Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nå går ryktene på ny om at BMW kanskje har en superbil i tankene. Denne gangen noe helt annet enn I8, noe som virkelig kan måle seg med McLaren og Ferrari. Vi snakker selvsagt hybrid, karbonstruktur og over 700 hester men også mest interessant at den vil gå under M avdelingen. BMW sin sjef for produktutvikling, Klaus Fröhlich gir noen ganske spennende hint her..

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-plots-supercar-take-mclaren

BMW og supersportsbil har det ryktes om i flere tiår. I8 var siste bidrag, bilen ser utvilsomt grom ut, men effekten stod ikke i forhold til utseendet.

M og BMW må ha en ekstremt krevende oppgave foran seg fremover. NA I6/V8/V10 var nærmest en paradegren for BMW, de klarte overgangen til turbo også - men veien videre med elektrifisering/batteri og eldrift... den tror jeg blir vanskeligere, mye mindre egenart hvertfall. Hvis 8 serien og inext er noe å gå ut fra, har BMW noe av et identitetsproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vel ikke lenger tilbake til 2015 hvor ryktene svirret om at BMW og McLaren samarbeidet om en superbil. Men disse ryktene ble kraftig avlivet av Klaus Fröhlich den gangen. Nå er det han selv som har satt i gang ryktene, så dette gir jo vann på mølla til mange av oss. 

Men BMW har helt klart ett identistsproblem foran seg, men de har vel sett til Mercedes og hvordan de har gitt faen i sin identitetskrise (Det er langt fra Citan til S650 Mayback) Men jeg synes jo de som har kommet med seriøse hybrid superbiler har kommer greit ut av det. Ingen som mener at McLaren P1 eller Porsche 918 er dårlige. Klarer disse det så klarer BMW det også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om 7érn har rappet nyrene til en annen 7ér, X7. Men der X7 kler det, er det fordi den har betydelig mer pondus.

En 7ér skal være en  elegant og stilig flaggskipmodel - men en slik grill får eventuelt arabere og russere heller ettermontere. Dessverre fortsetter trenden med uforståelige designspråk fra BMW.

Vennligst se på den av 7érne som alltid blir trukket frem som den mest elegante, E38 - neste gang dere skal lage en 7ér.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det klikka helt for de der nede i München? Driver de å kødder eller skal de seriøst ha så svære griller på den. Jeg kan ikke se for meg at designerene tok ett skritt tilbake når de var ferdig med den og tenkte "Dæven, dette ble bra"..... Skulle gått til Specsavers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva skal man si. I utgangspunktet synes jeg faktisk den ser bra ut på vedlagte spionbilde, så det blir spennende å se helheten på dette. Grillen på G05 X5 og G07 X7 er også massive, men der synes jeg faktisk størrelsen er innafor. Med iND-mod på grillen, så er jo dette helt topp! 

Foreløpig synes jeg LCI-utgaven er et massivt løft av den litt trause originalutgaven, men jeg avventer offisielle bilder før det konkluderes. Nye speil og riktige hendler, så snakker vi! :D 
2020-bmw-7-series-facelift-spy-shots--im

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel.Nesten komisk store og det er heller ingen teknisk nødvendighet å ha så store lufteåpninger foran på moderne biler - faktisk trenger man ikke lufteåpning i fronten av bilene i dag (det holder med en åpning i forskjermen der radiatoren rent faktisk er plassert). BMW har tatt konsekvensen av dette ved at dagens modeller selv kan regulere luftespaltene i grillen (lukket/åpen). De sier at det er av aerodynamiske årsaker. Hmmm... dette må bety at nyrene i dag primært kun er et designelement.

Jeg tror at bilmodellene med gigantiske nyrer (griller) i fremtiden kommer til å markere en distinkt tidsperiode på den samme måten som da bilene (spesielt amerikanske) hadde store tailfins på 50 og begynnelsen av 60-tallet (f.eks Cadillac de Ville - inspirert av de den gangen helt nye jetflyene). Tailfins gikk av moten etter ca. 10 år og kom aldri tilbake fordi de ikke hadde en teknisk funksjon.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Å herrejesus, fri og bevar meg...

Dette er hvorfor jeg liker G30 5-serie, det er en moderene BMW med normale nyregriller. 

La oss se på G30 LCI først Fredrik 😂

Nyrene blir nok vesentlig større også på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...