Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@mslello Det har jeg også! Photoshoppen du postet er et bilde av Neue Klasse med elementer her og der fra konseptbilen 2002 Hommage. 

IMG_3041.thumb.jpeg.886afe59978b22fadb0b524ece174adf.jpeg
 

Men Neue Klasse som lav snerten bil med hint fra både E10 02 og E30 3-serie tror jeg blir veldig bra. Mange photoshopper ute å går på ny M3.

IMG_3042.thumb.jpeg.e8a5ff4d96a6f59f781dac2b0feb65c6.jpeg
 

Men, uansett hvordan det blir så blir det bra når dette er utgangspunktet :) 

IMG_3043.thumb.webp.bb9cd0bab2b00c992bee5058a4abc3a9.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel si at dette gjorde 5-serien mer helhetlig. Ikke så galt dette. Men den trenger en takspoiler på bakluka, mulig dette kommer på PHEV og ICE variantene.

Men den fargen de har valgt å vise bilen i gjør den ingen tjeneste akkurat. Vedkommende ansvarlig for dette burde få sparken..

IMG_0615.thumb.jpeg.1b612f537da177fcaed1cec2cb4ecf29.jpeg

IMG_0616.thumb.jpeg.b5b864a7bebe6da19e8726c339ac4468.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om Neue Klasse. En liten skuff i all gleden er ladeluken. Jeg har gitt BMW skryt for solide ladeluker med premium beskyttelsesdeksel inni(utenom i5 da, som har gummipropp). Men på Neue Klasse ser det ut til at de har kopiert Tesla og ingen beskyttelse 🤔

IMG_3044.thumb.jpeg.34ed9d891dca8d63d13bfe2fca2e46d1.jpegIMG_3045.thumb.jpeg.10b9a6c9ba48ac043434c0bda613e7a1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mslello skrev:

Ser ut som ryktene om at 2 delt bakluke er borte, stemmer. :(

To delt bakluke forsvinner på denne ja. Det synes jeg er stor synd da jeg bruker denne. Men tydeligvis så har BMW utført en spørreundersøkelse blant sine kunder og resultatet var at svært få brukte denne luka. Det passer vel BMW greit så de kan kutte enda litt kostnader.

Men jeg er spent på å se denne i M5 utgave, det blir bøst med litt eksosrør og diffusere bak der. Biler blir litt tamme og stusselige i hekken når de ikke har minst to skikkelige enderør, eksos stusser er maskulint på en bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Marius2002 skrev:

Snakker om Neue Klasse. En liten skuff i all gleden er ladeluken. Jeg har gitt BMW skryt for solide ladeluker med premium beskyttelsesdeksel inni(utenom i5 da, som har gummipropp). Men på Neue Klasse ser det ut til at de har kopiert Tesla og ingen beskyttelse 🤔

IMG_3044.thumb.jpeg.34ed9d891dca8d63d13bfe2fca2e46d1.jpegIMG_3045.thumb.jpeg.10b9a6c9ba48ac043434c0bda613e7a1.jpeg

Det tar seg jo ikke ut med unødvendige lokk og deksler på en prototype :) Så de kan det vel være håp for enda 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G61 5-serie fremstår i det minste som langt penere enn G60 5-serie (som det ikke skulle mye til å slå), men linjeføring har BMW dessverre bommet totalt på. Ingen skarpe, klassiske BMW-linjer er å finne, og bilen virker i det hele egentlig bare «kjønnsløs og oppblåst» ut. At BMW også ser sitt snitt til å kutte enda mer i kostnadene vipper denne modellen over til å bli tidenes kjipeste 5-serie. Synd, men sant. 
 

Bjørn Nyland (@bb79) har dessuten også vært på langtest med en i5 M60. Det kan se ut til at i5 ikke er spesielt glad i mange hurtigladinger på rad. 🙄

264DBCF1-78C6-459F-8F0F-1F7EF8FFCC2E.thumb.jpeg.ab6dd02412805d72941fa9bb64a6cb45.jpeg

DFCFE863-B2D2-4ED2-AAAE-33A47B912675.thumb.jpeg.f9c821c1bd7191313aca7b3f87ea34f0.jpeg

CA5952C7-0F8D-4CA5-B1B0-30EAE3D18FD2.thumb.jpeg.fe25b43a79d12e5f8e4b7c07d92de6d8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i5 fremstår (overraskende for meg) langt mindre helhjertet enn i4. Prisen er stiv, vekten er høy, rekkevidden er sånn passe, og det samme er premiumfølelsen. Touring har et heldigere design, men utenfor BMW-kretser kommer ikke i5 spesielt bra ut. 

Bla får den (Riktignok M60) nøktern slakt av anerkjente Harry Metcalfe: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

G61 5-serie fremstår i det minste som langt penere enn G60 5-serie (som det ikke skulle mye til å slå), men linjeføring har BMW dessverre bommet totalt på. Ingen skarpe, klassiske BMW-linjer er å finne, og bilen virker i det hele egentlig bare «kjønnsløs og oppblåst» ut. At BMW også ser sitt snitt til å kutte enda mer i kostnadene vipper denne modellen over til å bli tidenes kjipeste 5-serie. Synd, men sant. 
 

Bjørn Nyland (@bb79) har dessuten også vært på langtest med en i5 M60. Det kan se ut til at i5 ikke er spesielt glad i mange hurtigladinger på rad. 🙄



 

 

Er vel samme han opplevde i i4. Regner med det er samme batteripakke i i5 🤔 Å den er tydeligvis ikke så bra på å bli kvitt varme. Hadde de priotert en banemodus med ekstra kjøling, så hadde nok dette problemet vært mindre. Men prosentandelen som kjører sånn heftig langtur er vel for liten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mslello Han opplevde dette vel dette én gang på i4en (men har vel ikke skjedd igjen på de senere testene han har gjort), men til gjengjeld ladet den da med over 100kWh kontra halvparten som er på i5en i dette tilfellet. Jeg opplevde ingen slike feilmeldinger eller nedsatt ladehastighet på min Europatur i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Bjørn Nyland (@bb79) har dessuten også vært på langtest med en i5 M60. Det kan se ut til at i5 ikke er spesielt glad i mange hurtigladinger på rad. 🙄

Det er AKKURAT sånn som dette som får meg til å sky elbiler som pesten. Dette er jo bare ikke forutsigbart, du er på langtur og er avhengig av å hurtiglade. Også får du ett sånn problem som dette.. Det er fint og flott i teorien når alt virker, men ting som dette, ladere ute av drift, vær og føre forhold og en hel rekke andre faktorer som man slipper å bekymre seg for med fossilbil. Nå skal jeg ikke starte noen ny elbil vs ICE debatt, var bare min umiddelbare tanke. For meg så fremstår det som at BMW har brukt sparekniven så aktivt at i5 rett og slett ikke er helt ferdig.. Jeg synes hele bilen er litt halvhjertet sammenliknet med mye annet.

29 minutter siden, *MrB* skrev:

i5 fremstår (overraskende for meg) langt mindre helhjertet enn i4. Prisen er stiv, vekten er høy, rekkevidden er sånn passe, og det samme er premiumfølelsen. Touring har et heldigere design, men utenfor BMW-kretser kommer ikke i5 spesielt bra ut. 

Bla får den (Riktignok M60) nøktern slakt av anerkjente Harry Metcalfe: 

Dette er blitt en helt normal tilbakemelding på i5. Mitt inntrykk er at skal man ha G60 så er PHEV og ICE utgavene bedre biler i den form at de er mer komplette. Som PHEV og ICE så er G60 helt i topp sammenliknet med andre PHEV og ICE biler. Er det elbil som gjelder så gjør andre biler jobben bedre enn i5 synes jeg. Men at dette er tidenes svakeste 5-serie er det vel liten tvil om 😅

Ellers så fikk jeg en ekkel assosiasjon etter å ha sett en del på bildet under…

IMG_0616.thumb.jpeg.f6e165f18de63d2caddbad45e1f79b7f.jpeg

….. synes jeg har sett den fasongen før 😂 

IMG_0618.thumb.jpeg.55f548564a7079de570361df75c7c3b1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Fullt forståelig at sånne ting gjør en skeptisk, og det er naturligvis slike hendelser som også ødelegger totalgleden. Jeg tror imidlertid ikke at det er et veldig stort problem generelt (jeg hadde i alle fall ikke dette i Sverige, Danmark, Tyskland og Nederland i sommer). Men det er klart - elbilens paradegren er her hjemme i dagligdagse gjøremål, det er det ingen tvil om. :) 

Haha, SPOT ON med Peugeot 508. Tragikomisk... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...