Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, BrilleBjørn skrev:

Jeg er på mye eldre versjon enn deg. Kan være der det ligger. Får laste ned oppdatering, å se om det hjelper. Blir både multimedia og telephone oppdatert med samme filen? 

Takker forøvrig for meget gode svar! Nå slipper jeg å bruke evigheter på å prøve å få BMW apps til å fungere med android. 😉

Mvh

Bjørn

Fikk nå oppdatert til siste versjon, og fikk da opp Artist, album og sangtittel.😁

20180703_100109.thumb.jpg.0efdd174b8423533fa6f2fa072e612f7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 spørsmål vdr. funskjoner og oppdatering av ID6:

1. Jeg har aldri oppdatert bil selv. Derfor lurer jeg på hvordan dette gjøres. Jeg har nettopp kjøpt meg ny bil, og vet at jeg sikkert har muligheten til å oppdatere ila. mitt eie.

2.  ID6 er litt mer innovativ enn ID5. Ikke voldsomt mye forskjell, men noe er det.... Uansett. Har merket meg en del ting som kunne vært lagt inn mtp. funskjoner...

Først og fremst er det funskjonalitet ved bruk av multifunksjonsrattet. Det har egentlig ikke har så mange funskjoner. Man får ikke byttet sang på rattet hverken via Bluetooth, USB eller Apple CarPlay. (Jeg hadde F30 hvor dette var mulig med Proff navi.) eller brukt call list og bla igjennom siste anrop.

Når jeg bruker Apple CarPlay så nekter den å vise call list om jeg trykker på «Call» knappen på rattet. Der får jeg nå bare opp 1 valg på dash. Nemlig å «ringe via Apple CarPlay»... når jeg trykker ned scroll-hjul så MÅ resten av prosessen skje via iDriven på den store skjermen... Hvorfor har de ikke lagt inn en «sist brukte» slik som BMW’s vanlige handsfree har? (Hvor man kan scrolle gjennom telefonlisten på rattet og i dash/speedo)

Som sagt, jeg må altså da flytte blikket over på iDriven, bruke iDrive kontrollen for å velge nummer og deretter trykke call. Dette virker jo veldig tungvint. Apple CarPlay er heller ikke så fleksibel mtp. tilpassing. Man kan ikke velge å bare bruke f.eks media. Det er enten alt eller ingenting. Samme gjelder bytte av sang etc. der man får «Ikke mulig» hvis man scroller på rattet. Da må jeg igjen bruke iDriven til å bytte sanger etc.

Vet folket her inne noe om muligheter til å kode inn at man i alle fall kan bytte av sanger på rattet? Tungvint å måtte bruke mobilen eller knappen helt til høyre på dashbordet som ser slik ut < > eller å måtte gå fra navi til media også via media til sanger for derav å bytte sang med ID6 hjulet i midtkonsollen...

Vet det er å banne i kirken... men Teslaen har langt bedre system når det gjelder multimedia og brukerkontroll. Der får jeg alt opp på det svære LCD displayet/speedo og kan gjøre det meste via kontrollene på rattet. Må dog innrømme at skjermen i midten kunne vært bedre, men den er vel strengt tatt best å benytte når man står stille, eller i fremtiden KANSKJE/MULIGENS/om det lar seg gjøre... bruke mens «autopiloten» er aktiv. 

i3S’en er minimalistisk og ryddig, men savner et i8 dash display i den. (eller Head Up display.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hpi skrev:

Da har det kommet Europakart  2018-2 for de som skal ut å kjøre i sommer   NBT/EVO   

https://www.bmwmvideos.com/bmw-navigation-updates-latest-bmw-road-map/

Takk, laster ned nå. Du vet ikke tilfeldigvis om det er noen "change log" å finne på disse oppdateringene? Kunne vært interessant å lese hva som er endret siden forrige versjon når man oppdaterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, sluquet skrev:

Takk, laster ned nå. Du vet ikke tilfeldigvis om det er noen "change log" å finne på disse oppdateringene? Kunne vært interessant å lese hva som er endret siden forrige versjon når man oppdaterer.

Jeg vet dessverre ikke om det finnes noe change log men det hadde vært veldig interessant å hatt det. Jeg har et par turer i året til Stockholm og det er enkelte steder av nye E18 Askim-Mysen-Ørje et sted klarer de ikke å få med seg. Det er flere år siden noe av disse veiene ble bygget. Det er ikke så mye men enkelte steder kjører jeg ut av veien som viser på kartet, vet ikke om kartprodusentene får input fra de enkelte lands myndigheter om endringer elle om det er basert på at brukere melder inn. Brukte TomTom på telefonen tidligere da jeg hadde E39 og der mener jeg man kunne melde inn på en eller annen måte men mulig det bare var fotobokser. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3.7.2018 at 18.25, papertiger skrev:

Jeg kjøpte på ebay, søk CIC maps europe premium BMW på ebay så tenker jeg du får opp en bruker som heter bimmer_fsc_code. Funket veldig bra :)

Og du fikk koden kjapt? Kostet?

 

Edit: Fant lifetime-code for 160spenn. Billig!! 

Endret av BrilleBjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, BrilleBjørn skrev:

Og du fikk koden kjapt? Kostet?

Fikk den når USA hadde stått opp for dagen :) betalte vel rundt 29 USD inkl lifetime FSC kode. Dvs en som varer, trenger kun nye kart så skal samme kode fungere i all overskuelig framtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, BrilleBjørn skrev:

Noen som har oppdatert til cic premium 2018 via USB i sin bil? Hvor lang tid tar det? Kan man bare sette det på, å la bilen stå, eller bruker dette en del strøm? 

Anbefaler å ta deg en kjøretur, med mindre du har en skikkelig kraftig lader (noe de fleste ikke har). Oppdaterte min fra 2012 til 2017 ifjor, og det tok om jeg husker rett nesten 40 min (kanskje mer også)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Prøver å finne ut hvordan jeg skal kunne få opp spotify på skjermen og styre den ifra bilens originale knapper og rattknappene. Her er utstyret som er i bilen idag. 2009 model e61 touring. 

 

S609ANavigation system Professional

S644APreparation f mobile phone w Bluetooth

S677AHiFi System Professional DSP

S698AArea-Code 2 for DVD

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...