Gå til innhold

Anbefalte innlegg

3 timer siden, papertiger skrev:

Er det plug and play, ingen feilkoder eller blinking? Er jo halogenblinklys bak på fireren også, tragisk. 

Helt plug and play. Bare å kode med bimmercode bort varm og kald check og kode pæretypen til LED. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
2 timer siden, papertiger skrev:

Har du xHPifisert girkassen nå? :D 

Helt glemt å oppdatere her. Det har jeg vett. Fy å fantastisk den har blitt :D Har gjort litt mer siden sist post, må få vasket bilen å tatt noen bilder 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, ahj said:

Helt glemt å oppdatere her. Det har jeg vett. Fy å fantastisk den har blitt :D Har gjort litt mer siden sist post, må få vasket bilen å tatt noen bilder 🤭

Kan du beskrive forskjellene? :D Hva brukte du for jobben? Jeg har Enet kabel med adapter over til Apple Lightning, og iPad og iPhone som jeg bruker med Bimmercode. Kan iOS brukes nå? Steg 3? Jeg er ikke på utkikk etter mest mulig hardcore bil, men mest mulig sømløs og harmonisk drivlinje.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, papertiger skrev:

Kan du beskrive forskjellene? :D Hva brukte du for jobben? Jeg har Enet kabel med adapter over til Apple Lightning, og iPad og iPhone som jeg bruker med Bimmercode. Kan iOS brukes nå? Steg 3? Jeg er ikke på utkikk etter mest mulig hardcore bil, men mest mulig sømløs og harmonisk drivlinje.

Bare å bruke iOS med enet kabel snakker vi 1 min ish på installasjon :D 

Steg 3 er i sport+ s modus kassa hardeste og kjappeste giringen som er. Men i Comfort uansett modus har den trege girskift men i sport kassa har den høyere skiftpunkt. DEC som bestemmer hvor hardt den skal gire, men kassa i sport eller manuell bestemmer hvor høyt i turtall den skal skifte. 

Steg 1 er som oem men begrensninger ved moment er fjernet. Steg 2 er alt forbedret. ECO Pro er også som oem i alle stegene. 

For ditt bruk hadde jeg gått for Steg 2. Da får man en bedre kassa uten at den er på versting modus i sport+. Men når du kjøper lisens så får du med alle stegene. 
MEN! Det viktigste er å kjøre inn rolig etter flashing. 80km med rolig kjøring ingen harde aks osv. Gjør man ikke det kan kassa gire rart osv. Men etter 80km innkjørt må man ikke gjør det igjen om man går for et annet steg :) 

Så kjør på! :D Håper @///M-ini95 har fått programmert sin kasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kjappe bilder fra iPhone og kjapp redigering av skilt 🤭 Fått montert rattdeksel fra M2, rød start knapp (litt harry men), montert svart modelemblem og lakkert diffuser i selvfølgelig svartblank(blitt vanlig det der med mine biler 😂) LED bremselyspærer har også funnet veien inn og selvfølgelig lastet inn xHP steg 3. 

4A0F8046-7539-4842-8FC6-69E761E8B412.thumb.jpeg.80e4f0a309bd1a652ff5ed3efb801efe.jpeg
 

02616C94-1791-4981-963D-26218BC97AF9.thumb.jpeg.81fb3cd0c80b837d0fc977dbcd7b1fa2.jpeg

13FC384C-DDC8-4E70-A1CA-C9339B7CD48C.thumb.jpeg.8688ac088216fe96ed4bfb4917142916.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stilig den bilen er :D 

Beklager alle disse spørsmålene rundt xHP 😂 men er det ikke kassen i normal/sport som bestemmer hvor hardt den girer, og DEC som bestemmer skiftpunkt? Slik er det i hvertfall originalt trodde jeg? Er ute etter fine skiftpunkt i Comfort + normal mode, men hakket høyere turtall når fart er oppnådd (altså ett gir lavere) - i dag synes jeg den legger seg på ett gir for høyt f.eks i hastighetene 50/60/70. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, papertiger skrev:

Utrolig stilig den bilen er :D 

Beklager alle disse spørsmålene rundt xHP 😂 men er det ikke kassen i normal/sport som bestemmer hvor hardt den girer, og DEC som bestemmer skiftpunkt? Slik er det i hvertfall originalt trodde jeg? Er ute etter fine skiftpunkt i Comfort + normal mode, men hakket høyere turtall når fart er oppnådd (altså ett gir lavere) - i dag synes jeg den legger seg på ett gir for høyt f.eks i hastighetene 50/60/70. 

https://www.xhpflashtool.com/blog/how_xhp_changes_the_logic_of_8hp/ Les på denne. Beskriver det langt bedre enn jeg klarer. :D  Spørsmål er lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ahj skrev:

Så kjør på! :D Håper @///M-ini95 har fått programmert sin kasse. 

Hadde egentlig sett for meg å få mappa bilen denne uka, men jeg venter bitte litt til. Fruen skal bruke F10n stort sett hele neste uke, og jeg kjenner meg ikke veeeeeldig komfortabel med å la henne stå for de 80km med rolig innkjøring 😅 Vil helst ha den æren selv. 

Meeeen! OTG adapteren funka som bare det, så jeg har allerede en fot inne 😁

20200705_130246.thumb.jpg.db655c55d93cdffb6271f27975cd0a5c.jpg

 

Ang rød starter knapp, synes jeg den passer mye bedre i en pocket rocket enn en 5 eller 7 serie. Mao akkurat passe kult uten at det er harry 🤓 

Ellers ser jeg det har balla på seg med mye riktige mods allerede, liiiiiker 👍

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///M-ini95 Er noe med å ta den kjøringen helt selv. Spesielt når du passer 80km og kan virkelig dra på å kjenne forskjellen. :D 

Bra det ikke ble for harry, jeg må si at jeg ikke legger for mye merke til den. Fint at den er en slik halvmatt finish på den. 
Kommer nok flere mods etterhvert kjenner jeg meg selv rett, @lagunilla har trigget meg på noen som frister ganske mye 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg skulle fått fingen ut å gjort det neste uke, da har jeg en langtur på godt over 8 mil foran meg alene. Tenkte å få flushet og byttet olje på girkassen før den bikker 100k, men mulig det bør gjøres før xhpifisering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, papertiger skrev:

Mulig jeg skulle fått fingen ut å gjort det neste uke, da har jeg en langtur på godt over 8 mil foran meg alene. Tenkte å få flushet og byttet olje på girkassen før den bikker 100k, men mulig det bør gjøres før xhpifisering? 

Sånn jeg har lest det så spiller ikke det noen rolle. Du har ikke tunet(enda) så da er det litt opp til deg hvilken rekkefølge det er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ahj changed the title to AHJ sin biltråd - Oppdatering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...