Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

On 16. oktober 2016 at 21.38, BimmerFan! skrev:

Vakkert som vanlig dette Fredrik :) Den fargen på bilen din er så forbanna fin. Kunne ønske min var i den fargen :)

Ser frem til reisebrevet :) 

Hyggelig å høre :) Ja fargen er fantastisk, utrolig dyp og glansfull. Ser nesten sort ut i skyggen men har en nydelig mørkeblå glans i direkte lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16. oktober 2016 at 22.04, Dweezil skrev:

Skal si du holder bilen din i svært god stand, Fredrik! 

Ja jeg pleier å si at jeg kan ikke ha en bil som dette å ikke ta vare på den. Så synes jeg jo også det er litt ekstra stas å holde bilen ren og støken :) 

On 17. oktober 2016 at 22.12, Freakshow skrev:

lenge siden du lakka front fanger? oO mtp vaskinga :P

Ett par uker, men jeg brukte kun såpe på fangeren. Ville være litt forsiktig med avfetting og slikt så tidlig. Skal legge på UNC R og V1, men det må gå 7-8 uker etter lakk før man kan legge på en så tett lakkforsegling. Så i mellomtiden så legger jeg på Swisswax Blue Weis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i kveld vært hos Bilsalongen i Skien og sett på nye G30 5-serie :) Dette var en eksklusiv førpremiere og jeg må si det er litt artig å være blant de første i verden som ser denne bilen live. Den har jo ikke verdenspremiere før i Februar, men jeg har allerede sittet i den ;) Fantastisk bil på alle mulige måter, mye mulig dette blir arvtageren til min bil om noen år. Jeg kjente "må ha" følelsen komme snikende...

Det var fotoforbud så jeg fikk ikke bilder av selve bilen. Kun noen dårlige bilder av lokalet ifra utsiden. 

image.jpg

De hadde alle 5-seriene samlet, bortsett ifra E12. For meg som også er glad i gammel BMW så var dette herlig å se. Jeg respekterte fotoforbudet i hele lokalet så jeg fikk kun disse halvdårlige bildene ifra utsiden. Man kan skimte E34, E39 og F10 :) 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Fredrik 90 said:

Har i kveld vært hos Bilsalongen i Skien og sett på nye G30 5-serie :) Dette var en eksklusiv førpremiere og jeg må si det er litt artig å være blant de første i verden som ser denne bilen live. Den har jo ikke verdenspremiere før i Februar, men jeg har allerede sittet i den ;) Fantastisk bil på alle mulige måter, mye mulig dette blir arvtageren til min bil om noen år. Jeg kjente "må ha" følelsen komme snikende...

Det var fotoforbud så jeg fikk ikke bilder av selve bilen. Kun noen dårlige bilder av lokalet ifra utsiden. 

image.jpg

De hadde alle 5-seriene samlet, bortsett ifra E12. For meg som også er glad i gammel BMW så var dette herlig å se. Jeg respekterte fotoforbudet i hele lokalet så jeg fikk kun disse halvdårlige bildene ifra utsiden. Man kan skimte E34, E39 og F10 :) 

image.jpg

Nytelse å lese disse ///Meget fine artiklene dine, @Fredrik 90:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det igjen tid for årets guttetur til Nurburgring :) Som vanlig så ble turen tatt i midten av September, i år var det mye åpen kjøring i tillegg til at det var DTM løp på F1 banen. I år gjorde vi også en annen vri, vi kjørte en omvei om Amsterdam på veien ned. Videre så reiste vi med ettermiddags ferga i stede for morgen fergen slik vi har pleid å gjøre. Det er jo helt klart mer behagelig men ikke spesielt effektivt, det synes nå iallfall jeg

Bilene som er med i år er følgende:

F10 530d
E60 530I
E39 M5 
2x E60 530d 
MB E220 CDI AMG
Audi A8 4,2 Quattro

Ingen sportsbiler og kun en M bil i år altså, men man tar det man har og har det så gøy man kan. Atle som vanligvis har kjørt E92 M3 og 911 kjører i år familiebilen, en facelift E220 CDI med full AMG pakke. Han har bestilt M2 som ikke kommer før til neste år, så i år ble det E klasse eller "Ring Taxi" som vi kalte den ;) Ellers så blir det grommere biler neste år, er snakk om diverse Alpina og M modeller som gutta har stående og holder på å klargjøre til neste tur 8) Det som er litt artig for min del et at dette er fjerde gangen i år jeg er nedover kontinentet med 530en. Herlig å få brukt bilen til det jeg kjøpte den for :) 

Dag 1

Oppmøte som vanlig ved Harebakken, samtlige ganske spente og ivrige på å komme seg avgårde.

