Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dere som har keyless.. Hvor lang tid tar det før dere får beskjed at nøkkelen ikke er i nærheten av bilen? I dag så gikk jentungen ut først og låste seg inn i bilen, og la nøkkelen i jakkelommen. Jeg kom like etter og startet bilen, kjørte til skolen og slapp av ungen. Deretter kjørte jeg ca 3 km til en dekkbutikk og akkurat da jeg trykket på start/stopp knappen så lyser symbolet for at nøkkel mangler. Da har jeg allerede stoppet motoren og får ikke startet igjen for nøkkel er ikke i nærheten. Burde ikke symbolet/varsling komme mens jeg kjørte slik at jeg hadde mulighet til å kjøre tilbake til der nøkkel befant seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke keyless, men jeg ser for meg at forbindelsen kun sjekkes i det motoren skal startes, og egentlig ikke ellers. Jeg tror ikke det er noen form for konstant kommunikasjon her, noe som sikkert også hadde gått hardt utover batteriet på nøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer litt ikke bare fra merke til merke, men også mellom generasjoner av keyless. På de europeiske keylessbilene jeg har kjørt i det siste, blinker det "key outside car" fulgt av diverse varsellyder så snart den som har key-foben i lommen f.eks. går ut av bilen for å hente noe i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare spekulasjoner iom. at BMW's OHV V8 motor kom på markedet i forbindelse med 502 modellen (501 modellen hadde en rekkesekser) og ble fullt utviklet av BMW ved bl.a Alfred Böning og Fritz Fiedler. 502 modellen kom på markedet allerede i 1952 og selv om V8 motoren var BMW's egen var allikevel designet stort sett basert på datidens alminnelige amerikanske V8 motorer (med unntak av at motorblokken var i aluminium istedenfor stål). Jeg tror derfor at det er å strekke konspirasjonsteoriene for langt å påstå at Buick 10 år senere spesielt skulle ha kopiert BMW's V8 motor.

Jeg deler skepsisen til at Buicks "engelske" V8er stammer fra BMW.

Buicks motor hadde en ganske lang utviklingsperiode. Litt etter hukommelsen startet arbeidet allerede i 1950, og først i 1954 var man kommet fram til at man ville benytte aluminium i konstruksjonen av motoren.  Det er derfor teoretisk mulig at man baserte dette på BMWs motor, men man skal ta med i betraktningen at en europeisk V8 - som BMWs - var laget for små serier i en dyr og for mange uoppnåelig bil, mens en amerikansk V8 - her, Buicks - skulle produseres i store kvanta og kjøpes av helt vanlige mellomklasseamerikanere.  Buick måtte derfor ta helt andre hensyn til lønnsomhet og muligheten til å produsere en såpass stor motor for en begrenset sum og likevel tjene penger på den.

Forskjellen på volumet i amerikansk og europeisk V8-behov illustreres ved at Buick produserte flere motorer de ca. 4 årene tidlig på 1960 tallet enn Rover gjorde fra motoren ble lansert i Rover P5B og fram til den ble faset ut tidlig i dette årtusenet.

Endret av Der Barockengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo noen her som vet hva f.eks en mndsleie på noe slikt ville blitt? http://www.finn.no/finn/b2b/commercialproperty/rent/object?finnkode=65306878&searchclickthrough=true

Veldig vanskelig å anslå leiepris på næringseiendom om man ikke har noe tilsvarende å sammenligne med i samme område. Driver med utvikling og utleie av næringseiendom på jobben, men har ikke peiling på hva prisene ligger på i det området. Varierer mye ;)

Dere som har keyless.. Hvor lang tid tar det før dere får beskjed at nøkkelen ikke er i nærheten av bilen? I dag så gikk jentungen ut først og låste seg inn i bilen, og la nøkkelen i jakkelommen. Jeg kom like etter og startet bilen, kjørte til skolen og slapp av ungen. Deretter kjørte jeg ca 3 km til en dekkbutikk og akkurat da jeg trykket på start/stopp knappen så lyser symbolet for at nøkkel mangler. Da har jeg allerede stoppet motoren og får ikke startet igjen for nøkkel er ikke i nærheten. Burde ikke symbolet/varsling komme mens jeg kjørte slik at jeg hadde mulighet til å kjøre tilbake til der nøkkel befant seg? 

Min mener jeg å huske at piper så fort nøkkelen er utenfor bilen, og det mener jeg at de eldre bmwene vi har hatt hjemme har gjort også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min F11(2012) og Volvo V70 (2012)   så plinger det veldig med engang jeg beveger meg ut av bilen, så der er det ikke mulig å ikke få med seg at nøkkelen ikke er med. 

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortversjonen. Det er egentlig ganske enkelt ved at E'en står for "entwicklung", som på tysk betyr "utvikling" i form av et prosjekt. Ergo er f.eks E39 utvikling/prosjekt nummer 39. At dagens interne modellnummere begynner med "F" betyr bare at tilgjengelige kombinasjoner med E var oppbrukt og/eller lite praktisk å bruke iom. at BMW idag har langt flere modeller og modellserier enn tidligere.

Som regel er utviklings/prosjektnumrene i kronologisk orden, men noen ganger kommer en modell senere på markedet enn den neste modellen i rekken... uten at dette nummermessig påvirker noe som helst. Andre ganger opptrer litt sære nummere som f.eks med E36 som fantes i flere kombinasjoner... E36/4 (sedan), E36/2 (coupe), E36/2C (cabriolet), E36/3 (touring), E36/5 (compact) + en ekstra S for de ulike M-modellene... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. e36 kan det også være verdt å nevne E36/7 og E36/8 som er hhv. Z3 roadster og coupé. Man hadde altså hele syv karosserier på samme "hovedkode", i motsetning til nå der 3- og 4-serien til sammen har hele ti forskjellige koder (F30, F31, F32, F33, F34, F35, F36, F80, F82, F83), og dette uten å telle med Z4.

Z1 hadde forøvrig samme kode som daværende 3-serie, altså E30. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...