Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det blir spennende å se en full avduket bil, men jeg er redd interiøret ikke kan hamle opp med MB E-klasse som gjennomført til hver minste detalj. Ellers er det jo direkte trist å se at standardlyktene (sannsynligvis vanlige LED-lamper) får halogen blinklys anno år 2017.. BMW har virkelig blitt triste greier..

BMW%205%20Touring%201.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes speilene ser helt på jordet ut, klumpete og fæle. Men kan hende det bedrer seg når en får inntrykket av resten av bilen. Halogen-blinklys er bare trist på en 2017-modell fra BMW, og spesielt når det er 5-serien det er snakk om... Ellers tror jeg det kan bli greit, men utseendemessig blir det nok ingen revolusjon i forhold til F10/11 (som forsåvidt er greit), slik som F10/11 var i forhold til E60/61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk at BMW dukker opp med noe av det merkeligste innen "speil-design" i 2016/2017, når de samtidig viser frem dette: http://www.cnet.com/news/bmw-ditches-mirrors-for-a-safer-side-view-camera-system/

Synes faktisk de speilene på nye 5´ern så helt fantastisk tåpelige ut. Tørr vi spå at nye 5-serien selger i større antall enn hva F10 har gjort? Jeg er jaggu ikke sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når det gjelder det nye speildesignet, er jeg helt enig med deg, mrqlan. Fasongen kunne vel i og for seg vært grei nok med noen mindre justeringer, men plasseringen av blinklyset virker helt tilfeldig. De peneste standardspeilene til en "normal BMW" er i mine øyne fra F0x, F1x og E6x 2010 - synd de ikke viderefører noe i dette sjiktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skuffet, rett og slett skuffet :( Jeg trenger ikke se ett fullt avkledd interiør for å se at dette ikke er min smak. Dette interiøret kommer ikke til å være i nærheten av hva F10 interiøret har vært og er. De alle liker med F10 og dagens E klasse interiør er at det er nedskalert ifra 7-serie (F01) og S klasse. Dette interiøret er oppskalert 3-serie interiør og slik er det også i G11, rett og slett skuffende. Det er nettopp derfor jeg ikke liker F30, interiøret er rotete og den idiotiske skjermen ødelegger alt. Utvendig derimot blir dette en griselekker bil, jeg tror det blir en knallbra bil på de fleste områder bortsett ifra interiør og detaljer. Men den gjentar nok aldri suksessen F10 har hatt, det vedder jeg huset mitt på...

Men jeg får se, kanskje det vokser på meg. Jeg vet ikke, tiden vil vise...

NB: Retta noen skriveleifer. Auto korrekt gjør noen ganger mer skade enn den hjelper. Iallfall hvis man ikke sjekker over hva man har skrevet...

Endret av Fredrik 90
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ble frittstånde skjerm visste vi, så det har jeg forsont meg med. Slik jeg ser det så blir interiøret nærmere G11 enn F30.

Jeg er heller ingen fan av F30 interiøret, mens G11 interiøret føles solid når du sitter i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke hva som er problemet med å la den skjermen være litt mer integrert i selve dasjbordet... Det er jo ikke umoderene å ha det slikt, Mercedes har det jo sånn på på S klassen og E-klassen og der ser det jo helrått ut. Skal vedde på at de selger biler på kun den løsningen der, særlig når selv jeg synes det så såpass bra ut at jeg kunne hatt en E klasse. Hadde det bare ikke vært for at det er MB og at hekken er rar på disse så....

Jeg tror nye 5-serie blir en knallgod bil og den tar helt sikkert klasseleder rollen, men bare ikke på en like overbevisende måte som F10 gjorde. E39 og F10 feia gulvet med konkurrentene, det kommer nok ikke G30 til å gjøre... Til det er Audi og Mercedes alt for på hugget om dagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det man tror er den kommende 8-serien har blitt spottet for første gang. Det er jo artig å se at BMW faktisk gjør alvor ut av planene og at det ikke er alt for mange år til. Ser ut som om dette blir en særdeles lekker bil, får litt Aston Martin feeling over formen. En lav og spiss front og en bred og elegant hekk. Visse design detaljer avsløres også som skilt nede i støtfangeren bak og eksospotter integrert i bakfangeren.

http://www.motorauthority.com/pictures/1106180_2020-bmw-8-series-spy-shots_gallery-1

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge "sikre" kilder på bimmerpost er dette neste generasjon 6-serie, men blir spennende å se. :)

Er det hengerfeste-greier som viser på det siste bildet? Ingen 6-serie har blitt levert med hengerfeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nyeste Vi Menn, som jeg mottok i går, er det en test av en kamuflert G30 i Wales, og i følge den kommer den nye 5-serien til å sette standarden når det gjelder dynamiske egenskaper. Interiøret og tekniske finesser fikk og mye skryt. Sammenlignet mener de at F10 settes fullstendig i skyggen av nykommeren, så det høres lovende ut! Hva det sier om meg at jeg synes den artikkelen virket så spennende at jeg ikke la merke til at det er en god venninne av meg som er på forsiden, vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...