1.JPG

Jeg kunne ikke fått en bedre plassering på ferga, langs veggen og omringet av bilene i følget :) Ole stikker seg frem som linse lus :P 

2.JPG

3.JPG

Det var bekmørkt når vi kjørte nedover i Danmark, lite trafikk betydde at vi kunne holde god snittfart. Lenge siden jeg har kjørt igjennom Danmark så fort ;) 

Pisse stopp ett eller annet sted i Jylland

4.JPG

Dag 2

Hotellet vi sov på i Middelfart var en eller annen slags gammel herregård, var helt greit. Men vi var tidlig opp for å komme oss av gårde mot Amsterdam :) 

5.JPG

Klare til avgang :) 

6.JPG

7.JPG

Vi nærmer oss Tyskergrensa...

8.JPG

.....Tyskland betyr veiarbeid :( Her på vei innover mot Hamburg

9.JPG

Strekk på beina stopp :) 

10.JPG

Bånn gass videre, eller egentlig ikke.... #veiarbeid :gunfire:

11.JPG

På grensa til Nederland så måtte vi ha litt drivstoff, jeg var tresk og nekta å fylle... Fylte jo i Danmark :-P

Rett bak Texaco stasjonen her lå det en restaurant som het Poort van Groningen. Her hadde de nydelig mat, anbefales hvis noen er forbi her :) 

12.JPG

Nederlandske motorveier er en fryd, lite trafikk, ny asfalt og rette som en snor.

13.JPG

Strekke litt på beina igjen ;) 

14.JPG

Nederland er flatt, men det har sin sjarm det også :) 

15.JPG

16.JPG

17.JPG

Og der bikket bilen 90 000 km, sånn er det når man er kontinentkrysser ;) Legg merke til at det ikke er noe å si på været denne dagen midt i September

18.JPG

Her enter vi Afsluitdijk, ett dike som sørger for at Nordsjøen ikke oversvømmer en tredjedel av Nederland. Nederland ligger som kjent under havnivå, derfor er Afsluitdijk helt nødvendig. Jeg har dog kjørt over her på europaturen i 2012, men det var fint å være her igjen i fint vær.  

19.JPG

20.JPG

Chevy Van med moped bakpå... litt av en ekvipasje ;) 

21.JPG

Litt dårlig bilde pga sola men slik ser det ut på navien når man kjører over diket

22.JPG

BMW og Mercedes puster ut etter en god motorvei økt. De 170 hestene i E klassen måtte virkelig jobbe for føden, men den sinket på ingen måte oss andre. Bare man vet å utnytte motoren riktig så kan man kjøre overraskende fort selv med biler som ikke har allverdens hester :) 

23.JPG

24.JPG 
25.JPG

Freddy klarte ikke å holde seg lenger :P Sånn er det når "baren" i baksetet på Jan Eriks E60 åpner tidlig, han valgte heldigvis Nordsjø-siden av diket 

26.JPG

Han her må begynne å få vondt i ryggen...

27.JPG

28.JPG

29.JPG

30.JPG

31.JPG

32.JPG

33.JPG

34.JPEG

35.JPG

36.JPG

Så går veien videre mot Amsterdam :) 

37.JPG

Breie og fine veier her

38.JPG

39.JPG

Vel fremme ved Hotell Blue Square...bokstavlig talt. Dette måtte være Amsterdams svar på Grønland, nye landsmenn og narkomane over alt. Heldigvis så hadde hotellet parkeringshus i kjelleren med port.

40.JPG

41.JPG

Så var det inn til Sentrum, jeg nekter å ta kollektivtransport så jeg kjørte. Så fikk vi sett litt også :) 

42.JPG

43.JPG

44.JPG

45.JPG

46.JPG

47.JPG

48.JPG

49.JPG

50.JPG

51.JPG

Gjengen samlet på en pub med det passende navnet Bavaria, vi manglet dog fire av oss:) 

52.JPEG

Microbil som suser forbi...

53.JPG

54.JPG

55.JPG

Bugatti Veyron i tre!! :shock:
 56.JPG

Så måtte vi jo bort i Red Light District for å glane litt, jeg har ikke vært her før. Her var det litt av hver å se på for å si det sånn...8-[

57.JPEG

58.JPG

Så var det å komme seg tilbake til hotellet :) 

59.JPG

Fortsettelse følger...

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3

Da var det klart for avreise til Ringen :D 

60.JPG

Igjen ut på kjempebreie motorveier

61.JPG

Etter noen kjappe motorveitimer så var vi på vei inn mot Meckenheim hvor hotellet ligger. I motsetning til tidligere så måtte vi dette året bo ett stykke unna Ringen, pga DTM så var det ikke hotell å oppdrive noe sted i nærheten. Men vi overlever en halvtimes kjøretur, så får man varmet opp bilen før man skal utpå ;) 

62.JPG

Vel fremme ved City Hotell Meckenheim, helt greit hotell :) 

63.JPG

Så var det bare å tømme bilen for bagasje og finne frem vaskeutstyret og kjøre mot Ringen. 

64.JPG

Adenau :D 

65.JPG

66.JPG

Etter å ha fått vasket bilen ren for insekter så bar det opp til den obligatoriske fotoplassen, tredje gangen jeg er her med denne bilen :) 

67.JPG

68.JPG

69.JPG

Så når man har fått gjort sine nødvendige æren i Nurburg, og man har tid til gode. Hva gjør man da? Jo da river man noen runder selvsagt :) Pilot Super Sport hjulene er helt rå, de henger noe voldsomt i svingene. Dette gjorde at jeg kunne lukte på den gamle banerekorden min allerede på første runde 8) 

70.JPEG

71.JPEG

72.JPEG

73.JPEG

74.JPEG

Så måtte man kikke litt også :) 

75.JPG

En fargerik Scirocco gjeng ;) 

76.JPEG

Kveldens middag ble inntatt på Pistenklause, alle som er her må spise på denne restauranten. Bare husk å bestill bord i god tid :) 

77.JPG

Denne herligheten sto på utsiden, F11 Alpina B5 Biturbo 50 edition. Dette er altså en jubileums modell med 600 hester 8) Ikke ofte du ser en stasjonsvogn med 600 hester og en toppfart på 330 km/t...

78.JPG

Dag 4

Så bar det opp til Ringen i dag, nydelig vær også. Vi var heldige med været på hele turen :) 

79.JPG

Har aldri vært i borgen før, så det var jo på tide

80.JPG

81.JPG

82.JPG

Fantastisk utsikt ifra tåret her...

83.JPG

84.JPG

85.JPG

Ikke noe for de med klaustrofobi eller overvekt :) 

86.JPG

87.JPG

88.JPG

89.JPG

Så var det ut å kjøre runder igjen...

90.JPEG

91.JPEG

92.JPEG

93.JPEG

Dypt konsentrert, ville ikke ha den hvite Z4en forbi meg. Han sleit lenge men kom seg forbi til slutt....

94.JPEG

Litt mer fornøyd nå, nettopp klart å passere den C6 Covetta i bakrunnen 8) Kniva lenge med ham men klarte å komme meg forbi rett før karusellen, det skulle jo egentlig ikke være mulig med en stor 5-serie....Dieselpower!! :love:

95.JPEG

96.JPEG

97.JPEG

98.JPEG

99.JPEG

Så var jeg uheldig, jeg skulle forbi en Clio Sport som igjen holdt på å kjøre forbi en E36. Da var vi plutselig tre biler i bredden og jeg kom litt ut på gresset, der traff jeg en betong curb ved Pflanzgarten. Det smalt noe j..... i bilen men den føltes fin så jeg gønna på videre, dette er jo rett før rettstrekka hvor man kjører av så det var jo ikke langt igjen uansett. Når jeg kommer ut på rettstrekka så kjenner jeg at noe er stein galt, stikker hode ut av vinduet i køen på vei ut fra banen. Der ser jeg at fremdekket tappes hurtig for luft, bakdekket har fått en bul i sideveggen men ser helt ut. Når jeg får inspisert bilen så er fremdekket helt flatt, bakdekket tappes også for luft men ikke så fort. Nå er gode råd dyre, nå står jeg med to herpa dekk. Var en veldig behjelpelig vakt som satte opp kjegler rundt bilen min ved billettkontoret, han hadde forstålese for at jeg ikke kunne kjøre videre. Han kunne ikke engelsk men jeg snakka jo tysk så det suste, bare nøden er stor nok så får man det til. Ett kjapt rop om hjelp i Walkitalkien gjorde at jeg straks ble omringet av norske E60er, godt man er på tur med gode og hjelpsomme venner når slikt skjer. Vi forsøkte å fylle luft i framdekket med luftkompressoren i M5en, lufta bare gikk ut igjen. Så slo det meg, Michelin har jo ett eget testsenter her. Jeg og Ole heiv oss av gårde, der satt de på utsiden og grillet....var jo tross alt etter arbeidstid. Jeg forklarte problemet og de sa "Keine problem", de sendte med oss en svær jekk...opp til 530en av med fremdekket dekket. Ned til Michelin igjen, jaggu hadde de ikke akkurat samme dekk og dimensjon på lager...på begge hjulene. På med nytt dekk, opp til 530en for å få det på. Var nok luft igjen i bakdekket til at jeg kunne halte meg ned til på egen hånd, på med bakdekket og 430 EUR fattigere....sånn er det i racing ;) Etter som jeg traff kanten med hjulet rett frem så ble det ingen skader på hverken felg eller understell, der har man igjen for å kjøre med originale kvalitets felger...ikke en gang ubalanse.

