Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg husker hvor skuffet alle var da G8X ble lansert, men det var hovedsaklig pga den utradisjonelle grillen. På G9X er det dessverre mye annet som er skuffende, og jeg tviler sterkt på at dette er en bil som vil "vokse på en". Dette er første gang en M5 lanseres med dårligere ytelser enn forrige generasjon. Om bilen faktisk hadde sett bra ut kunne dette vært tilgitt.

Denne bilen minner meg dessverre for mye om en overmodifisert japsebil.

IMG_8677.png

Endret av BrokeBoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg ser på dette bildet her at setet mangler den avlange firkantede knappen som regulerer "knekken" i øvre del av seterygg. 

Mistenker at de har lurt all slik justering inn i i-drive systemet, slik som er gjort på feks BMW iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MortenHaa skrev:

Mistenker at de har lurt all slik justering inn i i-drive systemet, slik som er gjort på feks BMW iX

De har ikke det så vidt jeg har fått med meg. All setejustering er på setebasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

De har ikke det så vidt jeg har fått med meg. All setejustering er på setebasen

Så ikke ut til å være noen knapper for å justere side-bolsterne på setebasen heller, og tviler sterkt på at de dropper dette i en M5 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marius2002 skrev:

IMG_4105.thumb.jpeg.75b01414288b8f483247dfe40efbfece.jpeg

Det der ser da ut til å kun være justering av korsryggstøtten. attachment.php?attachmentid=3319531&stc=1&d=1699723954


Om de gjør det likt som i andre G60 modeller så blir det noe justering via i-Drive via ekstra knapp i døra ved memory-knappene.
46613936tt.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MortenHaa skrev:

Så ikke ut til å være noen knapper for å justere side-bolsterne på setebasen heller, og tviler sterkt på at de dropper dette i en M5 😅

Joda, den runde knappen er til det. Som vist på @Marius2002 sitt bilde.

Ellers så stusser jeg litt på prisingen av denne bilen. I England blir den kostende fra 110 000 pund, som er ca 1,4 mill norske. I Tyskland koster den fra 144 000 EUR som er ca 1,6 mill. Hvordan får dem til det? Enda Pundet er langt sterkere både mot Euro og Norske krone. Med tanke på alle endringene som må gjøres på høyrestyrte biler så er det underlig at de slipper billigere unna. Finnes det noen norsk pris på denne bilen ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen her nevner at bilen endelig har fått skikkelig V8er lyd. For meg høres det derimot fortsatt veldig likt lyden på F10/F90 M5, som er en helt annen lyd enn lyden på M550i. F10/F90 M5 høres mer ut som McLaren eller Ferrari V8, mens M550i høres ut som typisk amcar eller AMG V8. Sist M5 hadde muskelbil V8-lyd var på E39. Etter det har BMW egentlig bare produsert M5 med eksoslyd som minner mer om eksotiske sportsbiler som Lamborghini, Ferrari eller McLaren.

XMen under som har lik motor som G9X har fått eksosoppgradering og tittelen "brutal exhaust", men høres rimelig tam ut i mine ører.

Sammenlignet med E39 høres S65 motoren ut som en gresshopper.

 

Endret av BrokeBoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Joda, den runde knappen er til det. Som vist på @Marius2002 sitt bilde.

Ellers så stusser jeg litt på prisingen av denne bilen. I England blir den kostende fra 110 000 pund, som er ca 1,4 mill norske. I Tyskland koster den fra 144 000 EUR som er ca 1,6 mill. Hvordan får dem til det? Enda Pundet er langt sterkere både mot Euro og Norske krone. Med tanke på alle endringene som må gjøres på høyrestyrte biler så er det underlig at de slipper billigere unna. Finnes det noen norsk pris på denne bilen ennå?

Er til kortsryggstøtten den runde knappen, ref min post rett over din :P

Norsk-pris og konfigurator er allerede på plass, startpris på 1.9, men ender fort på nærmere 2.3 med rett utstyrsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MortenHaa skrev:

Er til kortsryggstøtten den runde knappen, ref min post rett over din :P

Norsk-pris og konfigurator er allerede på plass, startpris på 1.9, men ender fort på nærmere 2.3 med rett utstyrsnivå.

Mulig du har rett der. Den avlange knappen som jeg snakket om tidligere justerer bredden i ryggen. Den gjør iallfall det på min G05 X5. Den er borte på G90. Knekken i ryggen er en egen knapp på bryteren som regulerer hele seteryggen. 

Ellers så var jeg inne i den norske konfiguratoren nå. Ser ut som veldig mye er standard på denne, jeg kom iallfall ikke veldig mye over 2 mill. Noen andre som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men jeg venter enda på Toruningen, hva er det BMW venter på her?

En M5 Touring hadde vært tøft her. Jeg liker også i5 Touring, er en i en nabogate her som har en sedan i5 M60, den vokser på meg hver dag jeg ser den. Det er ikke bra :lol: Men ja, i5 Touring har fått gode skussmål, ja noen designelement kan diskuteres, det samme med materialvalg enkelte plasser, og nei den er ikke perfekt, men i klassen er den kanskje best likevel - sett vekk fra Porsche? 🤔

https://www.motor.no/bil/motor-har-provekjort-bmw-i5-m60-touring/277583

Tror det er mye bra bil der altså, tross kritikken den får fra entusiaster :) 

i5 40 her under.

IMG_4107.thumb.jpeg.4833fde7fdf1e86f7450df1b9d48c358.jpegIMG_4108.jpeg.4e78d014bfe8b0a6eeb5b0089395047e.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Mulig du har rett der. Den avlange knappen som jeg snakket om tidligere justerer bredden i ryggen. Den gjør iallfall det på min G05 X5. Den er borte på G90. Knekken i ryggen er en egen knapp på bryteren som regulerer hele seteryggen. 

Ellers så var jeg inne i den norske konfiguratoren nå. Ser ut som veldig mye er standard på denne, jeg kom iallfall ikke veldig mye over 2 mill. Noen andre som har prøvd?

Havnet på like over 2 mill. Som du sier så er det mye standard så begrenset hva som må legges til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, KireS skrev:

Havnet på like over 2 mill. Som du sier så er det mye standard så begrenset hva som må legges til

Dette er og et punkt BMW skuffer stort på, tidligere var det utrolig kjekt å bygge egen bil da det var et hav av forskjellige valg. Men dette blir det bare mindre og mindre av og det hele fremstår generisk og tamt hvor bilen allerede er bygget for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, KireS skrev:

Havnet på like over 2 mill. Som du sier så er det mye standard så begrenset hva som må legges til

Da er det faktisk sjanse for at en del kommer til å kjøpe denne i Norge, iallfall når Touringen kommer. Jeg tipper flere kommer til å kjøpe M5 kontra M60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...