimer, bare se på Bleievik. Det han gjorde var mye av det samme som Iskrem driver med, men på en helt annen måte. Han tok alle under en kam, og resultatet var skremmende. Men disse Iskrem-krigerne gjør jo mye av det samme, de dreper alle, "legger skylda" på muslimene for å skape hat i verden. Hva de egentlig prøver å oppnå er ikke lett å si, men om det er totalt verdensherredømme ville jeg heller brukt metoden til Hitler - om den funker to ganger tviler jeg sterkt på. Hva har de oppnådd så langt? Det de ønsker, kanskje, å lage helvete, kaos og skremsel for folk flest. Paranoia. Det at flyktningene strømmer på til landene våre kan umulig være en bra ting, da det kan skjule seg siviliserte Iskrem-krigere blant dem. Dette vet vi kanskje ikke så mye om før de står der og har sprengt feks Oslo Spekulum? Jeg vet ikke. Jeg gjetter. Jeg synes tanken om at CIA /amerikanske myndigheter står bak alt som har med ISIS å gjøre, er ganske spennende og høres logisk ut. Men hva som er sant, kan man bare tenke for seg selv, det får vi nok neppe noe svar på enda. Jeg er veldig spent på å se hva Putin gjør videre. Er det noen som går til krig, vil jeg tro det er han. Men alle tenker på "så fint hvis vi legger Midtøsten flat", uten å sjenke alle innbyggerne en eneste tanke. Jeg vet ikke med resten av folket her, men jeg leser aviser med stor skepsis, da det er mye som ikke stemmer. kommentarfeltene er fulle av sure, gamle gubber som har fått nesa ned i nettbrett for første gang, og samtlige kommentarfelt er fulle av propaganda mot islam og muslimer, av folk som kaller seg selv "gode kristne". Jeg vet ikke hva de prøver å oppnå, om det bare er å få navnet sitt på trykk i avisa, eller om det er noe mer bak det. Men jeg vil tro det trekker lesere. Vil tro dette er de samme som stemmer FRP, uten å si at "sånn er det"; en gjeng gamle, rasisitske enkegubber som er lette å hjernevaske. Dette er en spennende tid for alle oss her i landet, det er snickers o twist. Putin sitter i Russland og hånflirer av det norske systemet, vil jeg tro, hvor politiet ikke engang får lov til å bære pistol. Blir det krig har vi ikke en eneste sjanse til å forsvare oss, da forsvaret her er omtrent likt som det var i 1940. Det vokser en tanke i hodet mitt om at flyktningene er her for å prøve å ta over, men jeg tør ikke si at det er sånn. Etter Ernas utlandstur kan det se ut som at det blir bevæpning av politiet igjen, men det vil ta mange måneder med drøfting på Stortinget. Jeg er ganske sikker på at alt som foregår samtidig nå er en del av et større spill, vi er bare brikker med i det. Vi får se. Nå skal jeg holde kjeft resten av dagen, fordi jeg ikke har tid til å henge her mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Jeg skjønner at det er off-topictråden, men hadde håpet å slippe å se diskusjoner angående religion og terrorisme på hvert hjørne. Da skjønner du vel strengt tatt ikke at dette er "Off Topic"-tråden...? Denne tråden har en fri agenda. Viktige og aktuelle problemstillinger som diskuteres. Mange kan ha godt av å oppdatere sitt personlige virkelighetsbilde vedrørende disse dagsaktuelle sakene. Vi står midt i det og det angår oss alle, om vi vil eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Greit, da får jeg vel forlate tråden til det har dabbet av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 hermanoo90 - du hadde tidligere noen ganske bastante påstander i samme gate, og når du fikk motsvar trakk du deg ut og sa at dette ville du ikke. Jeg håper du skjønner at du inviterer andre til å dele sine motstridende synspunkt med deg? Du kan begynne med å vise til en kilde, som beskriver kriteriene for dine 0,03%. BMWE39turbo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 (endret) hermanoo90 - du hadde tidligere noen ganske bastante påstander i samme gate, og når du fikk motsvar trakk du deg ut og sa at dette ville du ikke. Jeg håper du skjønner at du inviterer andre til å dele sine motstridende synspunkt med deg? Du kan begynne med å vise