Gå til innhold

Rust på F10 2011. (Alle F10, F11 eiere bør lese dette)

Share

Anbefalte innlegg

Var en tur og snakket med vårt lokale bmw forhandler. Fikk vite at ansvarlig person for rust garanti / utbedring var på ferie fram til onsdag, men ut i fra det dem så så regnet dem med at det var garantisak, men må vente til onsdag for å få det 100% bekreftet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen, nå har jeg blitt forfremmet til MAJOR! 

On 20.6.2017 at 0.42, dopus skrev:

Var en tur og snakket med vårt lokale bmw forhandler. Fikk vite at ansvarlig person for rust garanti / utbedring var på ferie fram til onsdag, men ut i fra det dem så så regnet dem med at det var garantisak, men må vente til onsdag for å få det 100% bekreftet. 

Hei dopus.
jeg var innom min lokale 'bimmerpusher' Billia Drammen, som skrålte stridslystent opp om 5 års garanti og 12 år på gjennomrusting.
Heldigvis bruker jeg Bavaria Økern  (også for fremtiden) og der har de en annen politikk vedr. service. 
- Bavaria fikser det, uten knussel! :smile:

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom den lokale bmw forhandleren i dag. Fikk opplyst at området har vært lakkert tidligere. Og at jeg måtte ta det opp med forhandleren jeg kjøpte bilen av. Bmw  mente rusten skyldes dårlig forarbeid av dem som har lakket område tidlige. Har tatt kontakt med forhandleren som jeg kjøpte bilen av på mail Så får vi se hva som skjer. Fikk IKKE opplyst at den skulle være omlakkert i det området da jeg kjøpte bilen. Venter på svar fra forhandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, dopus skrev:

Var innom den lokale bmw forhandleren i dag. Fikk opplyst at området har vært lakkert tidligere. Og at jeg måtte ta det opp med forhandleren jeg kjøpte bilen av. Bmw  mente rusten skyldes dårlig forarbeid av dem som har lakket område tidlige. Har tatt kontakt med forhandleren som jeg kjøpte bilen av på mail Så får vi se hva som skjer. Fikk IKKE opplyst at den skulle være omlakkert i det området da jeg kjøpte bilen. Venter på svar fra forhandler. 

men er ikke dette en 2013 modell da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det er en 2013.Forhandleren jeg kjøpte bilen av har undersøkt litt. Viste seg at området var lakkert tidligere på garanti på grunn av rustboble rett over bakfanger. Lakkverkstedet som utførte garantijobben hadde dokumentert forrige skade med bilder, så boblen jeg har fått nå må anses som ny rustskade. Min lokale bmw forhandler har nå  fått info og bilder, og har nå søkt om utbedring på garanti. Får svar i neste uke. Veldig kjappt respons fra forhandleren jeg kjøpte bilen av (ALD bruktbil i Oslo) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da er bilen tilbake fra Bavaria Økern etter å ha 'fikset' nok en 'sink-slipp-perle'.
De tar det på bruktbilgaranti, selv om bilen er en 2010 model!
- slå den du? :-)

Denne 'sink-slipp-perle' lå bak skiltet bak.
Vanskelig å oppdage, men når bilen ble polert, fjernes skilt og skiltramme. Da dukket 'moroa ' opp.
I tillegg hadde skilt rammen løsnet ørlite på den en skruen, slik at kanten på skiltrammen hadde seget ned og 'gnagd' seg igjennom lakk og inntil stålet.

thumbnail_20170521_110724.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Reflekter av og til over når neste 'sin slip' blære vil dukke opp... :oops:
Billa ba om kr. 7,000,- for ovennevnte jobb på  'blæra'. De ville lakke om koffertlokket for å unngå fargenyanser.
Er denne F10 modell særlig utsatt for 'sink slip' blærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Kudos til Auto Skade for rask og fin håndtering av reklamasjonssak på blemmer rundt begge chromedekslene på begge fordørene på F01en. Samme sak ble reklamert til Bavaria før jeg henvendte meg til Auto Skade, og der gadd de ikke engang søke BMW Norge/BMW Nordic. Resultat; reklamasjon godkjent og verkstedtime reservert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er f ikke rart så mye entreprenørene salter om dagen etter at vegvesenet synes å ha gått over på en volumkontrakt hvor folk får betalt etter hvor mye de salter. Understellsbehandlet vår bil to nylig som er en nyere Volvo V70 (2 år gammel) og de som er best på rust måtte sandblåses på undersiden. Dette var et seriøst Tectyl firma som også sa at de måler saltinnhold på bilene og at det har tredoblet seg på få år. Og det er ikke bordsalt vi snakker om men type magnesiumklorid og lignende som får fart på korrosjonen enda mer. De stedene som er vist er typiske steder hvor saltlake forblir skjult lengde og kan jobbe seg gjennom lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Min tur. Bil uten garanti. Kun rustgaranti. Fullt servicehefte.

Bavaria Stavanger tok dørene uten diskusjon. Speilhus var no-go ettersom det er påmontert del, ikke karosseri, og støttes ikke.

Rust bak skilt dekkes heller ikke. De mener det er påvirket av ytre faktor. Skilter skal ha gnisset hull i lakken som har ført til boblene. Ser ut som vanlige rustbobler. Ikke punktert.

De mener jeg må gå til forhandler hvor jeg kjøpte bilen. Da skiltet er årsaken. Mulig uorginal skiltholder? Står ikke Bavaria på den. Men det er to striper med beskyttelse mot bakluka, som orginalt.

De har ikke søkt BMW Norge. Lokal garanti ansvarlig gir forklaringen ovenfor.

Er det hold i denne skilt teorien? Synes det høres veldig rart ut..?

@lagunilla?

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, humpfy skrev:

Min tur. Bil uten garanti. Kun rustgaranti. Fullt servicehefte.

Bavaria Stavanger tok dørene uten diskusjon. Speilhus var no-go ettersom det er påmontert del, ikke karosseri, og støttes ikke.

Rust bak skilt dekkes heller ikke. De mener det er påvirket av ytre faktor. Skilter skal ha gnisset hull i lakken som har ført til boblene. Ser ut som vanlige rustbobler. Ikke punktert.

De mener jeg må gå til forhandler hvor jeg kjøpte bilen. Da skiltet er årsaken. Mulig uorginal skiltholder? Står ikke Bavaria på den. Men det er to striper med beskyttelse mot bakluka, som orginalt.

De har ikke søkt BMW Norge. Lokal garanti ansvarlig gir forklaringen ovenfor.

Er det hold i denne skilt teorien? Synes det høres veldig rart ut..?

@lagunilla?

Har du bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Rust i nav , har sett slik på nye biler. Spørsmålet er om det påvirker lager, hvis ikke , så skal ikke jeg mene noe om dette.

Bildet viser hvordan det er på min 40 år gamle jeep , tilsvarende er det også på min 50 år gamle BMW.

26988E34-2911-4600-B1A1-25F37F225861.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...