q1337 Skrevet April 30, 2016 Share Skrevet April 30, 2016 Denne var litt stilig: fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 1, 2016 Share Skrevet Mai 1, 2016 Nytt forslag til hvordan neste 5-serie blir Er vel ingen tvil om at dette blir en pen bil. http://www.bmwblog.com/2016/04/29/rendering-shows-realistic-view-new-2017-bmw-5-series/ Fahad, Walkabout og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet Mai 1, 2016 Share Skrevet Mai 1, 2016 Ingen stor fan av den "knekken" mellom bakrute og luke. Minner kanskje litt om denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 1, 2016 Share Skrevet Mai 1, 2016 Spionbilder viser at G30 får en litt skrånde hekk/bagasjeromsluke, men forhåpentligvis så blir det ikke likt Passat. Når det er sagt så er det ikke en uting å likne på den nye Passaten, flott bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 1, 2016 Share Skrevet Mai 1, 2016 (endret) Synes selv det er skikkelig synd med retningen det ser ut til å ta med designet på fronten. Jeg kan ikke fordra dette med at nyrerene skal gli over i lyktene slik som på f30. Det ser billig og alt for "glatt" ut, minner nesten som slike riegerfangere med design fra andre modeller enn den er bygd for å passe. Endret Mai 1, 2016 av hsd EasyL, uglefossen og Walkabout reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 Ny motor fra BMW, arvtageren til N57S´n: http://www.autoblog.com/2016/05/02/bmw-quad-turbo-diesel-confirmed/ Henter ut overraskende lite ekstra effekt av den, men det handler vel om drivstofføkonomi at de velger en ekstra turbo. 4 stk. begynner å bli voldsomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 Rart at de holder igjen og ikke klemmer den over 400 hk grensa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 1 minutt siden, Fredrik 90 skrev: Rart at de holder igjen og ikke klemmer den over 400 hk grensa.. De mener ihvertfall at girkassen er problemet i forhold til dreimoment.. Synes det er rart de ikke legger seg like over 400 hk selv, motoren har da ingen problemer med å få ut det. Hartge henter jo ut 438 hk og 100 nm ekstra med bare en liten ECU oppgradering på allerede eksisterende N57S. Og mtp at SQ7 har godt over 400 hk er det rart de i det minste ikke legger seg noe i nærheten.. De har vel sikkert en tanke med det, men vært moro om de bikket over, istedenfor rett under.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 46 minutter siden, mrqlan skrev: De mener ihvertfall at girkassen er problemet i forhold til dreimoment.. Synes det er rart de ikke legger seg like over 400 hk selv, motoren har da ingen problemer med å få ut det. Hartge henter jo ut 438 hk og 100 nm ekstra med bare en liten ECU oppgradering på allerede eksisterende N57S. Og mtp at SQ7 har godt over 400 hk er det rart de i det minste ikke legger seg noe i nærheten.. De har vel sikkert en tanke med det, men vært moro om de bikket over, istedenfor rett under.. Ja jeg synes det er litt rart, synes nesten det er en litt dårlige unnskyldning for å ikke hente ut mer. Men det har kanskje noe med at bilene denne motoren skal stå i har blitt 130-150 kilo lettere? Tenker da i hovedsak på G11 og kommende G30. Jeg mener..dagens F10 M550d gjør 0-100 på 4,7 sek, det gjør den til verdens raskeste serieproduserte dieselbil. (Alpina D3 Biturbo er raskere (4,5 sek), men den blir laget i så lite antall). G11 750d skal med disse nye fire Turboene gjøre 0-100 på 4,6 sekunder, kommende G30 550d/M550d kommer jo til å bli raskere enn dagens M5!! Synes forøvrig ikke det er noe imponerende med motoren i SQ7. Det BMW får til med en rekkesekser på tre liter må Audi opp på en V8er på fire liter for å klare. Og da ligger de langt unna på utslipp og forbruk, for ikke å snakke om vekt. Det er jo soleklart klart at det er ferdigheter og "know how", ikke vilje som gjør at BMW er flinkere til dette enn Audi De kommer garantert til å putte denne motoren i neste A8, jeg er ganske sikker på at den ikke blir så mye raskere enn 750d. Men tilbake til det vi diskuterte, de kunne godt ha bikket 400 hk merket...bare for syns skyld. Det tar seg også litt bedre ut på papiret enn "bare" 394 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 Men å forstå hvordan 2stegs lading fungerer, det gjør åpenbart ikke gutta hos autoblog... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 (endret) 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Ja jeg synes det er litt rart, synes nesten det er en litt dårlige unnskyldning for å ikke hente ut mer. Men det har kanskje noe med at bilene denne motoren skal stå i har blitt 130-150 kilo lettere? Tenker da i hovedsak på G11 og kommende G30. Jeg mener..dagens F10 M550d gjør 0-100 på 4,7 sek, det gjør den til verdens raskeste serieproduserte dieselbil. (Alpina D3 Biturbo er raskere (4,5 sek), men den blir laget i så lite antall). G11 750d skal med disse nye fire Turboene gjøre 0-100 på 4,6 sekunder, kommende G30 550d/M550d kommer jo til å bli raskere enn dagens M5!! Synes forøvrig ikke det er noe imponerende med motoren i SQ7. Det BMW får til med en rekkesekser på tre liter må Audi opp på en V8er på fire liter for å klare. Og da ligger de langt unna på utslipp