Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

21 timer siden, awt skrev:

Nei, så lenge man har noe man er fornøyd med er jo saken grei. Man må jo ikke ha DAB (som jeg i utgangspunktet er motstander av), men om man først skal ha DAB mener jeg at Dension ikke er et godt alternativ. :)

Om man har combox (som alltid anbefales) og BMW Apps har man jo innebygget web-radio der også, og den fungerer utmerket. Du så vel den i 1-serien min mener jeg på? :)

For min del har jeg ikke så mye datatrafikk i abbonementet mitt at jeg har brukt det noe særlig, men det er et veldig godt alternativ.

Stemmer det, såg din. Såg meget bra den, og ja, det må vel være et av de bedre alternativene om en ikke har DAB - i tillegg er det originalt.

Ble en DCN-vask idag, trengtes sårt.

Prickbort + Surfex HD 1:20 + Autofoam i foam lance:

image.jpeg

Utrolig hvor mye dritt som renner av:

image.jpeg

image.jpeg

Etter høytrykksavspyling + håndvask med Gyeon Bathe+ og tørk med microfiber:

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Kom også endelig på å få fjernet de fæle oblatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kjempe bra med sommer dekk, potte, matte og få vekk oblaten (fra 2012?) 

 

Hvilken Nilfisk høyttrykk spyler har du ? Fornøyd?  Er på jakt etter noe nytt da min gamle Foma mangler ett hjul og ikke fortjener noe reparasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Kenny_ skrev:

Ble kjempe bra med sommer dekk, potte, matte og få vekk oblaten (fra 2012?) 

 

Hvilken Nilfisk høyttrykk spyler har du ? Fornøyd?  Er på jakt etter noe nytt da min gamle Foma mangler ett hjul og ikke fortjener noe reparasjon. 

Takk:) ja, oblaten var fra 2012. Skrapte de vekk med en sånn vindusskrape. Har en E 140.2. Bra fornøyd med både trykk og vannmengde, men slangen er noe dritt. Kommer til å bytte til stålarmert slange en eller annen gang når jeg får lyst å bruke penger på det. Standardslangen er noe dritt som vikler seg i alle retninger. Hadde glatt lagt på en høvding for å få det med om jeg skulle kjøpt ny. Skumkanonen som fulgte med er ubrukelig, men kjøpte en ny på Bilnerden som funker fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått brukt Swissvax Leather Care Kit Forte jeg fikk til jul - det er ikke så lett å legge beslag på bilen i flere dager her i gården, sjeldent den står i ro mer enn en dag :D

Ettersom baksetene ikke har vært i bruk av første eier, minimalt av andre eier (barneseter med teppe mellom) og ikke noe av oss ettersom vi bare er to, ser det forholdsvis nytt ut. Så da tok jeg i denne omgang forsetene, dørsidene framme, midtkonsollen, ratt, girspakmansjetten og håndbrekkmansjetten. 

Som alle andre som renser skinnseter for første gang ble jeg sjokkert over hvor mye dritt den Cleaneren drar ut.

Startet med lårstøtta:

IMG_1299.JPG

Kun lårstøtta tatt - i mangel av gode før-bilder på setet viser det ganske bra hvordan skinnet i sitteputa ser ut før behandling her:

IMG_1300.JPG

Her er sitteputa og lårstøtta tatt, men ikke sidestøtta til høyre i bildet:

IMG_1301.JPG

Etter halvannet sete:

IMG_1303.JPG

Lot skinnet tørke skikkelig til neste formiddag, er klart for Leather Milk. Ser ene sidestøtten må farges opp igjen etterhvert.

IMG_1307.JPG

Brukte hendene til påføring av Leather Milk, det fungerte veldig bra. Fikk varmet opp kremen og kom til over alt. Etter påføring av Leather Milk:

IMG_1318.JPG

Her var det det gikk "galt". Enten har jeg ikke fått ut all dritten i setene eller så har jeg brukt for mye Leather Milk. For det stod i 24 timer uten å trekke helt inn alle plasser, spesielt i sittepute og rygg der jeg brukte ekstra mye. Så da tok jeg et håndkle og tørket av restene. Fortsatt noe blankt her før avtørking:

IMG_1320.JPG

En rask avtørking og etter litt bruk såg det slik ut i går på 17.mai. Ser ut som nye skinnseter, veldig fornøyd :D Lukter godt gjør det også! Når jeg tar baksetene neste gang blir det med litt mindre forbruk av skinnmelk :P

IMG_1344.JPG

 

 

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tok rattet også. Ikke så veldig nøye, så kan nok fokusere mer på det en annen gang, var setene som fikk mest av omsorgen denne gangen. Ja det kan jeg tenke meg - jeg gikk fra et tykt, mykt, nytt M sport ratt på F20'en til et sportsratt som er forholdsvis hardt og grovt i denne. Men har tro på at det kan bli en del bedre enn det er nå. Midtarmlenet var veldig blankt etter albuer, og såg helt nytt ut etterpå. En deilig følelse å få hevet interiøret noen hakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frode D skrev:

Eneste minuset med å ha sorte seter er at man ikke ser dritten før man renser.

Jeg vil nå si at det er et pluss med sorte seter ;) 

Vedr. hvor mye leather milk som påføres er sikkert det ganske forskjellig, men en flaske med 250 ml innhold holder til minst 6-8 behandlinger for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Walkabout skrev:

Jeg vil nå si at det er et pluss med sorte seter ;) 

Jeg tror de fleste med lysere skinn renser og behandler setene oftere enn de med sorte, fordi at man ser dritten fortere. Det er hvertfall min erfaring rundt saken. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt det samme før - at det er enklest med sort skinn for da viser ikke driten, men synes du har et poeng der @Frode D, tror jeg hadde renset de oftere om de hadde vært lyse. Hadde mest lyst på Oyster skinn, men endte opp med sort.     Men det er som med sølv metallic biler - en ser ikke driten på de så lett, men det betyr ikke at de renere enn andre biler for det om, det er bare enklere å la være å vaske den når driten ikke synes...:) 

@Walkabout - mener du hele interiøret da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tilbrakte lørdags formiddag med denne herligheten. Eieren av trengte litt mekanisk hjelp på den, og som takk for hjelpen tok vi en kjøretur med meg bak rattet. Morsommere har jeg aldri hatt det bak rattet på en bil - eller motorsykkel, alt etter hva du vil kalle denne 3-hjuleren. Jeg satt med et eneste stort glis hele timen vi var ute å kjørte, og hele dagen etterpå. Det går simpelthen ikke an å være noe annet en glad i dette morsomme kjøretøyet.

Helt siden den for noen år siden ble lanser og Jon Winding-Sørensen prøvekjørte den i bladet Bil (han elsker jo slike rare kjøretøy og har hatt en nokså lik selv, kalt Rotta) har jeg hatt en drøm å få kjøre Morgan 3-wheeler.

Kombinasjonen av lydene, luktene, smellene, knakingen, hylingen fra bakhjulet som er på nippet til å slippe ved pådrag, den totale mangelen på elektroniske hjelpemidler, servostyring og bremsekraftforsterker, og ikke minst mangelen på en plass å hvile venstrefoten gjør dette til en gledesmaskin uten sidestykke. Det eneste som er litt kleint er alle blikkene og folk stopper opp og tar bilder av den når du passerer. Men en kjøper da ikke et slikt kjøretøy for å kjøre diskret rundt blant folk. Oppmerksomhetsmagnet nr 1!  

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...