Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg liker iX3, men det faktum at den kun leveres med bakhjulsdrift er en dealbreaker i mine øyne. Om dette ikke er et hinder, ville jeg i alle fall ha ventet et år ettersom iX3 vil gjennomgå LCI på lik linje med de ordinære X3ene.

Ja, det er nettopp dette som holder meg tilbake @Saltkjelen. Jeg og er enig med deg med tanke på bakhjulsdrift. Personlig har jeg ikke bruk for i det daglige, men det er helt klart kjekt å ha når man trenger det! Ikke minst den dagen den skal selges. Det er vel slik at kjøper man dagens modell, blir den fort gammel dersom det rulles ut en LCI til høsten. Men jeg vet ikke om jeg syns en godt utstyrt X3 30e er verdt 150-200000.- mer en Ix3? Har sett på hybriden også.. samt G21. Men en godt utstyrt G21 er fort 7-750.000.- i dagens marked også. 

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte selv bort iX3 fordi den manglet 4x4. Bortsett fra det, ser det ut til å være en veldig fin bil. Rapportene sier at fremkommeligheten er veldig god også. så det virker som den er en av de bedre tohjulsdrevne bilene i så måte. På grunn av at totalpakka er så bra tror jeg salgbarheten brukt blir bra også, selv om den bare driver på to hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ogee1 skrev:

Valgte selv bort iX3 fordi den manglet 4x4. Bortsett fra det, ser det ut til å være en veldig fin bil. Rapportene sier at fremkommeligheten er veldig god også. så det virker som den er en av de bedre tohjulsdrevne bilene i så måte. På grunn av at totalpakka er så bra tror jeg salgbarheten brukt blir bra også, selv om den bare driver på to hjul.

Ja, har lest og hørt det samme som deg @ogee1. G30’en har jo en tendens til å komme ut med hekken. Samt blinker antispinnen bra når det er litt glatt. Men alt i alt fungerer den fint på vinteren. Er ikke mye vinter vi har her jeg bor. Men alle skal ha xdrive, gjør bilen mer salgbar. Men denne har ikke 4x4 som alternativ enda dessverre..

En får bare spekulere videre. Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Chris A skrev:

Ja, det er nettopp dette som holder meg tilbake @Saltkjelen. Jeg og er enig med deg med tanke på bakhjulsdrift. Personlig har jeg ikke bruk for i det daglige, men det er helt klart kjekt å ha når man trenger det! Ikke minst den dagen den skal selges. Det er vel slik at kjøper man dagens modell, blir den fort gammel dersom det rulles ut en LCI til høsten. Men jeg vet ikke om jeg syns en godt utstyrt X3 30e er verdt 150-200000.- mer en Ix3? Har sett på hybriden også.. samt G21. Men en godt utstyrt G21 er fort 7-750.000.- i dagens marked også. 

Anbefaler deg å få et tilbud på en G21 så du ser hva prisen blir etter rabatt. En kompis fikk nylig sin nye G21 330xe. Den havna vel på ca 620 000 etter rabatt, men er litt usikker på om det inkluderte vinterhjul eller ikke. Synes den bilen var godt nok utstyrt, men det er jo litt subjektivt akkurat det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laffe skrev:

Anbefaler deg å få et tilbud på en G21 så du ser hva prisen blir etter rabatt. En kompis fikk nylig sin nye G21 330xe. Den havna vel på ca 620 000 etter rabatt, men er litt usikker på om det inkluderte vinterhjul eller ikke. Synes den bilen var godt nok utstyrt, men det er jo litt subjektivt akkurat det der.

Her er en som er i min gate @laffe Denne er flott utstyrt. 
 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=208466532
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chris A skrev:

Her er en som er i min gate @laffe Denne er flott utstyrt. 
 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=208466532
 

Flott den der👍 Ikke fullt så godt utstyrt den kompisen min kjøpte. Han hadde ikke panoramasoltak, kun HiFi (ikke H&K), ikke de nye M-stolene, men vanlig sportseter i cognacskinn, ikke M-sport bremser eller adaptiv fjæring. Han gikk også for alpinhvit så han slapp jo ekstrakostnaden for metallic lakk. Men likevel en godt utstyr bil i mine øyne. Tror det er kun H&K anlegget han angrer på at han ikke tok med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chris A

Dette er egentelig ganske lett valg, enten G30 LCI eller G21 330e xDrive. iX3 blir en flopp i elbil markedet i Norge, den beste X3en man får i dag er 30e. Men om man synes disse blir for dyre så er 330e en av de hotteste BMWene man kan kjøpe i Norge i dag. 

Jeg synes G21 er den første 3ern som klarer å utfordre 5ern på de fleste områder. Jeg klarer ikke å forsvare merprisen opp til en 5-serie lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas Majchrzak i Autogefühl er i alle fall full av lovord når det gjelder iX3. Han burde vite hva han snakker om når han påpeker at iX3 er en av de bedre elektriske bilene der ute selv om den ikke er en "ekte" elektrisk bil (altså bygget som en elektrisk bil fra bunnen av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chris A, jeg tror nesten jeg ville leaset nå om jeg skulle hatt ny bil. Det skjer så utrolig mye på markedet at ting blir fort utdatert om man skal selge igjen om tre år.

G21 330e og X3 30e er gode alternativer. Vi har fått veldig gode leasingtilbud på de gjennom jobb iallfall. Mener det var 5400 i måneden for G21 (tre år og 30 000 km), men der var 6700 i måneden for X3 30e (tre år og 45 000 km). Begge uten innskudd.

iX3 synes jeg er pen om man klarer seg med tohjulstrekk og den rekkevidden, men som @Saltkjelen nevner ville jeg ventet til LCI.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Ser iX3 blir nevnt, i så måte har jeg litt fersk info, bilder, pris litt sammenlikning og opplevelser.

litt usikker på om dette er rett sted å poste dog?!

Er vel bare å kjøre på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

iX3 blir en flopp i elbil markedet i Norge, den beste X3en man får i dag er 30e.

Jeg var også negativ til iX3, men etter å ha sett responsen til de som har prøvekjørt begynner jeg å endre mening. Folk som kommer fra forbrenningsmotor i VW, Skoda eller japanske merker ser at de får en skikkelig luksusbil for en ganske overkommelig sum i iX3. Mange av disse driter i at det ikke er firehjulstrekk. Når tester viser at fremkommeligheten er bedre enn man er vant til på en tohjulsdreven bil og at forbruket faktisk er ganske lavt, så er det mange som benytter denne anledningen til å ta steget til et premiummerke.

Vi snakker tross alt om en ganske stor og godt utrustet SUV fra BMW for litt over 600k. 30e starter på 640k.

30e gir kanskje mye for pengene, men i mine øyne er både 40i og 40d bedre biler. Det handler jo tross alt om kjøreglede. :-)

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, ogee1 skrev:

Jeg var også negativ til iX3, men etter å ha sett responsen til de som har prøvekjørt begynner jeg å endre mening. Folk som kommer fra forbrenningsmotor i VW, Skoda eller japanske merker ser at de får en skikkelig luksusbil for en ganske overkommelig sum i iX3. Mange av disse driter i at det ikke er firehjulstrekk. Når tester viser at fremkommeligheten er bedre enn man er vant til på en tohjulsdreven bil og at forbruket faktisk er ganske lavt, så er det mange som benytter denne anledningen til å ta steget til et premiummerke.

Vi snakker tross alt om en ganske stor og godt utrustet SUV fra BMW for litt over 600k. 30e starter på 640k.

30e gir kanskje mye for pengene, men i mine øyne er både 40i og 40d bedre biler. Det handler jo tross alt om kjøreglede. :-)

Nettopp, oppretter en egen tråd om iX3, testet denne i ca 20 mil nå og har den et par dager til.

30e koster 200k mer enn iX3 fullutstyrt bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@Chris A

Dette er egentelig ganske lett valg, enten G30 LCI eller G21 330e xDrive. iX3 blir en flopp i elbil markedet i Norge, den beste X3en man får i dag er 30e. Men om man synes disse blir for dyre så er 330e en av de hotteste BMWene man kan kjøpe i Norge i dag. 

Jeg synes G21 er den første 3ern som klarer å utfordre 5ern på de fleste områder. Jeg klarer ikke å forsvare merprisen opp til en 5-serie lenger. 

Er uansett ikke helt enkelt bli enig med seg selv. Alt man vil ha er alltid litt over det man kunne tenke seg å bruke på en bil. Er enig i mye av det du skriver :) liker veldig godt den 30e. Spørsmålet er om den forsvarer prisdifferansen ift. Ix3.  G21 er jeg enig med deg at det er et godt valg. Men den virker fortsatt litt liten, samt er jeg usikker på om en er like komfortabel som 5 serien og X3’en.  X3 kommer med facelift til høsten etter hva jeg har hørt. 

43 minutter siden, Walkabout skrev:

@Chris A, jeg tror nesten jeg ville leaset nå om jeg skulle hatt ny bil. Det skjer så utrolig mye på markedet at ting blir fort utdatert om man skal selge igjen om tre år.

G21 330e og X3 30e er gode alternativer. Vi har fått veldig gode leasingtilbud på de gjennom jobb iallfall. Mener det var 5400 i måneden for G21 (tre år og 30 000 km), men der var 6700 i måneden for X3 30e (tre år og 45 000 km). Begge uten innskudd.

iX3 synes jeg er pen om man klarer seg med tohjulstrekk og den rekkevidden, men som @Saltkjelen nevner ville jeg ventet til LCI.

Leasing har jeg og tenkt litt på. Ikke så værst dem avtalene du nevner. Minuset er at bilene er ribbet for utstyr.så dem kan fort bli litt kjedelige om du vil.  Ser du har skrevet en annen plass at ix3 er dyrere og lease en 30e. Det kan jo være en tankevekker. 

Akkurat nå, Ron Jeremy skrev:

Nettopp, oppretter en egen tråd om iX3, testet denne i ca 20 mil nå og har den et par dager til.

30e koster 200k mer enn iX3 fullutstyrt bl.a.

Supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ogee1 skrev:

Jeg var også negativ til iX3, men etter å ha sett responsen til de som har prøvekjørt begynner jeg å endre mening. Folk som kommer fra forbrenningsmotor i VW, Skoda eller japanske merker ser at de får en skikkelig luksusbil for en ganske overkommelig sum i iX3. Mange av disse driter i at det ikke er firehjulstrekk. Når tester viser at fremkommeligheten er bedre enn man er vant til på en tohjulsdreven bil og at forbruket faktisk er ganske lavt, så er det mange som benytter denne anledningen til å ta steget til et premiummerke.

Vi snakker tross alt om en ganske stor og godt utrustet SUV fra BMW for litt over 600k. 30e starter på 640k.

30e gir kanskje mye for pengene, men i mine øyne er både 40i og 40d bedre biler. Det handler jo tross alt om kjøreglede. :-)

Mye mulig du har rett om iX3, noen som vet hvordan salget har gått så langt? Jeg tror alle disse folka du referer til her kjøper Audi e-tron, selv om den har kortere rekkevidde. Skal man ha SUV elbil men uten firehjulstrekk så kan man jo kjøpe Mustangen, som koster 470 000,- og går 610 km (jada, vet det ikke er premium...men hvor premium er egentelig en X3?). Mustang vinner jo alt av tester om dagen, den kunne jeg også brukt 😀

Isolert sett så er 30d (ja diesel) det beste alternativet i en X3. Da har man alle de egenskapene man faktisk kjøper SUV for, solid hengervekt, firehjulstrekk og kanskje en av de beste dieselmotorene på markedet. Bare så synd den koster over en million når man er ferdig. Det er dumt at man skal rømme fra diesel, særlig nå som disse motorene er så bra som de aldri før har vært. Det er alt for fristene å kjøpe diesel igjen neste gang, bare fordi de fortsatt lages og det fortsatt er gunstig å kjøre med når el er uaktuelt (kontra bensin). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...