og forbruk, for ikke å snakke om vekt. Det er jo soleklart klart at det er ferdigheter og "know how", ikke vilje som gjør at BMW er flinkere til dette enn Audi De kommer garantert til å putte denne motoren i neste A8, jeg er ganske sikker på at den ikke blir så mye raskere enn 750d. Men tilbake til det vi diskuterte, de kunne godt ha bikket 400 hk merket...bare for syns skyld. Det tar seg også litt bedre ut på papiret enn "bare" 394 hk Det er ingen tvil om at det nok ligger en baktanke bak det, men det er vel ingen tvil om at de kunne hentet ut noe mer - bare for at det skulle se litt bedre ut på papiret. At ytelsene i bilene motoren havner i blir brutale er det jo ingen som helst tvil om. 750dX med den eksisterende N57S er jo rimelig heftig, og med de vektforbedringene som er gjort på G11, så virker jo ikke den nye motoren noe særlig sprekere. Med tanke på at N57S i F01 var 0-100 på 4,9 (som er en tyngre bil), så er det jo ikke super-imponerende, men det er vel et steg i riktig retning. Nå var vel kanskje ikke poenget med B57 motoren å være så mye sprekere, men enda mer drivstoffgjerrig (selv om N57S´n går meget billig på normal kjøring). Audi har vel brukt jevnt over mer åttere enn hva BMW har gjort, BMW´s seksere er jo legendariske, og dieselene deres der er jo upåklagelige. Selv om dieselsekserne til Audi faktisk er veldig gode, med en særdeles flott lyd i! (Har hatt to Q7´er med V6 TDI). De har nå hentet ut et brutalt antall Nm i Audi åtteren, men at det er en motor som står noe tilbake for BMWs råeste dieseler er det vel ingen tvil om. Spørsmålet er bare hvor rimelig det blir å ha B57 på service etter noen år, hehe, jo mer innviklet, jo mer kan vel gå i stykker. Har selv hatt litt rare problemer med N57S motoren i M550´n, den stod over 1 mnd. på verksted i høst, da den plutselig ikke gikk på full gass lenger, og de måtte skifte innsuget/toppen (jeg er ikke så bilteknisk av meg mtp motor). Det var i hvertfall en solid jobb, og deler som måtte bestilles fra hytt og gevær.. Endret Mai 2, 2016 av mrqlan Leifs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Mai 3, 2016 Share Skrevet Mai 3, 2016 Prøvekjørte nye E klassen E200 Amg i dag. Fin utvending men interiøret er upåklagelig fin. fupsaker, Dweezil og BimmerFan! reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 3, 2016 Share Skrevet Mai 3, 2016 22 timer siden, Fredrik 90 skrev: Ja jeg synes det er litt rart, synes nesten det er en litt dårlige unnskyldning for å ikke hente ut mer. Men det har kanskje noe med at bilene denne motoren skal stå i har blitt 130-150 kilo lettere? Tenker da i hovedsak på G11 og kommende G30. Jeg mener..dagens F10 M550d gjør 0-100 på 4,7 sek, det gjør den til verdens raskeste serieproduserte dieselbil. (Alpina D3 Biturbo er raskere (4,5 sek), men den blir laget i så lite antall). G11 750d skal med disse nye fire Turboene gjøre 0-100 på 4,6 sekunder, kommende G30 550d/M550d kommer jo til å bli raskere enn dagens M5!! Synes forøvrig ikke det er noe imponerende med motoren i SQ7. Det BMW får til med en rekkesekser på tre liter må Audi opp på en V8er på fire liter for å klare. Og da ligger de langt unna på utslipp og forbruk, for ikke å snakke om vekt. Det er jo soleklart klart at det er ferdigheter og "know how", ikke vilje som gjør at BMW er flinkere til dette enn Audi De kommer garantert til å putte denne motoren i neste A8, jeg er ganske sikker på at den ikke blir så mye raskere enn 750d. Men tilbake til det vi diskuterte, de kunne godt ha bikket 400 hk merket...bare for syns skyld. Det tar seg også litt bedre ut på papiret enn "bare" 394 hk De skriver jo at girkassa begrenses til 760nm, stemmer det?? For M550D blir jo lett chippet og har ikke hørt noe om problemer med girkassa da. Mulig de tallene på papiret blir som M3/M4, at det er det bilen leverer på hjul?? Blir spennende å se. Men 4.5sek på 0-100 på en 7-serie er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mai 3, 2016 Share Skrevet Mai 3, 2016 2 timer siden, Fahad skrev: Prøvekjørte nye E klassen E200 Amg i dag. Fin utvending men interiøret er upåklagelig fin. Hvordan syns du den bilen var i forhold til F10 ? Er litt nysgjerrig på den bilen, men sliter litt med eksteriøret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Mai 3, 2016 Share Skrevet Mai 3, 2016 (endret) 2 timer siden, BimmerFan! skrev: Hvordan syns du den bilen var i forhold til F10 ? Er litt nysgjerrig på den bilen, men sliter litt med eksteriøret Synes denne var et par hakk over en F10 Lci når det gjelder interiøret. Veldig godt isolert og veldig bra kvalitet på interiøret. Bilen jeg prøvekjørte hadde nesten alt av utstyr i tillegg til skinntrukket dashbord. Sportssetene var utrolig gode å sitte i, følte at jeg satt klistret godt fast. Var faktisk mye bedre enn sportssetene til F10 som jeg har i bilen min. Men plassen innvendig har blitt noe mindre sammenlignet med W212 Eksteriøret syns jeg var fin, men ikke superfin. Hadde lett valgt en F10 foran denne mtp utvending utseende. Den ser ganske lik ut som alle andre Mb. Blir spennende å sammenligne den med G30 😀 Endret Mai 3, 2016 av Fahad BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå