Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, awt skrev:

Vil ikke ha en e61 med bensinsekser og manuell da? :D

Hehe, nei det blir litt for nytt og sikkert for dyrt :P Blir nok ikke noe E60/61 på meg før jeg har råd til en pen LCI utgave. Blir vel helst E60 da :)

1 minutt siden, Marius2002 skrev:

@DanielStance, jeg skjønner, du må bare kjøpe slik da http://www.finn.no/75504815:) 

Neida, men håper riktig bil dukker opp snart...! E38 med riktig stuk er ikke dum de heller.

Haha, det skulle tatt seg ut! Om ikke 540i er drøyt nok, så hadde ikke akkurat M5 vært noe bedre :P Og sjansen er nok rimelig liten for at det hadde blitt noe forsikring på den :P

E38 med riktig look er grisetøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe vist i å importere bil ifra Tyskland nå for tiden.....hvis det er nyere bil det er snakk om. Eldre biler som E39 kan det være litt å hente på, om ikke det er allverdens å spare så er iallfall utvalget bedre. Så å lete i Tyskland gjør du lurt i. Kan også anbefale å ta en kikk i Sverige, men da er det langt mellom de godt utstyrte eksemplarene. Svenskene kjører gjerne 540i med stoffseter og halogenlys....Nordmenn kjører gjerne 520i med comfortskinn, navi og stor HIFI pakke ;) 

Å finne en strøken 540i i Tyskland med perfekt utstyr og lav kilometerstand er ikke noe problem, men jeg synes å betale tett på 200 000 kr for non M5 E39 blir for mye. E46 er ikke noe å trakte etter hvis det er 5-serie du vil ha, men det er klart at en facelift 330i med manuell er en bil å foretrekke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er ikke noe vist i å importere bil ifra Tyskland nå for tiden.....hvis det er nyere bil det er snakk om. Eldre biler som E39 kan det være litt å hente på, om ikke det er allverdens å spare så er iallfall utvalget bedre. Så å lete i Tyskland gjør du lurt i. Kan også anbefale å ta en kikk i Sverige, men da er det langt mellom de godt utstyrte eksemplarene. Svenskene kjører gjerne 540i med stoffseter og halogenlys....Nordmenn kjører gjerne 520i med comfortskinn, navi og stor HIFI pakke ;) 

Å finne en strøken 540i i Tyskland med perfekt utstyr og lav kilometerstand er ikke noe problem, men jeg synes å betale tett på 200 000 kr for non M5 E39 blir for mye. E46 er ikke noe å trakte etter hvis det er 5-serie du vil ha, men det er klart at en facelift 330i med manuell er en bil å foretrekke :) 

Er kun eldre biler jeg ser på. For det meste E39, men har sett litt på E38, E34 og E32 og. Men er jo på E34 nr 2 nå, så er på tide å prøve noe annet :P Blir helst E39.

Har sett litt på hva som er i Sverige, men syns det er litt lite spennende der. Dessuten blir det enklere for min del å kjøpe fra Tyskland. Er et lite problem med 540i, siden jeg vil ha manuell. For de ble jo produsert i et lavere antall. Dessuten er mange gått 240k + kilometer. Så er det en del touring, som jeg ikke har lyst på. Ser også helst etter facelift modeller. 530i er litt enklere, men der er det mye uinteressant. Også der en del med litt høy kilometerstand, så en del med stoff interiør, generelt lite utstyr, sølv bil er også uinteressant (hadde ikke brydd meg om det ikke kostet så jævlig mye for hellakkering i Norge). Finnes jo som sagt noen bra biler, men så langt så har jeg tydeligvis vært uheldig å funnet noen dårlige biler..

Nei det blir feil å kjøpe E46 når jeg leter etter 5 serie :P Men er ingenting feil med en pen facelift sedan med M-Tech 2. Spesielt i svart.

