Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner til problemet med aktive seter når man ikke er vant til det! Skvatt/ble like urolig hver gang jeg var midt i en krapp sving med X5en når jeg lånte den hjemme! Plutselig kommer det en kul opp under den ene rumpeballen som er en rimelig merkelig følelse når man ikke er vant til at setene gjør det  :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som skulle ha familiebil, men f11 blir for dyr. Jeg ville vurdert skoda superb og outlander phev. Garantert biler som vil holde seg godt i pris. Spesielt superb om den har 4x4, og moderat utstyrspakke. Det er pr i dag ingen som har større plass i baksete eller bagasjerom.

Tror kanskje e-klassen har større, men skal ikke være bastant på det. Uansett en jeg kjenner har akkurat hentet sin Superb. (den helt nye typen). Med 190hk, 4*4, dsg og fullspekket er det ganske imponerende bil. Forrige utgaven manglet en del utstyr, denne var loaded og hadde omtrent alt som er tilgjengelig på markedet. Eneste som ødela inntrykket min av den var at jeg hadde hentet min F15 dagen før og Skodaen ble da i mitt hode sammenliknet mot den. 

Nye e-klassen tror jeg det er håp for. Sett flere testere si at interiørmessig er kvaliteten på nyeste c-klassen mange hakk over 3-serie og A4. Så hvis de nå kjører den linjen på e-klassen blir det en veldig spennende bil. Kjøreegenskapmessig legger de den helt sikker mer opp mot komfort slik de alltid er gjort. Tror kundegruppen dems synes det er helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som skulle ha familiebil, men f11 blir for dyr. Jeg ville vurdert skoda superb og outlander phev. Garantert biler som vil holde seg godt i pris. Spesielt superb om den har 4x4, og moderat utstyrspakke. Det er pr i dag ingen som har større plass i baksete eller bagasjerom.

Ikke glem at ford har markedets dårligste garantibetingelser heller.

Skal prøve superb og ja. Sett litt finn de siste dagene, synst prisen ser grei ut.

Prøvekjørte Mondeoen fra mandag -tirsdag, faktisk eg veldig ok bil. God å kjøre og veldig mye bedre plass enn i E61. Synst det er for dårlig plass i den (kupe) i forhold til mangen andre biler. Når samboeren sitter i passasjersetet er det ikke mye plass til overs med beina hennes (Cybex Sirona bak), i Forden kunne vi jo danse polka i forhold. Samme i V70 vi lånte i sommer.

MEN, hvorfor er Wicky banna??

Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk

Endret av Haukefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bytter ut familiebilen vår til høsten i en Superb 190 dsg 4x4. Prioriterer mest mulig plass i baksetet slik at barna kan sitte lengst mulig bakover vendt i bilstolen. Ser veldig bra ut i forhold til forrige generasjon. Den skal nå ha blitt større enn E klassen også så må vel opp på S klasse lang for å få samme baksete plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve superb og ja. Sett litt finn de siste dagene, synst prisen ser grei ut.

Prøvekjørte Mondeoen fra mandag -tirsdag, faktisk eg veldig ok bil. God å kjøre og veldig mye bedre plass enn i E61. Synst det er for dårlig plass i den (kupe) i forhold til mangen andre biler. Når samboeren sitter i passasjersetet er det ikke mye plass til overs med beina hennes (Cybex Sirona bak), i Forden kunne vi jo danse polka i forhold. Samme i V70 vi lånte i sommer.

MEN, hvorfor er Wicky banna??

Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk

Personangrep, etter hva jeg har hørt. [-X:stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye e-klassen tror jeg det er håp for. Sett flere testere si at interiørmessig er kvaliteten på nyeste c-klassen mange hakk over 3-serie og A4. Så hvis de nå kjører den linjen på e-klassen blir det en veldig spennende bil. Kjøreegenskapmessig legger de den helt sikker mer opp mot komfort slik de alltid er gjort. Tror kundegruppen dems synes det er helt greit.

