Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

På 2.3.2020 den 11.05, Otis skrev:

Du skriver i ditt forrige innlegg at ISTA ikke leverer noe mer info aktuell feil, så da får du ikke noe mer hjelp av ISTA slik jeg ser det.

Selv om det er rart at ISTA ikke viser deg noe mer feilsøking på aktuell feilkode.

Måtte gå i meg selv her og gjøre en ny diagnose, samt se litt youtube-videoer 😛 da fant jeg testmodulen for feilen, gikk gjennom den samt litt forumtråder på den aktuelle feilkoden. Testmodulen anbefalte også å sjekke connectoren for airbag control module, så jeg slettet fault memory, koblet fra batteriet, tok av airbagen og koblet fra connector inn mot ratt og SZL (?), samt den andre connectoren på siden av den for airbagen. Rikset litt på connectorene, sprayet litt CRC elektrospray inni og plugget inn igjen. Åpnet ISTA og ingen ny feilkode tilstede, ingen varsellamper i bilen. Enn så lenge :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har kjøpt meg en brukt laptop med 300gb disk - Er kun installert win10 på den, og håper det er stor nok disk...

Driver å laster ned og installerer Rheingold.

"Kopier filene fra SQLiteDBs og psdz i mappa du lasta ned til samme mappe i Rheingold mappa under
programfiler"

Lurer på om når man skal kopiere filer fra PSdz uten å pakke de ut først fra SDP 4.06.20, eller må de pakkes ut og koperes fra mappen PSdZ der kommer data_swi mappe frem.

 

EDIT: @Otis eller andre, trenger jeg psdz filene for e39?

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

@Otis Når man laster ned filene i google drive linken du sendte, hvis jeg f.eks bare skal ta diagnose osv på E46? trenger jeg bare SP-daten-e46.rar? så ikke noe i guiden om hva alle daten filene er til.

Edit: Glem det, fant ut 😅

 

Endret av Rizna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Otis skrev:

@Rizna svaret er nei. Du trenger ikke daten i det hele tatt for å lese feilkoder.

Daten brukes kun for å kode.

Så det, eneste problemet jeg har nå er at menyen på NCS-Expert er på tysk, men ellers så ser det ut som alt annet fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti at ISTA-P mister kontakt med bilen før man kan begynne å jobbe med ISTA-P. Koblet opp via ICOM.

Den kommer ca hit:

IMG_20200722_231018.thumb.jpg.fddb330db95e0e46250d8812f92472fc.jpg

Også står den slik en stund også kommer denne meldingen:

IMG_20200722_231404.thumb.jpg.548c32b2472f9c87706a31ad7b6b468b.jpg

Er ISTA-P 3.67.1 som jeg just har begynt å skulle teste.

Prøvde med en gammel pc som har en eldre versjon av ISTA-P og da får jeg ikke den meldingen. Så er ikke bilen eller ICOM det er feil med. Må være noe med ISTA-P 3.67.1.

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...