Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg og var skeptisk til åpen bil helt til jeg kjøpte Z4en. Nå kjører jeg åpent så fort det er varmegrader ute. Men så bor jeg ikke i Bergen da. Det blir liksom noe helt annet med åpen bil. Du blir ikke så isolert fra omgivelsene og får med deg mye mere av hva som skjer rundt deg.

Det er flott og kjøre på en svingete landevei, kose seg med en artig bil og høre fuglene synge. Alle som ikke har kjørt en åpen bil burde prøve det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Werther skrev:

Ascona B er vanvittig fete sleder. For en del år siden hadde en bekjent en slik med 1.9S-motor og Recaro-seter....

Dessverre ble den rammeskeiv når vi forsøkte å sladde ut på E6....Understyring is a bitch. Tilsvarende vedlagte bilde...

AscB%203.jpg

Min far hadde en slik på 80 tallet en gang. Var vist mye morro med den etter hva jeg har hørt, bare man hadde bakhjulstrekk så var mye gjort ;) Sånnsett har det blitt litt kjedeligere nå til dags som bare dyre premiumbiler har bakhjulstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til kosebil i prisklasse 0-50 000? Har sett mest på SAAB og900 og Volvo 240 faktisk. Trenger ikke være veteran, men det er et pluss. Kommer nok til å bli brukt mest på vinteren da jeg har MC, og det gjør ikkeno om den har hengerfeste. E34 har jeg allerede hatt, så det er nok ikke aktuelt med mindre det kommer en rustfri touring med grei motor superbillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva du mener med kosebil.. Selv syns jeg Pajero kan være en "kosebil", og det samme med e30.

For 50 ville jeg sett etter en Jeep Cherokee/Grand Cherokee, Porsche 924 Eller Mazda Mx5?

Denne syns jeg var pen om man ser vekk fra rusten.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75216136

146hk på 1100kg med så lavt tyngdepunkt og god vektfordeling burde trekke på smilebåndet og være en grei inngangsbillett til banekjøring/autoslalom også. Selv er jeg ikke så begeistret for cab, men med hardtop er jo mye gjort..

Både Saab og eldre Volvo har sin skjarm, men det er ikke definert som "kosebil" i mine øyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen for det meste ;) Bilen jeg har hatt som har gitt meg mest kos må være LR Discovery, så er absolutt med på tanken ift Pajero. E30 skal det vel godt gjøres å få noe som ikke er ihjelskrudd/rustet/kjørt i mitt budsjett.

Mx5 har jeg alltid hatt lyst på, så det vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo bra ut, men det ser jo samtidig ikke veldig bra når bilen blir ødelagt av det. Det måtte da vel vært langt mer fornuftig å gjort det "skikkelig" slik at ikke bilen blir ødelagt, da man vel strekt det litt langt.. Vil nok tro det der skremmer en del kjøpere, men noe av det som var omtrent like ille var de fire blåsene ut bak på en 520... Hadde man moderert seg med kanskje et pent blås på hver side, og gitt bilen 1 cm mer å spille på i fjæring hadde dette vært en helt nydelig bil i min verden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Hva er egentlig greia med å ha en felg-, dekk- og senkekombinasjon som bokstavelig talt ødelegger en relativt ny og dyr bil?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75422841&ref=ads&myad=75422841

Ja jeg er helt enig med deg, slikt er bare tull og tøys. Jeg synes egentelig ikke det er fint en gang, men det er en smaksak. Noe annet jeg reagerer på er at det er en høy pris for en 2010 520d som er noe ukurant utstyrt, felger og eksos gjør det jo heller ikke lettere å selge den i dette segmentet. Så ser jeg de dårlige bildene i annonsen, bildet av et bagasjerom som er fullt av dritt og de ødelagte skjermene. Da tenker jeg at denne bilen har blitt driftet på ett stramt budsjett, felger og senk har kommet før nødvendig vedlikehold. Ting er ikke gjort ordentlig siden han ikke har valset hjulbuene. Så tenker jeg at han er ett rotehue, møkkete bil og dårlige annonsebilder...styr langt unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mcelg skrev:

Nei, var ganske nøyaktig 2mm klaring mellom. 16mm fingertupp til skala13147614_1007130346047948_3995367588749994737_o copy.jpg

Jeg er litt overasket over at det kom som noe sjokk. Det meste av ispigg blir kjørt på 16" og er ikke sjeldent både e36 og e46 M3 blir brukt på bane, også på vinterstid. Klart er det forskjeller på hvor stor plass det er inne i diverse 16" felger, alt fra ikke klaring, til god klaring. 

Ser på bildet du la ut at her er vi godt innafor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...