Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Slenger meg på skryten av Bavaria Arendal (regner med at det var der du hadde bilen inne), de yter alltid kjempeservice. Selv om det dukker opp problemer, så blir det som du nevner aldri over avtalt pris, og er det noe ytterligere som må fikses gjør de gjerne dette på strak arm. Selv om jeg har flyttet til Stavanger så tar jeg fortsatt servicene mine i Arendal i forbindelse med en sørlandstur, siden servicen og kundeopplevelsen er så god.

 

Er det uaktuelt å senke bilen Fredrik? Med litt moderat senk (30/25 f.eks.) og noen spacere så får bilen er mye mer sportslig stuk, uten at det går utover kjørekomforten. Jeg ble faktisk positivt overrasket over hvordan det ble med ACS-fjærer på min, synes rett og slett bilen ble bedre å kjøre :) Synes også bilens fremtoning, med karosseriets linjer, ble mer fremtredende når den kom litt nærmere bakken faktisk, men det er sikkert bare innbilning ;)

Var hos Bavaria Arendal ja. Har i alle år sagt at Gromstad Auto (VW/Audi) har hatt den beste servicen jeg har erfart, men de har sunket i mine øyne etter at vi kjørte ny bil der ifjor. De er ikke sånn sinnsykt villige til å ta fatt i og feilsøke på reklamasjoner vi har hatt på E-UPen. De klarte til og med å levere bilen med en annen farge på dasjbordet en hva vi bestilte, dette har de forsøkt å ordne opp i men fant ut at det blir for kostbart for dem å bytte dasjbordet. Så fruen er ganske klar, neste gang blir det BMW ifra Bavaria :)

Senk ja, er motstander av dette på eldre BMW men åpen for det på nyere. Synes den ser helt grei ut slik den er nå, men jeg ser helt klart potensialet for å gjøre den litt mer aggressiv. Men det må isåfall bli en gang når demperene skal byttes pga slitasje, får ta en vurdering da på hva jeg skal gjøre :) Men hvordan er det å sette senkesett på en bil med EDC og Adaptiv Drive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg Adaptiv Drive på min, men EDC har jeg, og synes det funker gull sammen med senk, for da får man mulighet til både å kjøre sportslig og å kjøre komfortabelt, så da er det hvertfall ingenting som taler imot senk hva angår komforten ;) Hver innstilling blir kanskje enda et hakk stivere med senk, enn uten - og det kler F10/11 i min øyne. For uten senk og med standard dekkdimensjon føltes det ut som å kjøre båt i Comfort-innstillingen, synes i alle fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok noe jeg vil se nærmere på når den tid kommer :) Komfort innstillingen, eller "Cadillac mode" som jeg kaller den er jeg faktisk veldig glad i. Når man durer avgårde på motorvei er det riktig så behagelig å velge denne innstillingen, samme gjelder veier med røff asfalt. Men jeg synes nok bilen også er hakket myk i Normal modus også, kunne tenkt meg ett steg mellom Normal og Sport ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godbilen fikk seg en god vask i dag, vasket også felgene godt da jeg skulle sette dem inn med Swissvax Autobahn. Tok først på P21 som jeg jobba litt inn med en myk felgbørste, så vasket jeg de for hånd med vaskehandske og såpevann. Deretter ble de tørket og så la jeg og Hans Fredrik (HF Turbo) på voks, det vil si jeg la på voks med den ene hånda mans jeg hadde Hans Fredrik på telefon i den andre handa :P Lot også eksos stussene få seg en omgang med Autobahn :)

post-47692-0-38785200-1438370385_thumb.j

post-47692-0-59716800-1438370401_thumb.j

Så ett par meningsløse interiørbilder...

post-47692-0-39676600-1438370472_thumb.j

post-47692-0-88801600-1438370486_thumb.j

Så måtte jeg avgårde å ta noen raske bilder i dag også, kan ikke få sett meg mett på denne bilen nå som jeg har fått den slik jeg vil :) Føler virkelig at jeg har fått ny bil igjen ;)

post-47692-0-37950700-1438370682_thumb.j

post-47692-0-86249000-1438370697_thumb.j

post-47692-0-86172000-1438370713_thumb.j

post-47692-0-69266200-1438370731_thumb.j

post-47692-0-73800800-1438370748_thumb.j

post-47692-0-83267200-1438370771_thumb.j

Nå til Tirsdag kommer det også noe nytt som jeg gleder meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt P21 i flere år. Den løser nesten opp det som er av bremsestøv og møkk hvis den får stå på en stund. Må hjelpes en kjapp runde med kost før avspyling, men likevel forholdsvis lettvint å bruke.

 

Jeg bruker den ufortynnet. Synes den sitter lenger på felgene da. Eneste ulempen er at den er ganske udrøy og at dekkene kan få litt brunskjær. Brunskjæret går enkelt vekk med litt gummpleie som for eksempel Swissvax Pneu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt P21 i flere år. Den løser nesten opp det som er av bremsestøv og møkk hvis den får stå på en stund. Må hjelpes en kjapp runde med kost før avspyling, men likevel forholdsvis lettvint å bruke.

Jeg bruker den ufortynnet. Synes den sitter lenger på felgene da. Eneste ulempen er at den er ganske udrøy og at dekkene kan få litt brunskjær. Brunskjæret går enkelt vekk med litt gummpleie som for eksempel Swissvax Pneu.

Skjønner. Hmm da må jeg kanakje gjøre om rekkefølgen på vask av felger. Jeg har pleid å spyle av først etter å ha latt felgrensen virke i 5 min, trodde at det var viktig med berøringsvask med kost etter avspyling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Hmm da må jeg kanakje gjøre om rekkefølgen på vask av felger. Jeg har pleid å spyle av først etter å ha latt felgrensen virke i 5 min, trodde at det var viktig med berøringsvask med kost etter avspyling

 

Jeg vet ikke hva som er fasit, men jeg har alltid tatt P21 på tørre felger. Så har jeg latt det stå en stund før jeg har gått over med kost og til slutt spylt vekk. På felger som er pene og som har voks holder det med 5-10 minutter. På inngrodde felger har jeg ofte tatt to runder der P21 har sittet et kvarter før jeg har gått over med kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen i dag blitt enda bedre synes jeg, nøkkeltallene for denne forbedringen er 300 og 650 :P Alle skjønner jo at det kun var ett spørsmål om tid før jeg gikk å fikk "chippa" eller tunet denne bilen. Pga egen god erfaring, min fars mange årige erfaring og kameraters erfaringer så ble Autopower i Arendal valgt. Leverte fra meg bilen på morgenen og kjørte og hentet den etter jobb, måtte sette fra meg E34en der så den henter jeg senere. Var også andre med nyere BMW som fikk flere hester i dag :P

post-47692-0-01131200-1438701218_thumb.j

post-47692-0-49418100-1438701239_thumb.j

Nå ble det ikke de ikke "testet" så voldsomt ifra min side i dag pga møkkavær og våte veier. Dro godt på ut på motorveien, ikke kickdown men merker god forskjell. Helt greit, ikke hverken mer eller mindre tenkte jeg da det var en markant forskjell. Men det var helt til jeg valgte "Sport" og tok kickdown. Å røske balle for ett drag og en forskjell...!! Tallene i headup displayet klatra noe voldsomt og man blir skyvd godt inn i seteryggen. Fortsatt ganske udramatisk, men nå får man faktisk ett godt snev av fartsfølelse også på rett vei. Tallene for motoren skal nå være 300 hk og 650 nm, fartsperren er fjernet så ny toppfart er 275 km/t...enormt etter mine standarder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spreke tall! men anbefales det ikke å gjøre noe med eksos ved tuning på disse? eksempelvis downpipe?

Fjerner man DPF på disse får man ekstra 20-30hk. 300 og 650 skal være innenfor for toleranser når det kommer til DPF, drivverk og turbo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm .. ser man det. Interessant. :-k 

- Hva nøyaktig er gjort med motoren?
- Kalles dette trimming, modifikasjon eller hva?
- Vil drivstoff forbruket senkes?

For å ta mitt eget kjøretøy (f10 525d og 204 hk/340nm.), er jeg ikke imponert over akselerasjon. Ett massivt lokomotiv, som jeg mener kommer alt for fort opp i det rød feltet når jeg kjører Sport (+) og girer manuelt.

Kanskje jeg skulle gjøre noe av det samme som du. Fredrik?
For litt mer "edge"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...