Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Nei er egentelig ikke så mye nytt. Har funnet ut at bilen må ha nye skiver da det er kast en vei, eller det vil si jeg har vært klar over det en stund. Men i det siste har det blitt værre, mens noen ganger føles det ikke så ille?

Vet ikke helt, tror jeg ville hatt 351M om jeg skulle bytta ut vinterfelgene. Men jeg er faktisk veldig fornøyd med 350 felgene, de er strøkene og veldig gode å kjøre på :) Så synes jeg heller ikke de ser så aller værst ut, de skal uansett av igjen om ett par måneder ;)

Ellers så blir det en del vask om dagen, møkkete veier er ikke gøy. Tok en god shine av bilparken i dag, til og med elbilen ble vasket....svakt øyeblikk der altså ;)

post-47692-0-97635300-1451086126_thumb.j

post-47692-0-96887900-1451086154_thumb.j

post-47692-0-88021700-1451086172_thumb.j

Blir fortsatt ikke lei av å se på denne bilen, godfølelsen er der ennå :) Hender noen ganger jeg går til vinduet og kikker ut å tenker "Jeg har F10 og det er ganske digg" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er egentelig ikke så mye nytt. Har funnet ut at bilen må ha nye skiver da det er kast en vei, eller det vil si jeg har vært klar over det en stund. Men i det siste har det blitt værre, mens noen ganger føles det ikke så ille?

Vet ikke helt, tror jeg ville hatt 351M om jeg skulle bytta ut vinterfelgene. Men jeg er faktisk veldig fornøyd med 350 felgene, de er strøkene og veldig gode å kjøre på :) Så synes jeg heller ikke de ser så aller værst ut, de skal uansett av igjen om ett par måneder ;)

Ellers så blir det en del vask om dagen, møkkete veier er ikke gøy. Tok en god shine av bilparken i dag, til og med elbilen ble vasket....svakt øyeblikk der altså ;)

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

Blir fortsatt ikke lei av å se på denne bilen, godfølelsen er der ennå :) Hender noen ganger jeg går til vinduet og kikker ut å tenker "Jeg har F10 og det er ganske digg" :D

Det skjønner jeg godt ja :) 351 er desidert finest synes jeg :D Godt Ellie ikke ble avbildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu kom ikke vinteren til Sørlandet i dag :) Da måtte jeg selvsagt ut å teste litt, lekte meg litt på noen svingete øde landeveier og det var rett og slett vanvittig artig. For første gang fikk jeg brukt girhendelene på rattet skikkelig, gjør leking mye lettere. F10 er tross sin størrelse utrolig lett å kontrollere når den slipper, veldig balansert og fin å kontrollere. Testa også litt fremkommelighet og her får bilen bestått, tar seg frem der man trenger selv om den flyter litt med 245 dekkene. Har også lett å kjøre seg fast i løssnø på flat mark med denne dimensjonene, man kommer seg derimot alltid løs igjen. I bakkene merker jeg at E90en med Hakkapelitta R2 i 225 bredde tar seg bedre frem, så Yokohama dekkene skal nok byttes i R2 på sikt. E diffen gjør derimot en formidabel jobb med å få bilen frem på glatta :)

post-47692-0-10704500-1451237842_thumb.j

post-47692-0-79650600-1451237866_thumb.j

post-47692-0-93707000-1451237884_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skjer ikke så mye som vanlig, bilen funker og jeg er fornøyd. Lekte meg litt med talestyringen her om dagen, på alt annet enn navi så funker det overraskende bra. Hadde også en Oslo tur med bilen i helgen, behagelig som alltid.

 image.thumb.jpg.76fd7c4c0fca237d1b4508c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle kjørt lengre opp i gaten og tatt bilde   og kanskje kongen hadde tatt en Bmw prat :).

Oslotur ja?Er ikke problem å ha milelange turer med denne.:),for det skal vel noe til å matche en 5 serie i langtur og da visst denne som er så ny.

Flott er den uansett.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2. februar 2016 at 18.37, magnus-e-30 skrev:

Flott bil Fredrik :)
Har selv kjørt noen mil i en 535d, og det er ingenting og utsette på comforten.

Hjelper nok veldig på fremkommeligheten med e-diff ja, har selv en e38 740 med åpen diff. å det er nært ubrukelig, selv med nokian. 

 

Takk for det :) Ja dette er en skikkelig kjøremaskin, er vel derfor 5-serie regnes for å være veldig bra. Den kan mye og den kan det bra.

Jeg har også åpen diff på min E34 og det funker over all forventing synes jeg, har Hakkapelitta R2 på denne. E-diff fungerer veldig bra synes jeg, men det sies jo at den aldri kan bli så god som en ordentlig LSD :) 

22 timer siden, sveigis skrev:

Du skulle kjørt lengre opp i gaten og tatt bilde   og kanskje kongen hadde tatt en Bmw prat :).

Oslotur ja?Er ikke problem å ha milelange turer med denne.:),for det skal vel noe til å matche en 5 serie i langtur og da visst denne som er så ny.

Flott er den uansett.;)

 

Skulle gjort det ja, hvis ikke de hadde skutt på meg i fare for at jeg var terrorist da. Tror ikke det er så populært å råne rundt oppe på Slottsplassen i disse terror tider :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E diff er det da ikke på en F10. En E diff har jo elektromotor på diffen for å gjøre det den skal, ikke at den bruker bremsene for å lage en kunstig sperre. 

BMW bruker heller ikke ordet E-diff for å beskrive hvordan den fungerer. Heller at den brukes bakbremsene aktivt når DSC er helt slått av for å simulere en diffbrems. Og det fungerer ikke akkurat kjempe bra heller. Har man nok moment så spinner det meste på begge hjul uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Og så? Hva skal det hjelpe? E diff er fortsatt som jeg skrev før noen BMW ikke kaller sitt system. Du får lese litt om det hos BMW :P 

Poenget er vel at mange bruker begrepet e diff om løsninger der elektronikken simulerer en LSD ved å bremse hjulene. Akkurat som at folk bruker begrepet ESP når de diskuterer elektroniske stabilitetssystemer i stedet for de merkespesifikke begrepene som f.eks. DSC.

Dette kan selvsagt skape litt forvirring, men det går jo stort sett greit hvis man prøver.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg vært hos Bavaria og bukket storservice og EU kontroll. Dette blir bilens første EU kontroll så det blir spennende, men går nok greit. E90en gikk igjennom sine to første kontroller uten feil og den hadde gått lengere. Servicen innebærer bytte av olje og filter, kupefilteret, luftfilter samt bremsevæske service. Har også bedt dem om å bytte pakkningen mellom oljefilterhus og motorblokk pga den bittelille oljelekkasjen jeg snakket om (svakhet på N57). Videre byttes bremseskiver bak, gikk for originale delvis fordi det er greit at Bavaria bytter dem samt at de originale skivene ikke ruster :) 

Ble god vask her om dagen også, er tørt og fint på veiene om dagen så bilen holder seg fin lengere :) 

image.thumb.jpg.bea639f6770e678b240a1fa1

image.thumb.jpg.7521cf553f47ad2b48ab57ad

image.thumb.jpg.3d78f6861c98a4c0032e4880

 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eu kontrollen din går nok som kniv i smør :). Feilfritt.

Ja en service har sin pris bokstavelig talt men til gjengjeld vet du at det er iorden noe som er deilig.

Dessuten er det trivelige folk på Bavaria i Arendal og behjelpelige ,bare det gjør at jeg med letthet betaler litt ekstra kontra et useriøst verksted som vi begge kjenner til.

Og de kunne tatt nøyaktig samme jobben og sikkert mye billigere men hva hjelper det med frekke juksefanter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...