E klassen er det absolutt håp for, MB har tatt seg godt i nakken. Men BMW er virkelig i siget om dagen selv, tror det skal bli en god kamp mellom nye E klasse og G30 som kommer neste år. Fordelen til BMW her er at kjøredynamikk er utrolig populært om dagen, og er det noe BMW er gode på så er det nettopp dette. BMW og MB går liksom litt forskjellige veier, MB går mot komfort mens BMW går mot sportslig dynamikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er faktisk at Mercedes-Benz litt etter litt beveger seg mot en mer kjøreorientert filosofi og ditto gjør Audi. Hvorvidt dette skyldes BMW's mangeårige geniale konsept på området skal være usagt, men det er gode grunner til å tro at dette nettopp er årsaken. Helt generelt er det idag mindre forskjell når det gjelder kjøredynamiske egenskaper enn det har vært noen gang tidligere (i alle fall siden 60-tallet) mellom BMW og Mercedes-Benz. Audi har på sin side virkelig oppet seg i denne sammenhengen og den nye A4 modellen er om ikke helt der 3-serien er idag så i alle fall mye nærmere enn noen gang tidligere. Som Quattro vil jeg tro at f.eks A4 Sport 2.0 TFSI med 252 HK vil gjøre en veldig god figur... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E53 har vel så mye til felles med e38 som e39. Blant annet bakhjulsopphenget skal være likt.

Wicky taklet ikke religionsdebatten som var her for en stund siden og kommentarene hans var alt annet enn saklig. Det er vel bakgrunnen for at han ble bannet.

Fordelen med outlander konta superb er selvsagt hybridløsningen som gir betydlige avgiftsfordeler i tillegg til å være hybrid.

Bakdelen er at bagasjeplassen er litt liten med 465liter, mot superb sine 660(!)

Begge har startpris på ca 400 000kr med 4x4. At superben har god bakseteplass er hvertfall et rent frieri til alle de som er mer enn 170 på sokkelessen og har babystoler i baksetet.

Jeg syns hvertfall det er imponerende hva de billigere produsentene klarer og få til om dagen. Mb glc350 etronic som har mye tilfelles med outlander (hybrid og omtrent samme mål) starter på nesten 600! Altså nesten 200' og 150% mer enn outlander. Før ekstrautstyr som gjerne koster 100' til. Engangsavgiften er ikke mer enn 63000 eller noe sånt, så mercedes vet nok å ta seg betalt.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat der poengterer du Fredrik, grunnen til at jeg krøp inn i 124n igjen etter endt prøvekjøring av S212 for en stund siden, med en bismak i munnen. Sammenlignet med 124 og 210 samt "alle" modeller tidligere var 212 rene BMWen. 212 har komfort den, er ikke det, men ikke den litt "sæggete" stilen de eldre modellene har hatt. Typisk ei hand på rattet, lene seg tilbake med albuen i karmen og flyte avsted. Smak og behag! Jeg må nok innse at 15" for lengst fases ut, med en mer stutt fjæring og en mer sportslig fremtoning skal opp og frem.

210 er tross rusten en ordentlig komfortabel og solid bil. Man skal merke seg det antallet 210 som enda ruller rundt der ute tross alt. En kamerat som har hatt en del av disse 210ene og som solgte sin for kort tid siden, savner den stort, og det gjør også jeg. Flott bil å dra på tur med. 220CDI motoren på 143hk passer bilen svært godt med 5-trinns kassa med lock-up(En liten ting som Mercedes-Benz ventet altfor lenge med, som har så mye og si for de fleste av komfortmessige årsaker).

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil å dra på tur med. 220CDI motoren på 143hk passer bilen svært godt med 5-trinns kassa med lock-up(En liten ting som Mercedes-Benz ventet altfor lenge med, som har så mye og si for de fleste av komfortmessige årsaker).

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lockup er en ganske fin ting, med en gang automaten på E34en girer over til lockup så blir den veldig behagelig å cruise med på motorvei. Dette gjør faktisk at bilen er ganske behagelig å kjøre selv på Autobahn, man kan fint ligge med godt driv i 140-150 km/t uten at hverken støy eller forbruk blir unødvendig. Dette gjør at det funker overraskende greit å kjøre på Autobahn med kun 150 hester i 1550 kilo tung bil :)

Den går derimot ikke over i lockup før olja i girkassa er varm, men slikt får man bare leve med i en daily driver som straks runder 22 år på veien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med avd. Bergen and eksos til min 335i. Ble rett og slett skuffet både over utvalget, hjelpsomhet og pris..

Er de jeg har snakket med og. Utvalget er forsåvidt greit, Simons virker som et greit valg. Koster 6 lapper.

Men siden jeg muligens må ha ny katalysator (skal få sjekket om denne er moden for utskift eller ikke), så blir totalprisen plutselig mye dyrere..

Kom på rett under 12k for Simons + billige katalysatoren, og den påstår han som svarer på mail at "ikke gir en spesiellt fin lyd, pga billige versjonene ofte har tynnere vegger som ved spesielle turtall skaper en vibrasjon som forplanter seg." Kan for all del være en måte på å prøve å lure folk til å velge den dyre katalysatoren.

Men for Simons + dyre katalysatoren så kommer det på rett under 18k.. Litt vel mye spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...