Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Så pen ut den :)

 

M52 er ganske driftssikre de ja :)

 

Tror ikke prisen er så alt for galen, er jo ut til å være original msport bil.

 

 

Syns du skulle solgt varrstoen hjulene til meg mens du var her nede og henta den bilen :D og brukt noen andre selv, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg ikke helt om der nei :P men er nå rimelig komplett ombygga ser det ut som :)

 

Mtp mtech spyd, sport stoler(i følge chassi nr er det standard skinn stoler i den), sort taktrekk, lister, shadowline, ratt osv Så har vell alle delene til en msport bil, noe de fleste ikke har(kun bytter fangere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser at ingen nevner problemene som er med bakluka og styringen til sentrallåsen på E61. En kompis av meg har en 525DA, og de har enda ikke klart å finne ut hvorfor sentrallåsen ikke fungerer. Og du snakker veldig fort om et høyt 5-siffret tall på regninga..

 

I tillegg er den manuell, og selv om man ikke skal kjøpe bil for å selge den igjen, så vær obs på at en manuell 5-serie er mye verre å få solgt enn en automat.

 

Hvorfor gidde skrive noe om teknisk stand? Går ut ifra at den er i bra stand så lenge ikke annet er nevnt.

 

og bilen er med 6 mnd garanti.. Er den ikke i stand har du 6 mnd med gratis rep på det.

 

Er faktisk folk som liker automat og ;)

 

Når man ikke skriver noe om teknisk stand, så er det som regel fordi man har noe å skjule. "Assumption is the mother of all fuckups" sa en vis mann på et tog en gang. Rett før Steven Segal drepte han..

Hvis du har 6 mnd garanti på en bruktbil, så er det som regel 50/50-garanti, noe som gjør at du sitter igjen med 50% av regninga. Så nei, du har ikke gratis rep på alt. Og det gjelder kun motor og drivverk.

 

Ikke vær naiv - de fleste som selger bil gjør det de kan for å få mest mulig penger, og samtidig snike seg unna mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se mye lyst på livet om du automatisk tar et sånn utgangspunkt :P

 

Bilens stand tar man ut ifra prisen på den, biler som ligger nokså høyt skal være i bra stand. 

 

Legger en forhandler ut en bil billig og den ser sjabby ut så skjønner man jo standen ikke er så bra, men dette er en bil han trossalt tør å gi garanti på i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke skriver noe om teknisk stand, så er det som regel fordi man har noe å skjule. "Assumption is the mother of all fuckups" sa en vis mann på et tog en gang. Rett før Steven Segal drepte han..

Hvis du har 6 mnd garanti på en bruktbil, så er det som regel 50/50-garanti, noe som gjør at du sitter igjen med 50% av regninga. Så nei, du har ikke gratis rep på alt. Og det gjelder kun motor og drivverk.

 

Ikke vær naiv - de fleste som selger bil gjør det de kan for å få mest mulig penger, og samtidig snike seg unna mest mulig.

 

Så om det hadde stått "god teknisk stand" i annonsen, så hadde bilen automatisk vært 100% i orden og alt flott og fint? Jeg føler at de som skriver slikt ofte skryter, og tar ikke det for god fisk akkurat.

 

Naturligvis gjør man det man kan for å få mest mulig penger, folk flest er ikke milliardærer. På samme måte som folk flest prøver å prute mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om det hadde stått "god teknisk stand" i annonsen, så hadde bilen automatisk vært 100% i orden og alt flott og fint? Jeg føler at de som skriver slikt ofte skryter, og tar ikke det for god fisk akkurat.

Hmmm, jeg har skrevet "god teknisk stand" i min salgsannonse. Men det er jo fordi bilen ER i god teknisk stand, de som kjenner meg som det petimeter jeg er kan iallfall bekrefte dette. Men det er ett meget vidt begrep ja, hadde nok ikke tatt det forgitt selv uten å se bilen med egene øyne først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det poenget mitt er, om den setningen står der eller ikke betyr ikke automatisk at bilen er en dass, og om det står det betyr det nødvendigvis ikke at bilen er feilfri heller.

 

Så lenge prisen samsvarer med bilen, og den ser grei ut på bilder o.l. antar jeg at bilen er i normal/god stand. Er jeg interessert i bilen tar jeg jo kontakt med selger, og da forventer jeg å få vite det som evt. skulle være av småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se mye lyst på livet om du automatisk tar et sånn utgangspunkt :P

 

Bilens stand tar man ut ifra prisen på den, biler som ligger nokså høyt skal være i bra stand. 

 

Legger en forhandler ut en bil billig og den ser sjabby ut så skjønner man jo standen ikke er så bra, men dette er en bil han trossalt tør å gi garanti på i tillegg.

 

Så fordi jeg ikke er naiv, så ser jeg ikke lyst på livet?

Folk er kyniske og egoistiske, og de gir ikke vekk penger for moro skyld.

 

Jeg har møtt EN ærlig bilselger i mitt liv, og jeg har kjøpt mange biler.

Alle andre har vært løgnere og svindlere, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk møtt to-tre ærlige bilselgere og jeg har også kjøpt mange biler. Den desidert beste opplevelsen har jeg hatt hos hhv. gamle Cedervall Larsen & Patt og Autostern (samme firma). Det å være fast kunde hos Mercedes-Benz på Ullevål på 80 og deler av 90-tallet var en formidabel opplevelse med en service på et svært høyt nivå fra man viste interesse for en bilmodell til den ble solgt igjen noen år senere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk møtt to-tre ærlige bilselgere og jeg har også kjøpt mange biler. Den desidert beste opplevelsen har jeg hatt hos hhv. gamle Cedervall Larsen & Patt og Autostern (samme firma). Det å være fast kunde hos Mercedes-Benz på Ullevål på 80 og deler av 90-tallet var en formidabel opplevelse med en service på et svært høyt nivå fra man viste interesse for en bilmodell til den ble solgt igjen noen år senere... :)

 

Hehe, det er bra det ikke er bare jeg som har hatt erfaring med råttent lømmel. Men jeg er også glad det finnes flere ærlige mennesker der ute enn han jeg har møtt :)

Så da vet vi at det finnes 3-4 ærlige bilselgere på østlandet, og det er jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er bra det ikke er bare jeg som har hatt erfaring med råttent lømmel. Men jeg er også glad det finnes flere ærlige mennesker der ute enn han jeg har møtt :)

Så da vet vi at det finnes 3-4 ærlige bilselgere på østlandet, og det er jo bra!

 

Hehehe... bilselgere er vel på godt og vondt som mennesker flest. Det jeg ikke liker med mange bilselgere er at de virker uengasjerte og har lite kunnskap om bilene de selger. Det at de like gjerne kunne selge vaskemaskiner gjør litt vondt på en bilgal fyr som meg. Det burde gjøre litt vondt i regnskapene hos bilforhandleren også. Jeg er sikker på at engasjerte og dyktige bilselgere selger flere biler og skaper lykkeligere kunder enn visa versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bilselgere er ikke like folkens. Jeg selv er bilselger og hater å bli sammenlignet med useriøse bilselgere. Jeg selger 130 biler i året. Og har hatt totalt 3 klagesaker i alle de årene jeg har drevet på for meg selv. Og de klagesakene var små ting som ble fikset på dagen på merkeverksted.

Jeg har alltid en ting i bakhuet, lurer jeg kunden, så lurer jeg meg selv en liten stund bare. For en dag så finner kunden det ut, og da kommer ikke den kunden tilbake til meg i alle fall for å handle ny bil. Jeg er stolt av jobben jeg utfører og all den tid jeg legger bak service til kunden og klargjøring av bilene, uansett km, merke eller alder. Alle bilene får 4 dager med love fra meg personlig :)

Er veldig synd i grunn at folk tror ALLE bilselgere er kjeltringer, for den myten stemmer ikke. Jeg selv er utdannet bilmekaniker, men utfører så å si ingenting på bilene selv. Sender de rett bort på merkeverksted, kunden får en kvittering på at jobben er gjort samt garanti på jobben, kunden er fornøyd og jeg er fornøyd selv om det kostet mer enn det jeg hadde lyst til å bruke. Jeg har ingen store kjente navn bak ryggen, er kun meg og mitt lille firma. Allikevel så kommer de samme kundene tilbake for å handle på nytt hos meg etter noen år. Alle de lokale som har kjøpt bil av meg, kommer stadig innom for en kopp kaffe og litt prat. Så da regner jeg med at jeg gjør en god jobb, og kan vel strengt tatt si at jeg ikke er en av de useriøse bandittene som ødelegger ryktet til oss få ærlige bilselgere.

 

Så slutt å si at alle bilselgere er kjeltringer, er så irriterende å lese det hver gang. Arrgggg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...