Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 timer siden, sveigis skrev:

Husker godt den du hadde og hvor fin den var 😊.

Ja hvorfor ikke ?
Synes du kan kjøpe en sånn @Fredrik 90 .

Har selv aldri kjørt 330 men 325 bensin og jeg ble forelsket .

Vært gøy om du skaffet et OEM eksemplar av en sånn.

For min del så har jeg likt e9x og egentlig spesielt etter jeg ble kjent med deg og så den du hadde .

Om min var så fin vet jeg ikke, Titansilber non M-sport 😅 Men det var uten tvil en artig bil, med M57 motor og manuelt så var det ikke så mye man fikk ut av første og andre gir. Men Gud bedre hvor sterk den var i tredje gir med 300 hester og 560 nm. Veldig morsomt å ha når man var 21 år gammel, vi kjørte helt til Roma med den. Utrolig driftsikker bil også, den var det faktisk aldri noe galt med i løpet av fire år. 

Jeg vet ikke om jeg trenger å eie en N52 bil igjen, etter å ha hatt denne motoren i E87 så føler jeg den blir vanskelig å toppe. Tenker da rent kjøremessig, uten tvil noe av det morsomste jeg har kjørt. 

Skrevet

@Ron Jeremy At E90 kom med eller uten den såkalte navi pukkelen hadde jeg helt glemt, men jeg er helt enig i at dashboardet ser bedre ut uten pukkelen. Det er heller ingen tvil om at baklyktene er den minst attraktive delen av designet på bilen. Jeg husker at jeg synes at de så heller merkelige ut da modellen kom på markedet. Det er også noe med hvordan karosseriet bak på en måte folder innover i flere lag mot baklyktene som virker litt merkelig på meg. Jeg antar at hensikten var å få et mer "organisk" design slik Chris Bangle den gangen predikerte.

Vi beholdt vår E46 318d Touring frem tom. 2013 og sto på en måte over E90. F30 hadde jeg lyst på, men etter å ha hatt en 320d Touring (med 6-trinns manuell gearkasse) som leiebil ca. 6000 Km på sommerferie nedover på kontinentet kom jeg frem til at den ikke ga den samme følelsen som vår tidligere E46. Den var for stor og tung etter min smak, men på Autobahn var den selvfølgelig helt fantastisk. Jeg kan lett forestille meg at en F31 330d fint kunne fungere som en semi 5-serie.   

Skrevet

Jeg tror jeg er ganske alene om å faktisk foretrekke navi pukkelen på dasjbordet i en E9x. Først og fremt fordi jeg er litt "skadet" fra da disse bilene var nye og vi så på alle bilene uten pukkel som spartanske. Men også fordi pukkelen muliggjør retrofit av moderne infotainment. Har man en E9x i dag så er sannsynligheten stor for at dette er en bil man velger å kjøre hele året, da kan det være fint med moderne infortianment som ikke ser ettermontert ut.  

E90 hadde jo ett kontroversielt og sterkt kritisert design når den kom, særlig Top Gear var skikkelig slemme med den husker jeg. Men som med alle Bangle design så vokser designet med årene. Værste løsningen synes jeg er "øyelokkene" over nyregrillene. Det kan løses med å kjøpe LCI, men da er det plutselig N53 motoren i stede. Dette er kanskje den dårligste non Turbo bensinsekseren BMW har laget. Videre så har LCI elektronisk servostyring mens pre LCI har god gammeldags hydraulisk servo. Det er natt og dag i styrefølelse..

Skrevet
31 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tror jeg er ganske alene om å faktisk foretrekke navi pukkelen på dasjbordet i en E9x. Først og fremt fordi jeg er litt "skadet" fra da disse bilene var nye og vi så på alle bilene uten pukkel som spartanske.

Helt enig, syns de ser triste ut uten skjermen på midten.

Skrevet (endret)

@Fredrik 90 Det at Bangle's designlinjer har hatt en såpass bra holdbarhet som det har hatt hadde jeg aldri trodd, men du har helt rett. Det tok mange år for meg, men i dag er det liten tvil om at f.eks E60 fremstår som en veldig fin og klassisk 5-serie. Jeg var langt fra overbevist da den kom på markedet, men den så definitivt mye bedre ut enn E65. Den kanskje mest klassiske Bangle modellen er imidlertid E85 og den modellen har jeg alltid likt. Problemet for meg er at Bangle's designlinjer fungerer mindre bra jo større bilene er (større karosseriflater), men f.eks E60 har uten tvil vokst på meg med årene.

Sreten's siste video er jo en stor hyllest til E85. Det er jo litt spesielt at han bare kan dra over til statene å kjøpe biler på den måten som han gjør, men det viser vel bare at med en populær Youtube kanal så kommer pengene også.

Endret av Fredrik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...