dopus Skrevet Juni 19, 2017 Share Skrevet Juni 19, 2017 Var en tur og snakket med vårt lokale bmw forhandler. Fikk vite at ansvarlig person for rust garanti / utbedring var på ferie fram til onsdag, men ut i fra det dem så så regnet dem med at det var garantisak, men må vente til onsdag for å få det 100% bekreftet. Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juni 20, 2017 Share Skrevet Juni 20, 2017 Jeg har små sinkslipp/rustbobler oppe på kanten på alle fire dører. Bavaria fikser alt på 12-års rustgaranti (bilen min er en 2011 import). God service, slik det skal være! ogee1 og mslello reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Juni 21, 2017 Share Skrevet Juni 21, 2017 (endret) Næmen, nå har jeg blitt forfremmet til MAJOR! On 20.6.2017 at 0.42, dopus skrev: Var en tur og snakket med vårt lokale bmw forhandler. Fikk vite at ansvarlig person for rust garanti / utbedring var på ferie fram til onsdag, men ut i fra det dem så så regnet dem med at det var garantisak, men må vente til onsdag for å få det 100% bekreftet. Hei dopus. jeg var innom min lokale 'bimmerpusher' Billia Drammen, som skrålte stridslystent opp om 5 års garanti og 12 år på gjennomrusting. Heldigvis bruker jeg Bavaria Økern (også for fremtiden) og der har de en annen politikk vedr. service. - Bavaria fikser det, uten knussel! Endret Juni 21, 2017 av Mr. Erling ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Juni 21, 2017 Share Skrevet Juni 21, 2017 Var innom den lokale bmw forhandleren i dag. Fikk opplyst at området har vært lakkert tidligere. Og at jeg måtte ta det opp med forhandleren jeg kjøpte bilen av. Bmw mente rusten skyldes dårlig forarbeid av dem som har lakket område tidlige. Har tatt kontakt med forhandleren som jeg kjøpte bilen av på mail Så får vi se hva som skjer. Fikk IKKE opplyst at den skulle være omlakkert i det området da jeg kjøpte bilen. Venter på svar fra forhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Juni 22, 2017 Share Skrevet Juni 22, 2017 15 timer siden, dopus skrev: Var innom den lokale bmw forhandleren i dag. Fikk opplyst at området har vært lakkert tidligere. Og at jeg måtte ta det opp med forhandleren jeg kjøpte bilen av. Bmw mente rusten skyldes dårlig forarbeid av dem som har lakket område tidlige. Har tatt kontakt med forhandleren som jeg kjøpte bilen av på mail Så får vi se hva som skjer. Fikk IKKE opplyst at den skulle være omlakkert i det området da jeg kjøpte bilen. Venter på svar fra forhandler. men er ikke dette en 2013 modell da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Juni 22, 2017 Share Skrevet Juni 22, 2017 Stemmer det er en 2013.Forhandleren jeg kjøpte bilen av har undersøkt litt. Viste seg at området var lakkert tidligere på garanti på grunn av rustboble rett over bakfanger. Lakkverkstedet som utførte garantijobben hadde dokumentert forrige skade med bilder, så boblen jeg har fått nå må anses som ny rustskade. Min lokale bmw forhandler har nå fått info og bilder, og har nå søkt om utbedring på garanti. Får svar i neste uke. Veldig kjappt respons fra forhandleren jeg kjøpte bilen av (ALD bruktbil i Oslo) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Juli 14, 2017 Share Skrevet Juli 14, 2017 Da er bilen tilbake fra Bavaria Økern etter å ha 'fikset' nok en 'sink-slipp-perle'. De tar det på bruktbilgaranti, selv om bilen er en 2010 model!