Er forresten ikke nødvendigvis ute etter å tjene på det, men når det jeg har lyst på knapt er å finne i Norge så må jeg nesten ty til import. Og om det er noen få eksemplar av det jeg vil ha, her i Norge så kan du banne på at de enten er pill råtten, tviholdes av eier, eller overpriset til tusen, pluss moms.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Fredrik 90 skrev:

Du får bare gi det litt tid, så skal jeg love deg at den rette dukker opp :) Jeg brukte mange månder på å finne F10en, og det en bil det var tusenvis av å velge i ;) 

Burde egentlig det ja, men jeg er en smule utålmodig. I hvertfall nå når det har gått dårlig 2 ganger. Dessuten ville jeg gjerne funnet en bil før E34en ikke er EU godkjent lengre. Er litt som må fikses på den, så den går nok ikke gjennom EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e61 med diesel kryr det jo av (kanskje ikke sååå mange med manuell og til den prisen derimot), så der er det jo bare til å bruke finn.no. :)

5-serie facelift med bensin og manuell er det faktisk ingen av til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, awt skrev:

e61 med diesel kryr det jo av (kanskje ikke sååå mange med manuell og til den prisen derimot), så der er det jo bare til å bruke finn.no. :)

5-serie facelift med bensin og manuell er det faktisk ingen av til salgs.

Følger med litt på markedet.  Ikke mye. Men ser det kun er preface med sekser og manuelt gir og diesel. Vanskelig å finne, om det kom noen, facelift :P Men jeg skal slite ut bilen jeg har nå og vel så det før jeg kjøper noe nyere, da det er lite cash i lomma for tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Opel var saker det før i tiden. Onkelen min hadde enn Monza på 80 tallet, med mobiltelefon 8) 

Ja,det var virkelige saker Fredrik.:).

Disse bilene er jo så gode å kjøre når de er iorden.

Nydelige seksersvev og seige i momentet.

Synd det ble som det ble .

Derfor er det gøy å ha kjente som har litt grom Opel.

Tenker nok der dukker opp en Lotus i samlingen hans og etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monza er en snasen bil, Senator har vært med meg hele livet helt frem til godt og vel 2011. Hadde det ikke vært for at de begynte å ruste på starten av 80-tallet.. Så hadde vel ikke BMW vært min første bil. Hadde på sett og vis vært ille det også, men momentet i disse Opel-sekserne er ganske moro. BMW er liksom det totalt motsatte. Senator B'en vi hadde var laget for Autobahn-cruising og husker jeg hamret nedover E6 med den i 140 km/t med turtall mellom 1500-1700rpm et sted.. Girkassa i den var eksepsjonelt god, diffbrems som standard.

Scannet et bilde fra et album for en stund tilbake. Tatt i Februar 1998, skulle egentlig selges, men ble beholdt innenfor familien allikevel. Man ser jo at det var like lite snø i Oslo i Januar/Februar da som nå :P

46027_00_zps79063412.jpg

Her er den aktuelle Senatoren mine besteforeldre kjøpte nesten ny i 1981(den var tre år gammel, men kun blitt brukt i et bryllup), min mor overtok den 13 år senere. Dette bildet er tatt utenfor forhandleren den ble kjøpt ny for ikke mange år siden. Barnebarnet til første eier som kjøpte bilen av oss.

Mimrer fremdeles at man satt baki med brødrene og besteforeldre forran mens vi sugde på Taveners fruktdrops fra danskebåten med gammel jegermarsj på stereoen på kassett.

2299507_hfde9b68f303ea8a39d7b_v135215258

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Opel var saker det før i tiden. Onkelen min hadde enn Monza på 80 tallet, med mobiltelefon 8) 

Ja,det var virkelige saker Fredrik.:).

Disse bilene er jo så gode å kjøre når de er iorden.

Nydelige seksersvev og seige i momentet.

Synd det ble som det ble .

Derfor er det gøy å ha kjente som har litt grom Opel.

Tenker nok der dukker opp en Lotus i samlingen hans og etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...