Gå til innhold

Min OEM+ biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, i3S 120Ah samt E61 545i og 321 oldtimer prosjekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, Reef89 skrev:

Lekkert som alltid :) 

Takk for det! :) 

14 timer siden, mr.pingu skrev:

Nydelig reisebrev for å lese på søndagen :)  Ble veldig flott resultat med litt ekstra skinn og gøy at du fikk være med bak kulissene.

[...]

Takk for det, Karsten. :) Ja, det er veldig artig å se bak kulissene hos noen som er så dedikerte og entusiastiske for arbeidet de nedlegger. Bildene fra Nürburgring skal jeg naturligvis ikke ha noen kredibilitet for, men kjøpte med et par til som jeg poster nå - kjekke minner som forhåpentligvis kan henge i den fremtidige garasjen (som nå er på klagestadiet :rolleyes:). Jeg vil tro de legger ned litt tid og innsats til at ting flyter og ser bra ut, men dette lykkes de også godt med synes jeg. Landeveiene er en fryd å kjøre på - ikke veistandarden isolert sett, men i forhold til hvor vakkert ting er opparbeidet med steinbelagte grøfter, allé-beplantning etc. For ikke snakke om den generelle asfaltstandarden som du allerede har påpekt er i verdensklasse. 

10 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Helt rått, Lasse! 

Ekstra stas å høre at flere forhandlere setter pris på bilen :)

Takker, Armin! Ja, det er jo hyggelig å høre at selv en elbil som nå er to år gammel kan vekke litt engasjement hos forhandlerne. :) 

8 timer siden, papertiger skrev:

Kjekt reisebrev! Plukket med meg hotelltips her. Og nivået på interiøret har blitt hevet enda noen hakk, nå snakker vi Individual slik vi kjenner det fra 7er. Virkelig lekkert!

Takker! Ja, nå føler jeg vi er back on track med hvordan BMW har vært. Det kjekke er å se at det fortsatt er håp for fremtidige BMWer når vi har leverandører som dette her. Du virker å bruke fasilitetene rundt når du reiser, så her tror jeg du ville trivdes godt. Det hjelper jo på at nabolaget rundt, og som man kjører gjennom også har samme layout og utførelse som hotellet og områdene der. Hotellet heter Bilderberg Garden Hotel i Venlo forresten. :) 

racetracker_39708504_613874-2.thumb.jpg.ff7569a1c156204aad06e0a128e191ff.jpg

racetracker_39701706_613878_new.thumb.jpg.79b46760f63f5658fcc887abe1032cbb.jpg

Skrevet

Hiver meg på her jeg og sier det samme ,knallfin den bilen din Lasse og smekre oppgraderinger .😊😊

Når jeg ser reisebrevene her nå fra deg og andre ,kjenner jeg lysten komme noe voldsomt på akkurat dette .

Skrevet

Flott reisebrev og veldig flott resultat av arbeidet de utførte :)  Jeg har litt sansen for det at folk tar til handling der leverandørene ikke klarer å levere ett tilfredsstillende produkt. Litt sånn "Hvis ikke BMW vil bygge bilen sånn jeg vil ha den så får jeg gjøre den ferdig selv" 😎

Også kjenner jeg meg veldig igjen i det du sier om Nederland og at alt er ryddig, rent og på stell. Min ODC har det veldig godt når jeg ser hvordan Nederlendere men også Dansker liker å ha det rundt seg. Rette og ryddige gater og omgivelser, infrastruktur som ikke er brøytet i stykker, ikke ugress som vokser opp der det ikke skal være og ofte er gatene og parkeringsplasser brostein/belegningsstein belagte i stede for lappete og hullete asfalt som i Norge. Det bare er så mye freshere å se på kontra Norge som stort sett alt ser ut som øst Europa uansett hvor du snur deg.  

Skrevet
På 25.8.2025 den 8.21, ahj skrev:

Nydelig som vanlig Lasse! :D 

På 25.8.2025 den 11.33, mslello skrev:

Lekkert interiør og artig reisebrev😎

Takk for det, karer! :) 

20 timer siden, sveigis skrev:

Hiver meg på her jeg og sier det samme ,knallfin den bilen din Lasse og smekre oppgraderinger .😊😊

Når jeg ser reisebrevene her nå fra deg og andre ,kjenner jeg lysten komme noe voldsomt på akkurat dette .

Takk, Jan! Jeg blir jo inspirert av de andre reisebrevene her inne, selv om jeg på langt nær har samme standard. Selv synes jeg faktisk reisebrevene fra Norge er vel så interessante. En får opp øynene for hvor mye fint man faktisk kan oppleve her til lands også. :) 

18 timer siden, CHNilsen skrev:

Nå er jo bilen nesten like sexy som eieren 😍 om mulig? 

