Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Touringen retter helt klart opp mye av inntrykket fra sedanen, det er positivt 😀 Men det ser ut som de ikke evner å levere en Touring med sekssylindret ladbar hybrid denne gangen heller… Men jeg ser 540d kommer til sommeren, men da kan jeg jo like gjerne kjøpe E450d som er en langt finere bil. 

De bildene med fjellene i bakgrunnen ser jo veldig ut som er fra Norge ett sted?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ron Jeremy skrev:


Ellers gir ikke lanseringsfargen CYG meg noen rykninger eller sterke følelser for denne modellen.

Enig. Cape York Green passer utmerket til X1, 5-serie not so much. Men denne blåfargen synes jeg var fin. Synd at den nye 5-serien må være M-Sport for å være fin 🤔

IMG_3122.jpeg.0a7557acf7344b013a0ee3010c4ec94b.jpeg

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

 

De bildene med fjellene i bakgrunnen ser jo veldig ut som er fra Norge ett sted?

 

Stemmer. De er bl.a. i Hoddevika(bildene under) :) Samt at flere bilder av den blå inne på BMW Press er fra omtrent samme sted - Vestkapp. P90537308_highRes_the-new-bmw-i5-edriv.thumb.jpg.e7e7f63d1f9054e4561650f0b4468032.jpgP90537350_highRes_the-new-bmw-i5-edriv.thumb.jpg.7258d9079fbe5849988cb267fb1a511c.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye gir meg utrolig lite "må ha følelse". Har vokst opp med 5 serier i heimen og hadde selv en F11 LCI med nydelig brunt skinn som gå meg skikkelig god følelse.

Samme med en G31 Lci, for en fantastisk fin og sober bil.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=329610095

 

Nye 5 serien har ikke bare et kjipt utseende innvendig og utvendig men også labre specs (på i5 som de pusher mest) . Se Lci av Taycan som ble lansert i dag, 300 kw lading og kjørte 750 km i rekkevidde test på highway.

 

Endret av KireS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvilsomt langt mer gjennomført designmessig enn 5-serie sedan, men modellen bærer dessverre fortsatt preg av å ha like mange kostnadsbesparelser som sedanen. I ledd av at åpningen av glassluken er fjernet, sparte BMW også litt finesse rundt hvordan bagasjeromstrekket åpnes. På tidligere modeller løftes trekket, mens det nå dras inn rundt 10-15cm for å lette innlasting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen G30 vs G60 bilder. 
Syns interiøret, minus LED interiørlistene i G60, fremstår som mye mer ryddig og moderne.
Men ja, litt mindre brukervennlig men - tror jeg kanskje overkommelig etter litt tilvenning.

IMG_9805.jpeg

IMG_9804.jpeg

IMG_9803.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, KireS skrev:

Den lystlisten de har satt inn i nyere biler er ganske tacky. Non-M kunne fungert hadde det ikke vært for de fæle vingene eller hva i all verden det skal være på hver side bak.

Jeg synes faktisk at non M-sport er den fineste utgaven av G60/61. En M-sport må i såfall være i sort for å skjule alle "skavankene" i designet. Og da er bilen dårlig designet i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, KireS skrev:

Ekstremt dyr bil. Begynner på 722 000,- for i5 40. Også tar de inn 520d xDrive til en startpris på….hold deg fast…950 000,-. Ingen PHEV varianter, men diesel tar de inn….logisk 😂 5-serie er ikke lenger en bil for vanlige folk med ryddig økonomi slik det alltid har vært. Nå snakker vi priser for ferdig spekka bil som er lang opp i en klasse vanlige folk ikke kan strekke seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dratt seg til de siste årene. Husker jeg fikk tilbud på en ny F11 520d xdrive på noe over 600k for noen år siden (Det hadde vært noe nå). Da kosta til sammenligning en fullspec Superb ca 500k

Endret av KireS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ekstremt dyr bil. Begynner på 722 000,- for i5 40. Også tar de inn 520d xDrive til en startpris på….hold deg fast…950 000,-. Ingen PHEV varianter, men diesel tar de inn….logisk 😂 5-serie er ikke lenger en bil for vanlige folk med ryddig økonomi slik det alltid har vært. Nå snakker vi priser for ferdig spekka bil som er lang opp i en klasse vanlige folk ikke kan strekke seg til.

Salget av 5 serie vil isåfall bli knekt fullstendig.
Ingen melk og brød bil til businessgutta heller later det til - og når de priser innstegsdieselen 520d ut (950’ er jo 530d prisområdet) da blir det få G6* på veiene. Men hvorfor ingen hybrider?

2024 blir et interresant bilår!

 

Tror vi bare har sett konturene av hva som vil bli fremover.
 

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, KireS skrev:

Ja det er dratt seg til de siste årene. Husker jeg fikk tilbud på en ny F11 520d xdrive på noe over 600k for noen år siden (Det hadde vært noe nå). Da kosta til sammenligning en fullspec Superb ca 500k

Ja jeg synes bare de siste to åra så har det dradd seg til noe voldsomt. Det er en kombinasjon av at prisen på råvarer har skutt i været og at den sittende regjering har strammet til avgiftene ytterligere. I 2006 kjøpte forledene mine ny E60 520d M-sport til 630 000,-, året etter i 2007 sank forøvrig avgiftene på dieselbiler med 50 000,- på E60 520d. Fadern var lite imponert naturligvis. I 2011 kjøpte de ny F10 525d 3,0, den kosta da 780 000,-. Min 2010 F10 530d kosta ny 1 030 000,- og min 2018 G30 540d hadde kosta 1,105 000,- om den hadde blitt kjøpt ny i Norge. Så man fikk mer bil for pengene før, særlig når en grunn utgave som i5 40 starter på rett over 700 000,-. 520d kan man ikke regne med i Norge lenger og anses ikke lenger som grunnmodellen, selv om den per definisjon er det

20 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Salget av 5 serie vil isåfall bli knekt fullstendig.
Ingen melk og brød bil til businessgutta heller later det til - og når de priser innstegsdieselen 520d ut (950’ er jo 530d prisområdet) da blir det få G6* på veiene. Men hvorfor ingen hybrider?

2024 blir et interresant bilår!

 

Tror vi bare har sett konturene av hva som vil bli fremover.
 

Ja jeg tror at 5-serie fremover ikke vil bli like vanlig som den har vært. Iallfall ikke før bruktimporten tar seg opp igjen, da får vi samme situasjon igjen som på 90 tallet. En situasjon hvor 70% av alle 5ere var importbiler, var ikke mange E34 som ble solgt nye i Norge kontra bruktimporterte.

Også blir det jo spennende å se hva slags modeller man ser kommer på veien. På bruktmarkedet er jo ting helt motsatt av nybilmarkedet, det er det diesel som er mest etterspurt fortsatt. Begynner folk da å importere G61 520d? Ikke godt å si hva som skjer, 2024 og årene fremover blir helt klart interessante å følge. Jeg tror mye rart kommer til å skje. 

Snodig at de ikke tar inn hybrid i Touringen, mener de tar inn 530e og 550e i sedan. Hybrid selges det jo noe av, langt mer enn diesel iallfall. Samtidig så er det noen få kundegrupper som nå går tilbake til fossilt igjen, f eks leiebil selskaper og firmabil kunder. Her har staten kødda for mye momsen. Far til en kompis gikk i sommer over fra iX3 firmabil til G30 520d (en av de siste G30 som ble solgt). Naboen til min far gikk fra Skoda Enyaq firmabil til Skoda Kodiaq TDI, kamerat av svigerfar gikk fra BMW iX40 til C220d All Terrain. Alle pga mye av momsfordelen ved å velge elbil ble fjernet. Nå tror jeg ikke alle kommer til å kjøpe fossilbiler igjen, men i noen få bransjer har det vært en endring. Kanskje derfor BMW på tross av alt tar inn 520d og ikke hybrider på ICE siden. Dieselandelen av nybilsalget var på 2% i fjor, det kan jo ikke være snakk om mer enn noen hundre biler? Nei det er merkelig hele greia 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Specca opp en 40e touring med det utstyret jeg ville ha (tok ikke med Driving assistance og parking assistance systemene eller M sport pakke Pro, men tok fin farge, B&W anlegg, 21" hjul, brunt Individual ventilert skinn og sportsseter f.eks. - hva er poenget med komfortseter nå?). Ble en fin pakke, men kom på 1.025. Det er MYE penger, dog mindre enn 530d'en vår kostet ny. Merkelig nok enda jeg opp med samme eksteriørkombo som jeg har i dag 😛 

Tipper PHEV kommer senere.

image.thumb.png.946089ce79960fbd51dd232fb9a0ff90.png

image.thumb.png.79457eb91dcfd31580cd4702e2a5ca6e.png

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...