Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det fungerer meget bra. Nå har jeg utelukkende kun kjørt med dobbeltsidig tape på denne bilen, og den har jeg hatt i snart fire år. Tapen sitter så godt at jeg er på det sjette paret med skilter til denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det fungerer meget bra. Nå har jeg utelukkende kun kjørt med dobbeltsidig tape på denne bilen, og den har jeg hatt i snart fire år. Tapen sitter så godt at jeg er på det sjette paret med skilter til denne.

Åjda! Da sitter det fast ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Du har rett. Med full knapperekke på plass, er det bare aktive seter som mangler. NBT utgår på grunn av den manglende kompitabiliteten med klimaanlegget. :)

Aktive seter er ikke melk og brød Lasse.

Hadde det i en E39 en gang, festlig men ikke noe man "brukte".

De er sikkert mer utviklet til E60, eller er det F10 seter som du har lyst til å teste?

Disse hadde en heftig pris husker jeg.

Hvordan har bilholdet med en aldrende E60 vært, har det blitt mye påkost gjennom årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen bil dette :) kjøpte du nytt hengerfeste?

 

Takk for det. Ja, det er et nytt hengerfeste med komplett ledningsnett. :)

 

Aktive seter er ikke melk og brød Lasse.

Hadde det i en E39 en gang, festlig men ikke noe man "brukte".

De er sikkert mer utviklet til E60, eller er det F10 seter som du har lyst til å teste?

Disse hadde en heftig pris husker jeg.

Hvordan har bilholdet med en aldrende E60 vært, har det blitt mye påkost gjennom årene?

 

 

Vi har aktive seter i F01´en, og disse fungerer på samme måte som E39/E6x ved at sitteputen heves og senkes vekselvis for å stimulere bekkenet/korsryggen. Ikke noe man nødvendigvis bruker til og fra butikken, men jeg synes det er svært behagelig på langtur. 

 

Når det kommer til bilholdet, så har dette vært meget upåklagelig i de fire årene denne bilen har vært i mitt eierskap. Ved kjøp av bilen ble webastoen, instrumentpanelet og eksosmanifold byttet på garanti. Bilen er jevnlig servet med servicer (en til to ganger i året, maks 10-15.000km), og jeg er overbevist om at dette er en medvirkende årsak til at bilen har vært så problemfri som den har vært. De senere årene har den fått følgende nøvendig påkost, og det kan jo diskuteres om dette er en svakhet/feil eller forventet slitasje:

 

  • Støttestag h/v side foran
  • Indre/ytre endeledd h/v side
  • Foringer til fremre og bakre stabstag
  • Sirkulasjonspumpe til webastoen
  • Bilbatteri
  • Glødeplugger og glødestyreenhet (m. blending av swirl flaps)
  • EGR termostat
  • Skiver, klosser og slitasjesensorer foran/bak
  • Håndbrekksko med strammere
  • Dieselfilter
  • Alt av reimhjul, strammere og reimer (dårlig fabrikat)
  • Normale servicer (pollenfilter, luftfilter, oljefilter, vevhusfilter, bremsevæske, olje og så videre)

 

Det kan også nevnes at følgende deler står for tur, ikke nødvendigvis for at det er spesielt nødvendig, men heller for min samvittighet og perfeksjon:

  • Casterstag h/v side
  • Bærearmer h/v side
  • Bakre nedre bærearmer h/v side
  • Bakre øvre bærearmer h/v side
  • Bakre støttestag h/v side
  • Motorfester h/v side
  • Alt av reimhjul, strammere og reimer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...