til en kilde, som beskriver kriteriene for dine 0,03%. Kan du vise til hvor jeg har hatt ganske bastante påstander tidligere? Jeg har vært med 1 gang på en liten diskusjon før der jeg hadde et langt innlegg, da om islam generellt, alle påstandene jeg hadde da har jeg kilder på, det jeg presenterer nå er det også kilder på. Årsaken til at jeg trakk meg sist, var at etter å ha skrevet det lange innlegget, og kommentert 1-2 ganger etterpå, så¨orket jeg ikke å snakke mer, og var endel opptatt så var ikke på bimmers, men jeg kan når som helst gå ut av en diskusjon, det er mitt valg. At andre har andre synspunkter enn meg er helt greit det, jeg taler min sak og andre får tale sin sak =) Så lenge vi holder oss til tema og er saklige, så ser jeg ikke noe problem =) http://www.loonwatch.com/2010/01/terrorism-in-europe/ Her er kilden og den er basert på Europool sin statistikk =) I usa er prosenten noe høyere, da er det 6% av all terror gjort i islams navn... Tror du kanskje har blandet meg med noen andre som har diskutert. Jeg angriper aldri noen personlig i det jeg skriver, og når jeg skriver noe feil på bimmers og noen retter meg opp så trykker jeg "like" og sier takk for at du ga meg ny info, bare spør "saltkjelen" og "awt" de har retta meg i flere bmw og bil relaterte ting, og jeg prøver alltid etter beste evne å behandle folk her inne slik jeg ønsker at folk her inne skal behandle meg =) peace and love <3 Endret November 15, 2015 av hermanoo90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Hvem står bak Loonwatch? Hvis det er slik at Loonwatch (og/eller andre sider på nettet) bruker statistikk fra Europol (og/eller andre kilder) foretrekker jeg å å lese dette direkte på Europol's sider fremfor en 3-parts presentasjon som kan være beheftiget med feil og mangler (sogar bevisste feil og mangler). Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 (endret) Det var ikke et angrep på deg hemanoo, men du har kraftige påstander i et noe betent tema, og som flere er helt uenig med deg i. Det at du sier at muslimer ikke skal gjøre ditt og datt, betyr ikke at andre deler ditt syn på det. Jeg ønsker ikke at noen skal bli støtt, eller bli utrivelige. Jeg mener respekt for andre folks tro er ekstremt viktig. Dette vil på mange måter hindre meg i å svare på slike innlegg, ettersom du åpent tror på dette selv. Så til statistikken. Å bruke slike kilder som du/loonwatch har brukt her, for så å forsøke å skape en virkelighet som ikke eksisterer er svakt som debatant, og fortjener knapt et ordentlig tilsvar. Dette er statistikk over hendelser i europa, i årene 2006-2008. Den første feilen er at du da beleilig nok ikke tar med 04 (madrid) og 05 (london), og andre interessante hendelser. Det neste problemet jeg har er at det ikke er definert hva som regnes som "terrorisme". Folk som raserer en bygning i protest mot ett eller annet er for meg neglisjerbart i forhold til det de aller fleste vil definere som terror. Videre så vil altså ekstreme hendelser somm madrid blit talt som "1" hendelse, og han gærningen i england eks som dytta hun med hijap ned på skinnene som "1" hendelse. Statistikken din vil da bli 50/50. Alle forstår at dette ikke er en riktig representasjon av problemet vi står ovenfor. Jeg vil derfor slippe å se deg dra "vestlig propaganda" kortet i lang tid, da det du la ut her er propaganda i sin råeste og mest løgnaktige form. Og når det er sagt så er statistikk generelt vanskelig. Dette fordi man bruker matematiske verktøy (som er absolutte) i et forsøk på å beskrive en "levende" og flyktig situasjon. Derfor må statistikk og grunnlaget for statistikk vurderes nøye før man kan trekke slutninger. edit: Fredrik: linken til europol fungerer ikke. Trolig fordi artikkelen er gammel, men likevel. Endret November 15, 2015 av TRF-Racing Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 *titter inn i tråden* Fortsatt relgionssnakk? *logger ut og kjører en tur* hermanoo90 og Mattae reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg