Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

On 18.4.2018 at 20.54, Fredrik 90 skrev:

Ja den må ha stell. Jeg har ikke polert bilen, bare fikset opp ett par steder. Akkurat nå brukte jeg noe Meguiars greier jeg hadde for hånden, husker ikke navnet men den var rosa i fargen 😉

Jeg forsøkte med polering for glass, men jeg synes ikke det ble noe bra. Så jeg tok heller RainX på rutene :) 

men altså? rutepolering skal jo bare fjerne eller "fjerne" riper i ruta :P er vel heller en rute "dyprenser" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Freakshow skrev:

men altså? rutepolering skal jo bare fjerne eller "fjerne" riper i ruta :P er vel heller en rute "dyprenser" :P

Jeg tror vi misforstår hverandre litt 😉 Jeg er fullt klar over at rutepolish skal fjerne riper i ruta. Men jeg synes ikke de fjernet riper så bra, samt at det var vanskelig å få bort uten skjolder. RainX la jeg på etterpå, ikke som en erstattning men som ett siste strøk som jeg skulle lagt på uansett om polishen funket eller ei 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tror vi misforstår hverandre litt 😉 Jeg er fullt klar over at rutepolish skal fjerne riper i ruta. Men jeg synes ikke de fjernet riper så bra, samt at det var vanskelig å få bort uten skjolder. RainX la jeg på etterpå, ikke som en erstattning men som ett siste strøk som jeg skulle lagt på uansett om polishen funket eller ei 😀

hehe okey :P var vel formuleringa di jeg sleit litt med xD
greieste rutepolishen er til er vel egentlig bare å fjerne gammelt produkt :P
Bruker RainX selv! knall produkt! :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er litt vondt å medele men nå vurderer jeg å selge bilen. Så om noen har lyst på en usedvanlig velholdt og riktig utstyrt F10 530d så er det bare å si i fra. Bilen har nå gått 105 000 km og er blitt 8 år gammel, den har ingen feil eller mangler og har vist seg å være veldig driftssikker og bra i de fire årene jeg har eid den. Servicer er tatt for hver 15 000 km og det er kun brukt merkeversteder på alt av vedlikehold. Noe annet jeg er stolt av er at det er ikke en eneste parkeringsbulk i hele bilen, ikke antydning til skader ut over noe steinsprut på panser og fremfanger (Den har gått 105 000 km, sikkert 50 000 av de på motorvei) Jeg vurderer å selge bilen ene og alene fordi den blir for lite brukt etter at jeg fikk firmabil. Videre har også lysten på noe som er nyere og litt mer «morsomt» sneket seg frem.

Så rop ut om dette er av interesse, jeg «håper» jeg ombestemmer meg. Denne bilen kommer jeg til å savne noe jævlig om den blir solgt 😢

D4B3C7A9-3B0D-4CE3-BD91-23C3F8E6A947.thumb.jpeg.64a1613674fa43e971b5c8bdf0c49837.jpeg

0FE33CBE-5A94-4CFD-83FD-7135D91C5FF4.thumb.jpeg.72ff922c5c56f8d3c433a8cca8909747.jpeg

E6BDC35F-1EC3-459A-924C-6CD2B12FC41D.thumb.jpeg.33ec8a79fc29b7018c9c20125ebee2a5.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mr. Erling skrev:

.. ikke selg!
Du vil angre! :-(

Kommer til å angre ja...

16 timer siden, laffe skrev:

Spørs litt hva han kjøper i stedet da😋 

Ja det var det også, jeg vet faktisk ikke helt hva jeg skal ha 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være helt ærlig så hadde jeg helst sett at jeg erstattet denne med en G30 M550i. Men, jeg synes disse er alt for kostbare ennå. Jeg har også luftet tankene  rundt M3/4 eller F10 M5, men jeg er fortsatt litt skremt av vedlikeholdskostnader og forsikringspriser. Jeg synes M Perfomance utgavene byr på mye bil, jeg får det jeg liker med de vanlige BMWene mens man også får en god dose M dna. G30 540i er også en kandidat, men den også litt for kostbar og ikke så «spesiell». M240i har jeg sansen for, en slik med xDrive hadde ikke vært feil. Men det er jo en bitte liten bil da, jeg liker store biler 😀

Det er nettopp dette som gjør salg så vanskelig, jeg har liksom ikke noen erstattet å «trøste» meg med.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Skal jeg være helt ærlig så hadde jeg helst sett at jeg erstattet denne med en G30 M550i. Men, jeg synes disse er alt for kostbare ennå. Jeg har også luftet tankene  rundt M3/4 eller F10 M5, men jeg er fortsatt litt skremt av vedlikeholdskostnader og forsikringspriser. Jeg synes M Perfomance utgavene byr på mye bil, jeg får det jeg liker med de vanlige BMWene mens man også får en god dose M dna. G30 540i er også en kandidat, men den også litt for kostbar og ikke så «spesiell». M240i har jeg sansen for, en slik med xDrive hadde ikke vært feil. Men det er jo en bitte liten bil da, jeg liker store biler 😀

Det er nettopp dette som gjør salg så vanskelig, jeg har liksom ikke noen erstattet å «trøste» meg med.

Du legger mye følelser i dette, slik det jo skal være med entusiaster. Mitt råd er, kutt ut vurdering av et salg, så lenge du ikke har noe konkret objekt du begjærer. Vurderer å selge, betyr vel også « selges om prisen er den rette, og den rette prisen er da gjerne over markedspris». ;-)

Hvis har man et bra objekt, bruk heller tiden på prøving, jakten på «den rette» er ofte morsom nok til å la tiden jobbe med seg. 

Jeg ville nok kanskje rådet deg til en F13 eller G30 med morsom motorisering. M performance er nok bilen for flere av oss, enn rene M modeller, hvis man klarer å differensiere hva man trenger og hva som passer sitt eget behov.

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har også luftet tankene  rundt M3/4 eller F10 M5, men jeg er fortsatt litt skremt av vedlikeholdskostnader og forsikringspriser. 

Vedlikeholdskostnader skal jeg ikke uttale meg om, men forsikring trenger nødvendigvis ikke være grisemye dyrere på en M-bil. Jeg betaler 8.400,- i året (ikke medregnet trafikkavgift) på M2. Helt standard vilkår (75%, 16’ km, 4’ egenandel, topp-dekning). Det er en økning på ca 2.000 sammenlignet med 330e jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sluquet skrev:

Vedlikeholdskostnader skal jeg ikke uttale meg om, men forsikring trenger nødvendigvis ikke være grisemye dyrere på en M-bil. Jeg betaler 8.400,- i året (ikke medregnet trafikkavgift) på M2. Helt standard vilkår (75%, 16’ km, 4’ egenandel, topp-dekning). Det er en økning på ca 2.000 sammenlignet med 330e jeg hadde.

hvilket selskap er det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...