Fredrik Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 Er ikke den aktuelle BMW'en en Alpina B10 BiTurbo da? Den modellen hadde 360 HK (sannsynligvis mer) og 520 Nm. 0-100 Km/t gikk som best løs på rundt 5,2 sekunder (offisielt 5,6 sekunder) og topphastigheten var over 290 Km/t... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 Alle bildene er av en b10 Biturbo iallefall (også motor). Men de presiserer s38b36 så da er det litt vanskelig å vite hva de egentlig mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 Det stusset jeg også på, men jeg forholder meg til det de skriver inntil videre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 På meg virker det litt som om de ikke vet eller underslår bevisst at BMW'en ikke er en M5, men en mye råere Alpina B10 BiTurbo. Alpina er ikke nevnt med et ord i artikkelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 Jeg forholder meg til bildet som er av en B10 BiTurbo, som er den raskeste bilen av disse to. Alpina oppga toppfarten på denne til å være over 290, de klarte rett og slett ikke å sette noe tall. Men de fleste gikk 300 km/t, noen ble også målt helt opp i 319 km/t. Ikke verst for enn sedan ifra slutten av 80 tallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 (endret) Uansett, testarossa er en bil jeg alltid har likt og for meg blir det litt rart å velge mellom de to. E34 M5 (også Alpina) er liksom bakgårdsbølla, mens Testarossaen er fiffen.. Spurt meg for to år eller lengre siden hadde jeg glatt svart Testarossa. Idag tror jeg E34en hadde trukket det lengste strådet Endret Juni 6, 2016 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 Alpinaen går best, ingen tvil. Men om det er den beste bilen mtp kjøreegenskaper er jeg litt usikker på. Den "råeste" e34 som ble produsert er vel de to (mener jeg å huske) som ble levert med 400hk og AP bremser +. Ellers finnes jo sen 3,8 med store bremser, 20 jahre motorsport etc. Marius2002 og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 (endret) Endret Juni 6, 2016 av Fredrik Marius2002, Thundercoil og sveigis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 Bilen min har EU-frist 31. oktober i år. Kan jeg levere den når som helst nå i juni, siden det er den fjerde måneden før, eller er regelen nøyaktig 4 måneder før, altså 1. juli? Og hvis jeg får feil da, er fristen for å fikse feilene fortsatt i høst/vinter, eller får jeg frist på 2 uker eller hva det er da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 Det er i praksis 5 måneder + 2 måneder ekstra (før avskilting). Du kan vise din bil allerede nå, dette kan du forresten sjekke med SVV sin app. Med mindre du får 3'er feil (kjøreforbud) så blir du ikke avskilta så lenge du viser bilen til etterkontroll i løpet av året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 (endret) Ah, okei. Digg da! Takk for svar Men bilen blir da godkjent i 2 år fra den datoen du først hadde den på kontroll? Ikke etter godkjent etterkontroll? Endret Juni 8, 2016 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 Godkjent til samme dato, bare 2 år fram. 31. oktober 2018, uansett når du tar kontrollen/etterkontrollen. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 Åja, okei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 Havna bak en gubbe i en C klasse som konsekvent kjørte 10-15 km under fartsgrensen, så jeg kjørte forbi ham. Da setter han på fjernlyset og legger seg helt opp i hekken på meg, ennå jeg nå kjører 15 kilometer i timen over fartsgrensen. Så jeg blir forbanna og svinger inn på en bussholdeplass, han passer og viser meg fingern. En annen bilist singnaliserer til meg at han også er oppgitt over fyren, for nå ligger han igjen 10-15 km/t UNDER fartsgrensen. Denne bilen kjører forbi ham og jeg gjør på nytt det samme, da er det på med fjernlysene igjen og opp i hekken på meg. Nå skal jeg innrømme at jeg er passe pissed, så når han kjører etter meg inn på en sidevei så stopper jeg midt i veien. Jeg ut av bilen i en grisefart og han det samme, ser nå at det er en gubbe på ca 70-75 år. Men han var full av attitude for han kom helt opp i trynet på meg, vifta med fingeren og var fly forbanna. Jeg fortalte selv hva jeg synes om slik oppførsel og at vi hadde han på film (dama filma), da løfter han armen og skal til å slå....jeg instinktivt opp med to knyttnever men klarer å avverge ett slag. Etter som fyren er så gammel som han er så må jeg besinne meg, han vet tydligvis ikke sitt eget beste. Jeg kan ikke slå en gammel mann, men hadde han slått først så hadde han ligget nede ganske raskt. Det er jeg veldig glad for at ikke skjedde... Måtte bare få det ut av systemet og da er Bimmers alltid godt å ha, forventer ikke noe sympati fordi jeg lar meg alt for lett hisse opp. Men noen er bevisst ute etter bråk, nestegang er det kanskje "feil person" han møter. Julianv, Shattered, Kennethe34 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Det er av og til veldig skremmende hva som driver å farter rundt på norske veier.. Sånne mennesker skulle vært fratatt lapp og bil, helt uakseptabel oppførsel i trafikken. Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg, til tross jeg er en som helst vil unngå unødvendige situasjoner.. Du er flink som klarte å beherske deg så mye at du ikke slo tilbake Fredrik 90 og Shattered reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg