Daniel. Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 Ser ut som en oppblåst Model S, eller noe tilsvarende til de der fiskene som blåser seg opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 41 minutter siden, Saltkjelen skrev: Den nye Tesla Model X må være tidenes minst vellykkede bilmodell hva design og proporsjoner angår... Shattered, Saltkjelen, sandersander og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 Ganske tydelig at bilen kommer fra landet som dyrker "Bigger is better" fremfor "less is more". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 Nei, det ser virkelig ikke bra ut. Mon tro om Tesla Model X vil være ansvarlig for en rekke parkeringsskader/bulker i fremtiden også mht. hvordan fordørene (og bakdørene for så vidt) fungerer. Samtlige tester jeg har lest melder om sensorer som ikke fungerer optimalt på noen av dørene, og det er jo fint når disse er helautomatiske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 Model X ser ikke bra ut, helt feil proposjoner. Er litt som en vanlig Modell S som har "downs" Jeg sliter også med å se det praktiske med disse dørene, frontruta som går langt opp på taket og ikke minst vekta på denne mastodonten. Men Tesla menigheten trykker vel denne også til sitt bryst... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 11 minutter siden, Saltkjelen skrev: Nei, det ser virkelig ikke bra ut. Mon tro om Tesla Model X vil være ansvarlig for en rekke parkeringsskader/bulker i fremtiden også mht. hvordan fordørene (og bakdørene for så vidt) fungerer. Samtlige tester jeg har lest melder om sensorer som ikke fungerer optimalt på noen av dørene, og det er jo fint når disse er helautomatiske. Blir i såfall å parkere langt vekke fra Model X da. Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 (endret) Husk at Model X er en MPV og ikke en SUV a la X5. Model X er i det samme markedet som f.eks Renault Espace, VW Sharan og til en viss grad BMW 2 Serie Gran Tourer. I min bok er Model X fra en annen og mye bedre verden... Endret Juni 10, 2016 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 17 minutter siden, Fredrik skrev: Husk at Model X er en MPV og ikke en SUV a la X5. Model X er i det samme markedet som f.eks Renault Espace, VW Sharan og til en viss grad BMW 2 Serie Gran Tourer. I min bok er Model X fra en annen og mye bedre verden... Det skulle bare mangle. På hjemmemarkedet koster en Chrysler Grand Voyager fra 30 000 $ mens Model X koster fra 81 200 $. Med andre ord får du nesten 3 stk konkurrenter (med forhandlerrabatt) for prisen av 1. Oversatt til norsk - Kjøp en F11 520d med alt utstyr eller 3 stk Ford Mondeo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 Ser helt jævli stygg ut, dørene synes jeg blir harry, tipper denne flopper i norge etter at hypen har lagt seg Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 (endret) 1 time siden, Werther skrev: Det skulle bare mangle. På hjemmemarkedet koster en Chrysler Grand Voyager fra 30 000 $ mens Model X koster fra 81 200 $. Med andre ord får du nesten 3 stk konkurrenter (med forhandlerrabatt) for prisen av 1. Oversatt til norsk - Kjøp en F11 520d med alt utstyr eller 3 stk Ford Mondeo. Absolutt (og du vet at jeg kjøper dette argumentet), men det samme gjelder også for Model S. Hvis du vil ha den beste elektriske bilen så er det Tesla Model S/X som gjelder. Tesla er i en liga for seg selv når det gjelder elektriske biler idag, men dette er selvfølgelig ikke viktig hvis du ikke er i markedet for en elektrisk bil. Jeg mener at man bør tenke seg godt om i forhold til hva man virkelig har bruk for... Endret Juni 10, 2016 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 (endret) 50 minutter siden, Fredrik skrev: Absolutt (og du vet at jeg kjøper dette argumentet), men det samme gjelder også for Model S. Hvis du vil ha den beste elektriske bilen så er det Tesla Model S/X som gjelder. Tesla er i en liga for seg selv når det gjelder elektriske biler idag, men dette er selvfølgelig ikke viktig hvis du ikke er i markedet for en elektrisk bil. Jeg mener at man bør tenke seg godt om i forhold til hva man virkelig har bruk for... DET er sant! Likevel synes jeg Model X ser oppblåst ut og Tesla burde komt med bedre design etter all denne "hypen" om merket. Men som du sier er Tesla Model S/X best om man er i markedet for el-bil og "the shit" innen el om man bruker den som bil nr.1. Jeg har alltid sagt jeg liker det Tesla gjør og de er på rett spor selv om jeg ikke liker bilene... enda. Model 3 er kanskje den eneste som tiltaler meg litt. Jeg er ikke i markedet for el-bil, men som en fornuftig bil nr. 2 (etter E36 cab, Z3 og TT cab) ville en i3 gjort jobben eller mest fornuftig en Leaf til en brøkdel av prisen. Jeg synes også Twizy er megakul og skjønner ikke hvorfor ikke flere har denne, jada "er ikke plass til bagasje" osv., men likevel er den en perfekt bybil og superenkel å parkere og legger du til utstyr får du sidevindu på dør!! Edit: regner med alle vet Twizy er el-bil og derfor "relevant", selv om den i utgangspunktet ikke kan sammenlignes med bl.a. Teslas modeller. Endret Juni 10, 2016 av Marius2002 Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 (endret) 2 timer siden, Fredrik skrev: Husk at Model X er en MPV og ikke en SUV a la X5. Model X er i det samme markedet som f.eks Renault Espace, VW Sharan og til en viss grad BMW 2 Serie Gran Tourer. I min bok er Model X fra en annen og mye bedre verden... Jeg trodde modell X var en slags crossover jeg, blanding av SUV og MPV. Men uansett hvilken MPV eller crossover man sammenlikner Model X med så ser denne rett og slett litt komisk ut. Den ser rett og slett ut som en karikatur av Modell S, litt sånn i samme liga som Fiat Multipla Men den kommer til å selge i bøtter og spann, dette er ett status symbol som alle skal ha. Tesla utstråler at man har god økonomi og er politisk korrekt. Blir nok ett vanlig syn i Hemsedal førstkommende vinter. Det er gøy med statusen Modell X gir helt til den dagen Dag Høgli står ved siden av deg i lyskrysset med sin Bentley Bentayga De to raskeste og støggeste SUVene man kan kjøpe for penger... Det at modell X er ifra en annen og bedre verden i din bok er forøvrig ikke noen stor overraskelse. Det er sånn det er å være medlem av Tesla menigheten, alt er posetivt og bra uansett hva andre sier Når kritikk kommer på bordet, selv med gode eksempler så er det fingrene i ørene og lalalalala.... Endret Juni 10, 2016 av Fredrik 90 Werther og awt reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 10 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Jeg trodde modell X var en slags crossover jeg, blanding av SUV og MPV. Men uansett hvilken MPV eller crossover man sammenlikner Model X med så ser denne rett og slett litt komisk ut. Den ser rett og slett ut som en karikatur av Modell S, litt sånn i samme liga som Fiat Multipla Men den kommer til å selge i bøtter og spann, dette er ett status symbol som alle skal ha. Tesla utstråler at man har god økonomi og er politisk korrekt. Blir nok ett vanlig syn i Hemsedal førstkommende vinter. Det er gøy med statusen Modell X gir helt til den dagen Dag Høgli står ved siden av deg i lyskrysset med sin Bentley Bentayga De to raskeste og støggeste SUVene man kan kjøpe for penger... Det at modell X er ifra en annen og bedre verden i din bok er forøvrig ikke noen stor overraskelse. Det er sånn det er å være medlem av Tesla menigheten, alt er posetivt og bra uansett hva andre sier Når kritikk kommer på bordet, selv med gode eksempler så er det fingrene i ørene og lalalalala.... Hmmm... har jeg plutselig blitt medlem av Tesla menigheten? Jeg kunne aldri tenke meg å betale 500K+ for en bil og langt mindre for en elektrisk bil. Jeg liker imidlertid den tekniske og konseptmessige siden ved Tesla og jeg er ikke i tvil om at Tesla idag er lengst fremme når det gjelder utvikling og innvasjon av kjøretøyer. Jeg liker også Model X bedre enn Model S ganske enkelt fordi den er mer praktisk i bruk og ser bedre ut "live" enn Model S. Du vil bli overrasket over hvor bra Model X ser ut i virkeligheten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juni 11, 2016 Share Skrevet Juni 11, 2016 15 timer siden, Marius2002 skrev: DET er sant! Likevel synes jeg Model X ser oppblåst ut og Tesla burde komt med bedre design etter all denne "hypen" om merket. Men som du sier er Tesla Model S/X best om man er i markedet for el-bil og "the shit" innen el om man bruker den som bil nr.1. Jeg har alltid sagt jeg liker det Tesla gjør og de er på rett spor selv om jeg ikke liker bilene... enda. Model 3 er kanskje den eneste som tiltaler meg litt. Jeg er ikke i markedet for el-bil, men som en fornuftig bil nr. 2 (etter E36 cab, Z3 og TT cab) ville en i3 gjort jobben eller mest fornuftig en Leaf til en brøkdel av prisen. Jeg synes også Twizy er megakul og skjønner ikke hvorfor ikke flere har denne, jada "er ikke plass til bagasje" osv., men likevel er den en perfekt bybil og superenkel å parkere og legger du til utstyr får du sidevindu på dør!! Edit: regner med alle vet Twizy er el-bil og derfor "relevant", selv om den i utgangspunktet ikke kan sammenlignes med bl.a. Teslas modeller. Hadde twizy hatt varmeapparat skulle jeg kjøpt en, kuleste bilen ever Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 11, 2016 Share Skrevet Juni 11, 2016 (endret) Greit nok at Twizy er spesiell, men de er for hipstere. De synes plutselig EL-bil ble stas og ønsker å skille seg ut. Legg merke til at det er hipster-syklister på røde og gule sykler som begeistret ser på sykkelen, ikke en bilentusiast Tydelig at bilentusiasme har fått et vendepunkt, og med nye entusiaster. Jeg fikk låne en Tesla Model S av en kamerat en gang. Plukket opp tre venninner(de tre vet at en bil har gjerne fire hjul, har en motor av et slag og bør ha bagasjerom). Har plukket opp folk titt og ofte i utrolig mange biler.. Alt fra Golf, Passat til Mercedes og BMW.. Ny, halvgammel og gammel. Det er første og siste gang jeg har fått kommentar på bilen jeg har kjørt. Tesla ditt, Tesla datt, stor skjerm, stor inni, stillegående, god komfort, fine seter, kult tak Det er noe med Tesla som gjør at de som ikke eier et fnugg av bilinteresse fatter interesse for akkurat Tesla Model S. Selv må jeg bare si, at etterhvert som jeg har blitt eldre, og min bilinteresse stadig har blitt vannet ut, og har kan du si blitt mindre viktig... Så har det blitt sånn at jeg synes Tesla Model S er en veldig fin bil. Jeg liker dem veldig godt Endret Juni 11, 2016 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg