Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Jeg har også sittet på med en danske bosatt i Norge med dansk førekort. Vi ble da stoppet en del over 30-grensen og førerkortet ble inndratt og sendt til norsk politi. Her ble det utlevert igjen da de ikke kunne holde på et dansk førerkort. Jeg er usikker på om de kunne ha beholdt et norsk førerkort men frykter at jeg en eller annen dag finner ut av svaret ;-)

 

Jeg har dansk førerkort (konvertert fra norsk førerkort) og norsk politi kan ikke beholde førerkortet hvis man f.eks blir stoppet i en fartskontroll. De kan imidlertid sende saken til politiet i Danmark der det danske førerkortet er utstedt. Jeg er usikker på hva som skjer hvis man har et dansk førerkort og har emigrert til Norge (altså har meldt flytting til folkeregisteret og er medlem av folketrygden i Norge). Jeg kan forestille meg at din danske bekjente kun bodde midlertidig i Norge (altså stadig offisielt jmf. folkeregisteret bodde i Danmark).

 

Fredrik 90: En fin roadtrip og Volvo museumet skal besøkes når vi er på de kanter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min danske bekjente hadde fast adresse i Norge og hadde boet hele livet i Oslo bortsett fra et par år i København hvor hun av ukjent grunn fikk byttet sitt norske førerkort til et dansk.

Selv har jeg gått motsatt vei av Fredrik og har byttet mitt danske førerkort i et norsk. Jeg var tvunget til dette da jeg tok MC-lappen i Norge. Jeg forsøkte å fortsette med dansk bilsertifikat og norsk MC-sertifikat men det gikk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... merkelig... da vet jeg ikke hva som er årsaken til den aktuelle saksgangen. Jeg tror imidlertid ikke at det er smart å spekulere i dette (for de som måtte ha et utenlandsk førerkort samt bor i Norge)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å kjøre i Gøteborg, det er like kaos som i huet mitt.. Finner en slags ro der, Nirvana om du vil :) Ellers, kjempefint reisebrev! Som vanlig :) Hadde ikke hatt noe imot en F10 kjenner jeg, det får bli når de blir 15-20år gamle. Kanskje jeg kan adoptere din i 2030, Fredrik 90 ;)

 

Takker for det, er hyggelig å høre at reiseskildringen falt i smak hos folket :) Hehe, hvis jeg kjører like mye som jeg gjør nå i de neste 15 åra så har trolig bilen gått ca 285 000 km i 2030. Bør vel være innafor for deg det Nytern ;)

Du med dine langturer fredrik! Årh som jeg har lyst!, jeg må slenge meg på noe slikt snart , har familie-venner i Uppsala, så kansje en tur der [emoji14] den gule 850n hadde en kompis av meg en prikk lik han bygde om til 4x4 og en hissig motor, tror den faktisk brummer rundt i Arendal faktisk :) gullars kalte vi den. Like mye Volvo med han som med BMW hos meg, har klart å få 2 volvofrelste til å like tralla mi :)

 

Ja det er bare å hive seg i bilen, er gøy med bilturer :D Har du familie bortover der så slipper du kanskje billig unna når det kommer til overnatting også ;)

Dumt det ikke ble noen SEC med på vei hjem i denne omgang....

Nei det ble ikke det, den ene fraråda du meg ifra å kjøpe og den andre hadde en høyst tvilsom selger, dessuten ble madammen litt vrang når ho fant ut at det var snakk om "stjernebil" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med på tråden din siden du kjøpte F10'en og må si at du lager interessante reisebrev, som faktisk er underholdende å lese :) Så er jo bilen din nydelig også!

 

Har lagt merke til at du har en god del peil på F10, vet du om girolje skal byttes på disse bilene, eventuelt når? :)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E60 anbefales det i alle fall enten etter 150.000 km eller 10 år (det som inntreffer først), kanskje det er samme for F10?

 

Interessant spørsmål, har tenkt litt på det jeg også :)

BMW sier at det er liftime olje, altså den skal ikke byttes. Men den må jo byttes, så jeg ville ha gjort det mellom 120-150k, men da tatt å flushet girkassa. For man får ikke ut all oljen ved bare å tappe den av, man får da som regel 1/3 ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med på tråden din siden du kjøpte F10'en og må si at du lager interessante reisebrev, som faktisk er underholdende å lese :) Så er jo bilen din nydelig også!

 

Har lagt merke til at du har en god del peil på F10, vet du om girolje skal byttes på disse bilene, eventuelt når? :)

 

Mvh

Mange takk for veldig hyggelige ord, det gleder meg å høre at folk synes det er artig å lese :D

Som ahj over her sier så er det jo såkalt Longlife olje på kassene som aldri skal byttes, men vi vet jo alle at det ikke er noe som heter "Longlife" ;) Personlig så tar jeg en flush av kassa på hver 100 000 km, så på denne bilen så er det 40 000 km til jeg skal ta det. Men jeg gjorde det på min andre bil, en E34 520I her for noen år siden. Denne hadde jo også det som de kaller Longlife olje på kassa, så den hadde da gått gått 20 år og 240 000 km på samme olja. Var utrolig mye grums, metalspon og gørr som de tappa ut og kassa girer så mye finere etter en skikkelig flush. Nå kan ikke denne bilen sammenliknes med en F10 riktignok men likevel, jeg stoler ikke på Longlife ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så var man tilbake etter å ha deltatt på Vårmønstringen på Valle Hovin :) Var mye flotte biler å se på i år også, hadde i år med meg min far som var på sitt første BMW treff etter å ha vært mangeårig BMW eier. Traff også på Fahad, veldig trivelig og hyggelig kar med en råflott F10 :)

Forbruket tur retur Oslo endte på 0,61 l per mil, ikke så værst tatt i betraktning at det ble litt kjøring i Oslo sentrum. Ellers så er bilen en herlig langturmaskin som sluker unna mil :)

post-47692-0-72154500-1430590472_thumb.j

post-47692-0-18783000-1430590485_thumb.j

post-47692-0-22485600-1430590498_thumb.j

post-47692-0-24848700-1430590510_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en hyggelig prat Fredrik. Var veldig hyggelig å hilse på deg :) måtte bare ta en runde rundt bilen din :) det må være herlig å eie en 530D

 

Så hyggelig :) Ja jeg skal ikke klage, den er virkelig en fantastisk bil. Men jeg må si at min så litt "ordinær" ut der den sto ved siden av din :P Jeg må få tak i noen 351 felger og M leppe på bagasjelokket iallfall, er planen å få tak i det i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig :) Ja jeg skal ikke klage, den er virkelig en fantastisk bil. Men jeg må si at min så litt "ordinær" ut der den sto ved siden av din :P Jeg må få tak i noen 351 felger og M leppe på bagasjelokket iallfall, er planen å få tak i det i løpet av sommeren.

Blir bra! :) Takker også for en veldig hyggelig dag! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...