Det skal vel vanskelig la seg gjøre, men her er vi faretruende nære! :ph34r:

32 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Flott reisebrev og veldig flott resultat av arbeidet de utførte :)  Jeg har litt sansen for det at folk tar til handling der leverandørene ikke klarer å levere ett tilfredsstillende produkt. Litt sånn "Hvis ikke BMW vil bygge bilen sånn jeg vil ha den så får jeg gjøre den ferdig selv" 😎

Også kjenner jeg meg veldig igjen i det du sier om Nederland og at alt er ryddig, rent og på stell. Min ODC har det veldig godt når jeg ser hvordan Nederlendere men også Dansker liker å ha det rundt seg. Rette og ryddige gater og omgivelser, infrastruktur som ikke er brøytet i stykker, ikke ugress som vokser opp der det ikke skal være og ofte er gatene og parkeringsplasser brostein/belegningsstein belagte i stede for lappete og hullete asfalt som i Norge. Det bare er så mye freshere å se på kontra Norge som stort sett alt ser ut som øst Europa uansett hvor du snur deg.  

Takk for det. Jeg er evig takknemlig for at det finnes leverandører som dette, slik at man rent faktisk har et valg om å kunne forfine produktene ytterligere. Jeg skulle gjerne sett G45 X3en ferdig, for her tror jeg det er et massivt forbedringspotensiale. :) 

Ja, det er ikke så mye som skal til for å få ting til å fremstå litt mer ryddig. Hadde kommunene faktisk klippet grøfter og ugress regelmessig og gjerne steinsatt grøfter med smågatestein eller tilsvarende, ville ting straks sett mye bedre ut. Vi har et solid stykke arbeid for å nå opp til danske og nederlandske nivåer.

• 2 weeks later...
Skrevet
På 2.7.2023 den 21.53, Saltkjelen skrev:

Takk for hyggelige ord, @sveigis! :) 

Slang på 10mm H&R spacere foran og 15mm H&R spacere bak i dag. Synes det satt som et skudd! :) 

Før:
9A0AE309-BAA1-46CD-BF6F-8090EF60931D.thumb.jpeg.8d201a90f86dd1e9612e16e8900568f0.jpeg

Etter:
IMG_8807.thumb.jpg.111a49df630a72a3e45c9b989897513b.jpg

1677241837_Skjermbilde2023-07-02kl_21_54_28.thumb.png.85299a3c95adf0388cc75cb582c15956.png
1CDACD45-B769-49BC-8CC2-34A5DFDE6707.thumb.jpeg.ae6e06037b36d6fe33f8c47ed7b5683a.jpeg
6C25019C-DFEC-4D6D-9C7D-CFBC05386A25_1_201_a.thumb.jpeg.8d3e8bd7cb75010d9a99f6e494e11d44.jpeg

Ser du har satt på 15mm spacer bak. Original felg er vel 20x10 et39 sant? Vil ha så mye konkave bak på min som mulig, men ser bra ut breddemessig hos deg. Hadde sett rart ut med spacer ute skjermbreddere kanskje?🙈

Skrevet
På 6.9.2025 den 9.34, Joaroe skrev:

Ser du har satt på 15mm spacer bak. Original felg er vel 20x10 et39 sant? Vil ha så mye konkave bak på min som mulig, men ser bra ut breddemessig hos deg. Hadde sett rart ut med spacer ute skjermbreddere kanskje?🙈

Det øverste bildet i sitatet ditt er uten spacere. Det ser jo ikke dumt ut, men det ser langt bedre ut med spacere - i mine øyne. Man kunne nok fint gått opp til 18-20mm også, men til forskjell fra da disse bildene ble tatt og nå, kjører jeg nå Continental Sport Contact 7 som har litt mer "blubbete" dekksider enn Pirelli P-Zero som satt på. Dette gjør at de også ser ut til å sitte noe lenger ut enn før med 15mm spacere. Det stemmer, bakfelgene er 10x20 ET39, og disse er jo "behagelig konkave". De hadde utvilsomt gjort seg som forfelger også, men da blir det litt kjipt med dekkbredde igjen. :) 

Skrevet
16 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det øverste bildet i sitatet ditt er uten spacere. Det ser jo ikke dumt ut, men det ser langt bedre ut med spacere - i mine øyne. Man kunne nok fint gått opp til 18-20mm også, men til forskjell fra da disse bildene ble tatt og nå, kjører jeg nå Continental Sport Contact 7 som har litt mer "blubbete" dekksider enn Pirelli P-Zero som satt på. Dette gjør at de også ser ut til å sitte noe lenger ut enn før med 15mm spacere. Det stemmer, bakfelgene er 10x20 ET39, og disse er jo "behagelig konkave". De hadde utvilsomt gjort seg som forfelger også, men da blir det litt kjipt med dekkbredde igjen. :) 

Men jeg som har bestilt bil uten skjermbreddere da. Det vil kanskje se rart ut med hjulet litt på utsiden?

Det subber ikke hos deg? Du har jo senk også.

Skrevet

Jeg har sett en i4 med 868M uten skjermbreddere, og det er hårfint på grensen. Felgen stikker utenfor, men dekkbanen på innsiden. Ingen subbing hos meg.

edit: her er bilde av den aktuelle. 
IMG_2976.thumb.jpeg.a8e19665f729f60a499a55a7cafc62a7.jpeg

Skrevet
12 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg har sett en i4 med 868M uten skjermbreddere, og det er hårfint på grensen. Felgen stikker utenfor, men dekkbanen på innsiden. Ingen subbing hos meg.

edit: her er bilde av den aktuelle. 
IMG_2976.thumb.jpeg.a8e19665f729f60a499a55a7cafc62a7.jpeg

Kanskje jeg må bestille skjermbreddere løst😏😅 For å få bredere felg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...