Otis Skrevet Februar 3, 2017 Share Skrevet Februar 3, 2017 PSDZ skal ikke brukes til Rheingold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Februar 3, 2017 Share Skrevet Februar 3, 2017 Holder på med det samme her, la no PSDZ inn jeg siden det står i veiledningen. Hva skal så disse filene brukes til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 3, 2017 Share Skrevet Februar 3, 2017 Tror det er til koding av F chassis med et annet program som jeg ikke husker navnet på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Februar 3, 2017 Share Skrevet Februar 3, 2017 Ok, då bare sletter jeg det igjen. Sløseri av diskplass å ha det liggende då. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Februar 3, 2017 Share Skrevet Februar 3, 2017 3 timer siden, Otis skrev: Tror det er til koding av F chassis med et annet program som jeg ikke husker navnet på. Ja, det er til ESYS program for koding av F-chassis via OBD og pc. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Februar 3, 2017 Share Skrevet Februar 3, 2017 http://www.carly-shop-no.com/en/adapter/android-bmw/android-usb-package-for-bmw/a-1007/ vil denne også fungere med INPA/Ista Rheingold ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 3, 2017 Share Skrevet Februar 3, 2017 (endret) 1 time siden, kapteinh skrev: http://www.carly-shop-no.com/en/adapter/android-bmw/android-usb-package-for-bmw/a-1007/ vil denne også fungere med INPA/Ista Rheingold ? Burde det. edit: nja. Npr jeg tenker meg om ble jeg usikker. For om ikke pc har en driver til den, så går det ikke. Endret Februar 3, 2017 av Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Februar 4, 2017 Share Skrevet Februar 4, 2017 Kabelen skal fungere på PC. http://support.mycarly.com/knowledge-base/can-you-use-the-original-carly-adapters-also-for-other-apps-and-software/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwTast1 Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Hei. Noen i Bergens området som kan være behjelpelig med koding/programmering av en ny mulf modul til en BMW 120d e87? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 12, 2017 Share Skrevet Februar 12, 2017 (endret) Har kikket litt i denne tråden, skaffet meg kabel og software. Er det noen spesiell grunn til at ingen har laget en VM som er langt enklere å distribuere, ferdig konfigurert? Bruker VMWare med opp mot 3 virtuelle maskiner kjørende på en enkelt laptop daglig og det er helt uproblematisk. Vi bruker dette rett og slett fordi det er enkelt å distribuere og bruke VM internt, istedefor å distribuere software-pakker som skal installeres. Endret Februar 14, 2017 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 12, 2017 Share Skrevet Februar 12, 2017 Jeg har ikke sett noen grunn til å bruke VMware til dette. Jeg trenger bare dette og bruker maskin helt vanlig til daglig. Men jeg kan jo lage en VMware om du vil det. Tar meg litt tid, men i løpet av 14 dager burde det være ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 13, 2017 Share Skrevet Februar 13, 2017 Hadde vært fint med VM, kan bare flyttes rundt og kjøres på hvilken som helst maskin. Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Februar 14, 2017 Share Skrevet Februar 14, 2017 (endret) Sliter med å få Rheingold 4.01 til å kommunisere med bilen (2002 e39) pc har nylig litt oppgradert til Win10. Har denne kabelen http://www.ebay.com/itm/281724959578 med bryteren på K Forrige versjon av Rheingold og samme kabel på Win8 fungerte fint. Det jeg har gjort: Installert Win 10 Lastet ned og pakket ut Rheingold 4.01 Flyttet Rheingoldmappen til Program Files (x86) Pakket ut filene i SQLiteDBs mappen Pakkket ut og lagt data_swi i PSdZ mappen I Edibas - Bin mappen har jeg endret EDIBAS.INI og satt Interface = STD:ODB og [TCP] Port = 6801 Kopiert Testergui exe til skrivebord og markert for å kjøre som Administrator. I Device Manager har jeg med Add Legacy hardware lagt til Ports (COM & LPT) og USB serial Port (COM9) (men den forsvinner om kabel ikke er koblet til). Uansett satt Com Port number til 9 og latency timer til 1. Starter Instagui alt lastes ok, ingen feilmeldinger. I Verktøy på VCI Config velger ieg Interface type Edibas default settings (edibas.ini) kobler kabel til port i bil, lyser rødt i kontakt på kabel, så der er liv. Går på Operations og Read Out Vehicle Data og prøver både Identification without vehicle test og complete identification. Begge gir samme feilmelding: The vehicle could not be identified. Please check the access to the vehicle and check whether the testing-analysis-diagnosis has been activated. IFH-0027: IFH NOT FOUND Noen som kan hjelpe meg videre på denne? Endret Februar 14, 2017 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 14, 2017 Share Skrevet Februar 14, 2017 Noen i Rogaland (eventuelt Sørlandet) som kan kode F11? Relativt enkel operasjon, skal kun ha kodet angel eyes til å lyse i samme styrke som DRL også i kombinasjon med xenon (har koden og fremgangsmåten). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 14, 2017 Share Skrevet Februar 14, 2017 @sondre. Har du forsøkt med com port 1 i enhetsbehandling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå