Gå til innhold

Anbefalte innlegg

*ny oppdatering i saken* if har sakt ifra seg saken og sendt den videre til codan, if skulle ikke betale meg en gang, så driver de med det tulle sitt. så blir det ennå litt mer slåssing så får vi se om det endrer seg...

på en annen side er det utrolig kjipt og ikke være med på sesongen før den allerede har begynt, e30meet, bud osv .. så lykke til til de som fremdeles prepper og dra på div. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.6.2018 at 23.27, Kristiansan'årn skrev:

var akkurat de bilene jeg brukte for å sammenligne med, men fikk blankt nei. sendt inn klage til FKN, samt skal ringe min advokat i morgen, synes det er sykt at de kommer med "finn en begrunnelse med hvorfor din er mer verdt" kom med regnestykket fra skatteetaten, "ok regnestykke men du må gi meg link på tilsvarende biler" kom med samme linkene som du har vist over her, så sa han "du har funnet de dyreste bilene, du får de jo til 4000euro" ja men den er ikke tilsvarende min, masse rust osv. så presterer han også at automat var mer ettertraktet enn manuell... har lyst å legge ut bildene med samtalen hans her,  bare for å vise hvor sykt det er...

De begrunner seg grønne for å slippe unna beløpene desverre. Du må bare stå på. Du vinner lett denne! Automat er mer verdt i det daglige ja, men på en 540 så er det jo manuell som er den hellige komboen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dett en liten update ikke noe spennende, bare Codan som ikke får fingeren ut av ræva og jeg må mase på de.

Denne uka sendte jeg dokumenter på søndag fikk ikke svar på mandag eller tirsdag, ringte opp på onsdag  ( nei de kan ikke se dokumentene)du må sende som pdf, sendte nytt samme dag. ringte opp på torsdag. nei de kan ikke se noe nå heller, "vi skal få noen andre til å se på det". 
jeg ringer på fredag, og Som jeg trodde; ingen har sett på dett men de har gitt oppgaven til den opprinnelige takstmannen i Codan, jeg ber om nummeret Hans og ringer han opp, nei hadde ikke noe å gjøre med saken, men snakk med min overordnede, ringte Codan igjen og fikk nummeret hanns, snakka med han nei det er takstmannen som må se på de dokumentene.  han sa han var ferdig med den saken, å? Svarte han. Skulle ringe meg opp igjen. Han ringte meg opp og skal sette 2 uavhengige takstmenn på saken så tar de snittet av de 2 summene, så blir det summen jeg får..

Neste uke tirsdag har det tatt 4 uker

Såe vi får se Da!

Endret av Kristiansan'årn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

!Ny update! 
Etter mye krangling fikk Jeg omsider rikka på taksten. Pratet med en litt mer forståelig takstmann og så faktisk det som var gjort med bilen, etter mye fram og tilbake endte taksten på 175.000, men uten vrak, og ble 160.000 med vraket. Istenden for å takke ja der og da har jeg tenkt litt og vil å foreslå 170k + vrak. Det bærer endelig i min favør er bare siste innspurt nå. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var posetive nyheter, godt å høre at fornuften seirer til slutt. Det er vel kanskje fortsatt litt lavt, men om du får med bilen så er du jo godt på vei. Er planen å fikse den opp eller selge i deler og skaffe en ny bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det var posetive nyheter, godt å høre at fornuften seirer til slutt. Det er vel kanskje fortsatt litt lavt, men om du får med bilen så er du jo godt på vei. Er planen å fikse den opp eller selge i deler og skaffe en ny bil?

Hva mener du er fair Fredrik? 

For meg så det mer ut som det lønner seg å begynne på "ny" bil.  Noen av delene tenker jeg å beholde men andre ikke selge, har ikke helt bestemt meg ennå hva. 

Om jeg takker nei til dette tilbudet så blir det et møte med taksmann og en bmw spesialist  (som jeg får utnevne) @Fredrik 90 er du med?

55 minutter siden, RF91 skrev:

Godt du fekk ein meir fornuftig takst, ja.  Lure forøvrig på da samma som @Fredrik 90 her; blir da deler og hogging, eller trur du bilen kan fiksast? 🤔

Heller mer og mer mot hugging desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at den prisen er ganske så bra så lenge du får beholde bilen :) vrak den og begynn på ny ville jeg gjort når skadene er såpass store. Hvem veit hva du finner når du begynner. 

Selg det du ikke trenger. Du veit jo hvor det står et par eksemplarer du kan fikse litt på🤙🏻

Endret av liffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

29 minutter siden, liffi skrev:

Min mening er at den prisen er ganske så bra så lenge du får beholde bilen :) vrak den og begynn på ny ville jeg gjort når skadene er såpass store. Hvem veit hva du finner når du begynner. 

Selg det du ikke trenger. Du veit jo hvor det står et par eksemplarer du kan fikse litt på🤙🏻

det blir mest sansynlig det jeg gjør ja, det er bare siste delen av sluttsummen som gjenstår :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du endelig kom i kontakt med noen fornuftige folk! :)

Håper du får ting som du vil og at du får en ny E34.

Syns dette var en av de fineste E34ene i Norge, så satser på at en ny en vil bli like bra om ikke enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Freakshow skrev:

er skadene så store at bilen ikke lar seg rettes opp? altså at det er verdt å kjøpe en ny bil?

ting lar seg alltid rettes opp, men det faktum at bavaria stoppet når de hadde kommet opp i 150k bare i deler, ++ for arbeid. 
man kan diskutere deg rød på at man kan få det billigere men plutselig dukker det opp skjulte ting som ikke man hadde regnet med og da baller det på seg.

7 minutter siden, Daniel. skrev:

Så bra du endelig kom i kontakt med noen fornuftige folk! :)

Håper du får ting som du vil og at du får en ny E34.

Syns dette var en av de fineste E34ene i Norge, så satser på at en ny en vil bli like bra om ikke enda bedre!

vi får satse på det :) og takk for det.

vi får vente å se hva jeg ender opp med , men bra blir det garantert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kristiansan'årn skrev:

ting lar seg alltid rettes opp, men det faktum at bavaria stoppet når de hadde kommet opp i 150k bare i deler, ++ for arbeid. 
man kan diskutere deg rød på at man kan få det billigere men plutselig dukker det opp skjulte ting som ikke man hadde regnet med og da baller det på seg.

vi får satse på det :) og takk for det.

vi får vente å se hva jeg ender opp med , men bra blir det garantert:)

ah såpass ja... well that blows >.<
synd å skal skrote en orginal 540i6! men for all del går jo alltids ann å fløtte over deler! :D

ser hvertfall ut som ting går litt mere din vei nå hvertfall! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...