Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Som sagt så gjort, gikk grundig til verks med følgende : Først IronX, så la jeg skum på hele bilen, på med SurfexHD blandet 1:5 for å fjerne gammel voks for så å vaske hele bilen med såpe og microfiber. Det ble to lag med min favoritt voks Swissvax Blue Wies, herlig produkt å jobbe med som også gir ett fantastisk resultat og varighet. Eksos-stussene ble polert opp med Autosol og satt inn med Swissvax Autobahn, felgene fikk også ett lag med denne. Så ble det Swissvax Panau på dekksidene som en siste touch :)

 

post-47692-0-71573700-1413748259_thumb.j

 

post-47692-0-39595600-1413748271_thumb.j

 

post-47692-0-35805900-1413748287_thumb.j

 

IronX får litt å jobbe med på felgene iallfall, men ellers i lakken var det ikke mye :)

 

post-47692-0-78444700-1413748294_thumb.j

 

SurfexHD er heftige saker, før du sprayer det på så perler vannet seg på lakken. Etterpå henger vannet fast i lakken som ett vått teppe, viktig å få bort all gammel voks før man vokser på nytt.

 

post-47692-0-21830400-1413748301_thumb.j

 

For så å vaske godt med såpe og en god mikrofiber handske :)

 

post-47692-0-62211100-1413748306_thumb.j

 

Etter voksing og shine så lekte jeg meg litt med kameraet, var uansett blitt mørkt ute så jeg tok bildene i garasjen der det i det minste var noe lys. Får komme tilbake med skikkelige bilder i dagslys :)

 

post-47692-0-21523900-1413748657_thumb.j

 

post-47692-0-45659600-1413748672_thumb.j

 

post-47692-0-63972700-1413748678_thumb.j

 

post-47692-0-77322000-1413748684_thumb.j

 

post-47692-0-18268600-1413748692_thumb.j

 

post-47692-0-91478800-1413748699_thumb.j

 

post-47692-0-42005000-1413748706_thumb.j

 

post-47692-0-35800400-1413748713_thumb.j

 

post-47692-0-09263100-1413748720_thumb.j

 

post-47692-0-37446100-1413748725_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En superfin 5er ble enda finere:).

At Surfex er bra ,er det ingen tvil om.Den fjerner alt av voks ved rett blanding og et must før voksing spør du meg.

Vet du om den kan brukes som avfetting,tenkte da ren Surfex eller går ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En superfin 5er ble enda finere:).

At Surfex er bra ,er det ingen tvil om.Den fjerner alt av voks ved rett blanding og et must før voksing spør du meg.

Vet du om den kan brukes som avfetting,tenkte da ren Surfex eller går ikke det?

 

Takk for det Jan :)

Jeg bruker Surfex selv som vanlig avfetting, da blandet 1:10. En kompis bruker den som såpe blandet 1:20 :) Nå bruker jeg forøvrig ikke avfetting da jeg har egene produkter til felger osv men den egner seg veldig fint til det.

Ble veldig bra med nye fangere :) ..love fargen din.

Nå mangler du bare listen bak og hvite spredere.

Mange takk for det, jeg er storfornøyd selv :) Fargen er noe av det jeg er mest fornøyd med, får enormt med skyt for denne fargen.

Hvitere lys i tåkelyktene kommer, lista på baklokket også muligens med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

defekt utstyr er plagsomt... Jeg bruker sjeldent tåkelys...Men nå virker ikke det ene og det plager meg....

Helt enig. Tåkelys bruker jeg overraskende lite på denne, brukte det nesten alltid før og bruker det fortsatt på E34en. Men på E34en står jo bryteren på hele tiden mens på denne må tåkelysene skrues på hver gang man starter, litt tiltak samt at jeg rett og slett glemmer det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Tåkelys bruker jeg overraskende lite på denne, brukte det nesten alltid før og bruker det fortsatt på E34en. Men på E34en står jo bryteren på hele tiden mens på denne må tåkelysene skrues på hver gang man starter, litt tiltak samt at jeg rett og slett glemmer det :P

 

Er det ikke slik på BMW også at tåkelysene slår seg på automatisk avhengig av hvilken side man styrer til (forutsatt at hovedlysene er på)? Det virker iallefall slik opp tom. 30 Km/t på min franske bil. Jeg hadde tåkelys på Up'en også, men de ble aldri brukt (og hadde heller ikke "svingfunksjonen") og E46'en som jeg hadde i knapt 10 år hadde ikke tåkelys. Det er egentlig ganske få situasjoner der tåkelys er mest hensiktsmessig å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik på BMW også at tåkelysene slår seg på automatisk avhengig av hvilken side man styrer til (forutsatt at hovedlysene er på)? Det virker iallefall slik opp tom. 30 Km/t på min franske bil. Jeg hadde tåkelys på Up'en også, men de ble aldri brukt (og hadde heller ikke "svingfunksjonen") og E46'en som jeg hadde i knapt 10 år hadde ikke tåkelys. Det er egentlig ganske få situasjoner der tåkelys er mest hensiktsmessig å bruke.

 

 

Det tror jeg ikke de gjør på BMW.

Men jeg ser at VAG og Mercedes gjør det. Når jeg kjøpte en ny Skoda i 2011 var det ekstrautstyr. Så jeg vet ikke om det kanskje er ekstra eller standard på disse bilmerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke de gjør på BMW.

Men jeg ser at VAG og Mercedes gjør det. Når jeg kjøpte en ny Skoda i 2011 var det ekstrautstyr. Så jeg vet ikke om det kanskje er ekstra eller standard på disse bilmerkene.

Ja, nei, mine er ikke adaptive i tåkelys, kun VAG og MB som jeg har sett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen utstyrt med adaptive lys er det en eller annen ekstralampe som tennes når rattet er dreiet i en viss retning og/eller når blinklyset slås på. På de feste modellene benyttes indre lampe (som ellers ikke er i bruk lenger) til dette, men på de fleste X-modellene benyttes tåkelysene.

 

Bilen din ble for øvrig helt annerledes med M-pakke, Fredrik. Tipp, topp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik på BMW også at tåkelysene slår seg på automatisk avhengig av hvilken side man styrer til (forutsatt at hovedlysene er på)? Det virker iallefall slik opp tom. 30 Km/t på min franske bil. Jeg hadde tåkelys på Up'en også, men de ble aldri brukt (og hadde heller ikke "svingfunksjonen") og E46'en som jeg hadde i knapt 10 år hadde ikke tåkelys. Det er egentlig ganske få situasjoner der tåkelys er mest hensiktsmessig å bruke.

  

Som Saltkjelen sier så tennes den indre lampa på min bil når jeg svinger, jeg har Adaptive kjørelys uten at jeg vet om det har noe med saken å gjøre :) Eneste grunnen til at jeg noen ganger kjører med tåkelys er fordi det ser litt "tøft" ut i kombinasjon med parklys/Angleeyes ;)

Bilen din ble for øvrig helt annerledes med M-pakke, Fredrik. Tipp, topp! :)

Jeg blir egentelig bare mer og mer fornøyd, var helt klart ett riktig valg. Nå mangler jeg bare noen skikkelige felger så er bilen 100 % der den var i mine drømmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med M pakke ble helt nydelig.

Bilen ble liksom litt råere isteden for fin(Misforstå meg rett :) :)).Altså sportslig.

Etter du fikk denne bilen er det blitt sånn at jeg titter på disse bilene når jeg ferdes på veiene.:).

Senest istad på utsiden av Rema 1000 parkerte jeg på siden av en f10.Jeg blir bare......ja.. mer og mer imponert.

Da er det jaggu godt jeg har blitt kjent med en kar som deg Fredrik,sånn at jeg for meg en tur av og til :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...