Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Her er noen spionbilder av en ferdig X4:

 

attachment.php?attachmentid=934965&d=138

 

attachment.php?attachmentid=934966&d=138

 

Ellers ryktes det om at neste generasjon 5-serie som kommer i 2017 kommer med en tre-sylindret dieselmotor på 150hk, og denne vil ha et forbruk på 0,39l/mil. I tillegg ryktes det om at neste generasjon M5 får over 600hk og (valgfri) firehjulstrekk.

 

Photoshop-bilder av neste 5-serie:

 

attachment.php?attachmentid=934783&d=138

 

attachment.php?attachmentid=934782&d=138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at disse første photoshop bildene av nye BMWer som skal komme om flere år ikke er så troverdige, det er jo bare en photshop av eksisterende modell.

 

Det hadde vært interessant å sett de første photoshopene av F10 som sikkert kom i 2007 eller deromkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... photoshop bildene er lite verdt såpass tidlig, men at BMW kommer med en modulbasert motor der hver sylinder har et volum på 500 cm3 er helt sikkert. At BMW også kommer med en 1,5 liter 3 sylindret motor er også ganske sikkert og vi har allerede sett prototypen av denne motoren på film. Det kommer helt sikkert også flere effektversjoner av denne motoren.

 

Når det gjelder motorer med 3 sylindre generelt har jeg etterhvert fått litt erfaring iom. at vår VW Up! har en slik motor på 999 cm3 som yter 75 HK. Dette er ikke den mest avanserte motoren iom. at den ikke har ladeluft, men selve karakteristikken og lydbildet vil jeg tro er ganske generelt. Annerledes... er mitt førsteinntrykk. Den freser mer enn den brummer og lydbildet er temmelig artig over ca. 3000 rpm. Vår motor er rødmerket ved 6700 rpm. Motoren er enormt turtallsvillig og nærmest ber om å bli pisket. På den negative siden vibrerer den betydelig mer enn en rekkefirer på tomgang, men dette løser BMW sikkert med en balanseaksel eller to... :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke de bildene så gale ut jeg, hørtes verre ut med tre sylindret motor på 1,5 liter....

 

Tja. Jeg tror egentlig ikke det blir så ille. Om bilen har 1,5 liter og tre sylindre eller om den har 2,0 liter og fire sylindre spiller forsåvidt ingen rolle. Hardcore er det ikke, men lyden på treeren virker jo nesten å være en sekssylindret. En skikkelig "baby-six" og det nærmeste vi kommer en sekssylindret motor i dagens downsize hysteri. Jeg tror faktisk jeg ville hatt en 5'er med en treer enn en firer. Nyt filmen fra ca 1:00 og utover.

 

 

Edit: Der var visst Fredrik før meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

BMW fortsetter i kjent stil å vanne ut merkevaren sin. Nå er det individual-begrepet som løftes til nye høyder på F10 M5 "Horse Year Edition". Vet ikke om jeg skal le eller gråte - BMW har snart ikke selvrespekt igjen. Det holder ikke med å selge biler med "individual" svart innertak, sotede vinduer eller med "individualfarge" som allerede ligger i brosjyren tydeligvis...

"2014 Horse Year Edition" er en kinesisk spesialversjon med interiørfargen "Sakhir Orange". Det blir også en gullfarget "Horse Year"-logo på nakkestøttene foran. Eksteriør enten i Alpinhvit eller Black Sapphire.

Det er hittil blitt produsert 12 stk slike...Når får Norge en F10 520D med 17 Mai-flagg eller troll på rolloen og dashbordet?

Den vises på Guangzhou Auto Show 21 november, ingen bilder ute enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere slike mer eller mindre merkelige spesialutgaver. Canada fikk seg nettopp en spesialutgave av M5 og M6, og e92 M3 finnes jo etterhvert i så mange spesialutgaver at det er umulig å holde følge.

 

Det er vel slik det er når det er pengene som styrer alt, det ser man ganske mange steder i samfunnet etterhvert dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når det gjelder motorer med 3 sylindre generelt har jeg etterhvert fått litt erfaring iom. at vår VW Up! har en slik motor på 999 cm3 som yter 75 HK. Dette er ikke den mest avanserte motoren iom. at den ikke har ladeluft, men selve karakteristikken og lydbildet vil jeg tro er ganske generelt. Annerledes... er mitt førsteinntrykk. Den freser mer enn den brummer og lydbildet er temmelig artig over ca. 3000 rpm. Vår motor er rødmerket ved 6700 rpm. Motoren er enormt turtallsvillig og nærmest ber om å bli pisket. På den negative siden vibrerer den betydelig mer enn en rekkefirer på tomgang, men dette løser BMW sikkert med en balanseaksel eller to... :)

 

Den samme opplevelsen har jeg med min C1 med 3 sylindre. Du har selvsagt 6 år nyere bil og 7HK mer, men bilen er morsom over ca. 3000 rpm og den trives best med høyt turtall!

Toyota-motor jeg da i min Citroen C1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...