100.JPEG

101.JPG

Så da beslutter jeg at det var nok banekjøring for denne gangen, er noe som heter å gi seg mens leken er god :) Neste år så kjører jeg ned, drar ett par runder med 530en for så å leie meg en bil for å banke runder. Jeg kan ikke fortsette å bruke 530en som en banebil....noe den slettes ikke er selv om det er gøy. 

102.JPG

103.JPG

Han her var litt mer uheldig... 

104.JPEG

105.JPG

Fin i kveldsola med ny gummi på ene siden. Heldigvis så var dekkene helt nye før turen, så det blir ikke slitasje forskjell mellom høyre og venstre side :) 

106.JPG

Var egentlig helt greit å sitte her å følge med på bilene som kjørte forbi

107.JPG

108.JPG

109.JPG

På vei til Pinoccio i Adenau, solnedgang sett ifra innsiden av en F10 ;) 

110.JPEG

Øistein måtte bare inn på Aldi å handle litt først :P 

111.JPG

112.JPEG

Så bar det opp til Baren ved Dorint hotellet, for en usedvanlig fuktig avslutting på kvelden. Jeg og Ole var sjåfører så vi var edru vitner til galskapen...:mrgreen:

113.JPG

114.JPG

Fortsettelse følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5

I dag var det dagen for å kjøre nordover igjen, men vi hadde litt tid på oss så da dro vi opp til Ringwerk :) 

115.JPG

116.JPG

Her ligger greina di fra i går kveld Magne! :mrgreen: (Ja det gikk så vilt for seg utpå natta der)

117.JPG

Aldri vært her før når det har vært så mye liv og røre, er pga DTM :) 

118.JPG

119.JPG

En kamuflert AMG, sikkert en sinna en også...

120.JPG

121.JPG

Her inne skal du lete lenge etter en Leaf....

122.JPG

123.JPG

124.JPG

Komplett modell av Nurburgring under glassgulvet her, tøft :) 

125.JPG

126.JPG

127.JPG

128.JPG

129.JPG

129.JPG

130.JPG

131.JPG

Her sto det jo noen helt greie biler :D 

132.JPG

X5M ser bare så bad ass ut, grommeste SUVen man kan få spør du meg..

133.JPG

134.JPG

135.JPG

En eller annen moped...

136.JPG

137.JPG

138.JPG

139.JPG

140.JPG

141.JPG

142.JPG

Litt råning i Adenau mens vi venter på de andre for avreise

143.JPG

Så ble det egentlig en kjapp transportetappe nordover mot Hamburg hvor hotellet lå :)  

144.JPG

Vel fremme og trygt parkert under bakken

145.JPEG

Dag 5

Så var det hjemreise, retning Flensburg for å handle :)  

146.JPG

Burgunderød E93 med svarte stålfelger og brunt skinninteriør...skjønner ikke at det går an :-&

147.JPG

Så var vi tilbake på danske motorveier, fortsatt strålende vær :) 

148.JPG

149.JPG

Fremme i Hirtshals så måtte vi bare slå ihjel litt ledig tid på stranda, å herje litt her var jo nesten like gøy som resten av turen :P 

150.JPG

151.JPG

Måtte ha en liten fotoshoot :) 

152.JPG

153.JPG

154.JPG

155.JPG

156.JPG

Så gikk det som det måtte gå med A8en, dekk vrengt av felg. Sleit litt med at jekken seig ned i sanden, men ett par Donald pocket under så gikk det greit... måte bare grave litt plass under under hjulet også...

157.JPG

158.JPG

159.JPG

160.JPG

Så måtte bilene vaskes, spyles godt under for sand ;) 

161.JPG

Det kom en Norsk Ferrari 550 Maranello også, alle grombiler man ser nord for Aalborg er som regel Norske :P 

162.JPEG

...og når man snakker om grombiler. Denne bilfrakteren kom kjørende med 3x Porsche 918 Spyder, 2x Ferrari 488, G65 AMG og RS6......og jadda..alle hadde de Norske skilter :D Aldri før har det vel vært flere hestekrefter samlet i Hirtshals ;)  

163.JPEG

Og med det så var turen over for denne gang, nok en fantastisk tur. Gleder meg allerede til neste år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint reisebrev (som vanlig) og jeg liker at du tar deg tid til å fotografere litt annet enn biler også. Kjøring på Nordschleife er ikke helt ufarlig og man skal kjenne både risikoen og sine bregrensninger (bil og sjåfør). Det var bra det bare var et par dekk som ble ødelagt. 430 euro er ikke mye når ting plutselig går galt på Nordschleife. Keep on the good work... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...