Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er det litt for mange år siden jeg holdt på med dette, men rimelig sikker på at alle høyttalerne er koblet til forsterker på Logic7. Det er på grunn av dette mange mister lyden når Bluetooth-modul som er på samme sløyfe ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser faktisk ut som at du har rett. Da bør det være enkelt å sjekke. Hvis Logic7 er kodet inn så har man L7 nede i displayet på lydinstillingene. Hvis man har Logic 7 i bilen så skal det være på utstyrskoden og også høyttalere i bakdører.

Jeg må dog si at jeg har kodet inn L7 på min bil for å teste og lyden var der fortsatt, jeg har HiFi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer Individual-audio i samme dørpaneler som pre-face Logic 7 på E61? Høyttalerne ser ut til å være like i størrelse, de brukes også på tvers av flere modeller, så bør vel være ok? Individual kom vel bare fra facelift og ut, så blir fort en del baluba om man må bygge hele bilen om til facelift innvendig.

Og spm. 2: Kan man kjøre individual fra pre-face CCC? Bare å kode inn top-hifi (i tillegg til korrekt montering selvsagt)? Ledningsnett og tilkoblingene til HiFi-Pro DSP/Logic 7 og Individual audio er vel like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2022 den 15.58, laffe skrev:

Noen som vet om det stemmer det at utstyrskoden "6NH Hands-free Facility W. Usb Interface" kun gir tilkobling til telefon for samtale via bluetooth og ikke mulighet for musikkstreaming? Gjelder en 2012 F3x med stor navigasjon så jeg blir litt overrasket om det ikke skulle være mulighet....

Min 2013 E70 har bl.a. 609, 644, 6FL, 6NF og 6VC. Kan streame musikk fra mobilen (Tidal osv.) på et slags forenklet vis ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2022 den 19.00, E.C. skrev:

Passer Individual-audio i samme dørpaneler som pre-face Logic 7 på E61? Høyttalerne ser ut til å være like i størrelse, de brukes også på tvers av flere modeller, så bør vel være ok? Individual kom vel bare fra facelift og ut, så blir fort en del baluba om man må bygge hele bilen om til facelift innvendig.

Og spm. 2: Kan man kjøre individual fra pre-face CCC? Bare å kode inn top-hifi (i tillegg til korrekt montering selvsagt)? Ledningsnett og tilkoblingene til HiFi-Pro DSP/Logic 7 og Individual audio er vel like?

Jeg er ganske sikker på at alt passer overens ja. Har ikke testet det selv, men så ingen forskjeller på delenummer.

Her er jeg også enig med deg, koble rett og kode. Så skal det virke. Kan heller ikke huske at det er noen forskjeller på koblinger mellom 677 og 752.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 months later...
49 minutter siden, Otis skrev:

Ser at det dukker opp oftere og oftere produkter med Android Auto og Apple CarPlay.

Er det noe tess for oss med gammel CCC?

Eller er det NBT retrofit som gjelder?

Det orginale vil jo alltid være best.?
Men når det er sagt så er det jo endel mer jobb samt kostnader + ekstra kostnader for og få funksjoner (spør hva en skal ha, brukes til) i det orginale systemet til og matche en Android enhet som har alt og mer enn det innebygget+ at ekstra utstyr som apple car og div. koster ikke så mye og er PNP.
Nå er jo disse såpass "gamle" på markedet at bugs og skit er fjernet og systemet er raske og feilfri.
Har jo Android med NTB "look" med ryggekamera fra 2016 i E60n (M-ASK) og den har aldri vært noe trøbbel samt syns jeg den er rask..men det har skjedd mye med disse enhetene siden 2016...
 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Reef89 Jeg tenkte på en ren ekstra boks kun med nevnte funksjoner og ikke en ny komplett enhet med Android.

Men NBT retrofit så er det endel som må klaffe. Og det er jo jævlig dyrt. Bare emulatoren koster jo 5k eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Otis skrev:

@Reef89 Jeg tenkte på en ren ekstra boks kun med nevnte funksjoner og ikke en ny komplett enhet med Android.

Men NBT retrofit så er det endel som må klaffe. Og det er jo jævlig dyrt. Bare emulatoren koster jo 5k eller noe.

Da misfortod jeg. Men ja, det koster fort om man skal hoppe rett fra CCC til NTB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan det være smart å oppdatere kartet på CIC snart kanskje? Selv om jeg egentlig aldri bruker navigasjonen selv, men man vet jo aldri. Plutselig legger man ut på langtur eller selger bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bruker ikke navigasjon jeg heller, bare brukt for og bare ha brukt det/ vært i menyen. Men jeg oppdaterer hvert år (700.-) pga skiltgjennkjenner og nye veier som åpner så må en oppdatere for og få fartsgrense.

Når de slutter med å lage oppdateringer til CIC er uvist for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Reef89 skrev:

Tja, bruker ikke navigasjon jeg heller, bare brukt for og bare ha brukt det/ vært i menyen. Men jeg oppdaterer hvert år (700.-) pga skiltgjennkjenner og nye veier som åpner så må en oppdatere for og få fartsgrense.

Når de slutter med å lage oppdateringer til CIC er uvist for meg.

Jeg har nå iallefall 2022 kart til min Cic liggende, skal oppdatere før vi drar på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at uansett hvordan man vrir og vender på dette så er kart som ikke live-oppdateres fra nett en kamp man aldri kan vinne. Jeg er også tilhenger av å ha ting mest mulig originalt på infotainment, men man må bare innse at innebygget kart vil alltid ha store begrensninger på en eldre bil, selv om min CCC greide å sluse meg korrekt, men ekstremt ineffektivt gjennom Oslo sist jeg prøvde. Tror faktisk at det beste kompromisset vil være noe fra Android som kan vise originalt bilde fra CCC/CIC og som man kan bruke til Google Maps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...