- slå den du? Denne 'sink-slipp-perle' lå bak skiltet bak. Vanskelig å oppdage, men når bilen ble polert, fjernes skilt og skiltramme. Da dukket 'moroa ' opp. I tillegg hadde skilt rammen løsnet ørlite på den en skruen, slik at kanten på skiltrammen hadde seget ned og 'gnagd' seg igjennom lakk og inntil stålet. Conquest reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Juli 23, 2017 Share Skrevet Juli 23, 2017 Reflekter av og til over når neste 'sin slip' blære vil dukke opp... Billa ba om kr. 7,000,- for ovennevnte jobb på 'blæra'. De ville lakke om koffertlokket for å unngå fargenyanser.Er denne F10 modell særlig utsatt for 'sink slip' blærer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 8, 2017 Share Skrevet September 8, 2017 Kudos til Auto Skade for rask og fin håndtering av reklamasjonssak på blemmer rundt begge chromedekslene på begge fordørene på F01en. Samme sak ble reklamert til Bavaria før jeg henvendte meg til Auto Skade, og der gadd de ikke engang søke BMW Norge/BMW Nordic. Resultat; reklamasjon godkjent og verkstedtime reservert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet September 8, 2017 Share Skrevet September 8, 2017 Det er f ikke rart så mye entreprenørene salter om dagen etter at vegvesenet synes å ha gått over på en volumkontrakt hvor folk får betalt etter hvor mye de salter. Understellsbehandlet vår bil to nylig som er en nyere Volvo V70 (2 år gammel) og de som er best på rust måtte sandblåses på undersiden. Dette var et seriøst Tectyl firma som også sa at de måler saltinnhold på bilene og at det har tredoblet seg på få år. Og det er ikke bordsalt vi snakker om men type magnesiumklorid og lignende som får fart på korrosjonen enda mer. De stedene som er vist er typiske steder hvor saltlake forblir skjult lengde og kan jobbe seg gjennom lakken. uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet November 5, 2019 Share Skrevet November 5, 2019 (endret) Min tur. Bil uten garanti. Kun rustgaranti. Fullt servicehefte. Bavaria Stavanger tok dørene uten diskusjon. Speilhus var no-go ettersom det er påmontert del, ikke karosseri, og støttes ikke. Rust bak skilt dekkes heller ikke. De mener det er påvirket av ytre faktor. Skilter skal ha gnisset hull i lakken som har ført til boblene. Ser ut som vanlige rustbobler. Ikke punktert. De mener jeg må gå til forhandler hvor jeg kjøpte bilen. Da skiltet er årsaken. Mulig uorginal skiltholder? Står ikke Bavaria på den. Men det er to striper med beskyttelse mot bakluka, som orginalt. De har ikke søkt BMW Norge. Lokal garanti ansvarlig gir forklaringen ovenfor. Er det hold i denne skilt teorien? Synes det høres veldig rart ut..? @lagunilla? Endret November 5, 2019 av humpfy Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 5, 2019 Share Skrevet November 5, 2019 38 minutter siden, humpfy skrev: Min tur. Bil uten garanti. Kun rustgaranti. Fullt servicehefte. Bavaria Stavanger tok dørene uten diskusjon. Speilhus var no-go ettersom det er påmontert del, ikke karosseri, og støttes ikke. Rust bak skilt dekkes heller ikke. De mener det er påvirket av ytre faktor. Skilter skal ha gnisset hull i lakken som har ført til boblene. Ser ut som vanlige rustbobler. Ikke punktert. De mener jeg må gå til forhandler hvor jeg kjøpte bilen. Da skiltet er årsaken. Mulig uorginal skiltholder? Står ikke Bavaria på den. Men det er to striper med beskyttelse mot bakluka, som orginalt. De har ikke søkt BMW Norge. Lokal garanti ansvarlig gir forklaringen ovenfor. Er det hold i denne skilt teorien? Synes det høres veldig rart ut..? @lagunilla? Har du bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet November 5, 2019 Share Skrevet November 5, 2019 (endret) Ja. Men ikke på meg atm. Det ser dog helt likt ut som i bildet over her i posten til @Mr. Erling @lagunilla. Endret November 5, 2019 av humpfy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02-Jan Skrevet November 5, 2019 Share Skrevet November 5, 2019 Ang. Rust i nav , har sett slik på nye biler. Spørsmålet er om det påvirker lager, hvis ikke , så skal ikke jeg mene noe om dette. Bildet viser hvordan det er på min 40 år gamle jeep , tilsvarende er det også på min 50 år gamle BMW. Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet November 5, 2019 Share Skrevet November 5, 2019 (endret) På 5.11.2019 den 17.52, lagunilla skrev: Har du bilder? Funket dette @lagunilla? De sorte pianolakk-listene ble også påpekt å være påmontert utstyr som ikke dekkes. Endret Januar 4, 2020 av humpfy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå