Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Kanskje den flotteste F11 jeg har sett, stiv pris - men unik!

Har sett BRG i RL, nydelig. Håper BMW kommer med mer grønnfarget, Oxfordgrønn f.eks, nydelig!

 

Denne er vell en av 3 mulige kandidater i norge 

du har saltkjelen sin øverst

Den grønne på andre 

og en lilla som utgår pga feil eiere(mulig det fortsatt er bil igjen)

Får jeg prutet den tilsvarende for utgifter knyttet til hjul så blir den nok min. Vist ikke får jeg fortsette å vente på at saltkjelen skal bli lei sin egen å gå over til kangoo’n sin🤠

frykter flere vil belåne seg litt ekstra for denne bilen... den ser jo helt nydelig ut, ratte må jo være nytt siden det er så matt


den skulle hatt et sett originale 20" på sommer som feks m353 eller de som vanligvis sitter på m550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Åja den ja. Aldri tenkt på Smoked Topaz som lilla. 

Så, for store felger er alt som skal til? Eller vet du noe om eieren? 🤔

kanskje skivebom å kalle den lilla, men nok om det

var såvidt i kontakt med eier i 2019 og fant ut at bilen var trimma, dpf var fjernet, 2 sett med kinafelg med kinadekk og senk

 

vil gjerne tukle med bilen selv når jeg har dårlig kjennskap til vedkommende som har tukla med bilen

det at den mangler hjul påfører meg store kostnader siden jeg må ha 2 sett originale bmw hjul til 30k på brukt markedet og dekk til 10-15k på vært sett.

trimming er jo en historie for seg selv, så ny bil vil jeg aller helst ha noe urørt.

 

kjedelig å kjøpe så dyr bil å måtte rydde opp i ting.

--------------------------------------------------------------------------------------

fikk nylig svar hos forhandler angående den grønne 550'en

 

det foreligger ingen dokumentasjon på om det er gjort noen reperasjon av noe slag, så bilen er å betrakte som urørt med unntak av at en dør og frontfanger har blitt lakkert etter 2 seperate uhell.

nevnte i all hovedsak om det har blitt gjort noe med drivknuter, belger, egr, dørhåndtak eller turbo, egr utbedrer bmw fortsatt gratis.

har studert utstyrlista noen ganger og det er 2 usynlige men vesentlige(?) ting som mangler. 

det første er dynamic eller adaptive drive som innebærer hydrauliske stabstag, mulig standard på m550 ? men burde likevell stå i lista.

det andre er comfort access, mulig dette er pluss så lenge det er nøkkelfri start av bil ? setter stor pris på om bil kan låses mens den står å går.

stilte meg kritisk til at det manglet 1 sett med hjul til den prisen bilen ligger til, og lurte på om det var mulig å få til noe om det enten skulle være avslag eller at de stiller med hjul.

her fikk jeg til respons at jeg kunne få med vinterdekk til veldig god pris gjennom de om de skulle bli handel. 

utifra det jeg nå vet skulle jeg gjerne hatt den vesentlig nærmere 600talet, gjerne under samtidig som det følger med 19" vinterdekk løst så jeg kan forsvare å bruke 30k på sommer hjul.

at den muligens mangler adaptive drive er jo veldig synd, eller fungerer disse godt uten ? 

 

tenker høyt i håp om å få noen meninger fra dere, dette blir et langtids eie som gjerne varer lenge er en 50k og 5 år.

 

den er muligens høyt priset alene på grunn av utvending og innvendig farge på tross av middels utstyrmengde. den har heldigvis acc og webasto som er livsviktig.

 

 

 

 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

kanskje skivebom å kalle den lilla, men nok om det

var såvidt i kontakt med eier i 2019 og fant ut at bilen var trimma, dpf var fjernet, 2 sett med kinafelg med kinadekk og senk

 

vil gjerne tukle med bilen selv når jeg har dårlig kjennskap til vedkommende som har tukla med bilen

det at den mangler hjul påfører meg store kostnader siden jeg må ha 2 sett originale bmw hjul til 30k på brukt markedet og dekk til 10-15k på vært sett.

trimming er jo en historie for seg selv, så ny bil vil jeg aller helst ha noe urørt.

 

kjedelig å kjøpe så dyr bil å måtte rydde opp i ting.

--------------------------------------------------------------------------------------

fikk nylig svar hos forhandler angående den grønne 550'en

 

det foreligger ingen dokumentasjon på om det er gjort noen reperasjon av noe slag, så bilen er å betrakte som urørt med unntak av at en dør og frontfanger har blitt lakkert etter 2 seperate uhell.

nevnte i all hovedsak om det har blitt gjort noe med drivknuter, belger, egr, dørhåndtak eller turbo, egr utbedrer bmw fortsatt gratis.

har studert utstyrlista noen ganger og det er 2 usynlige men vesentlige(?) ting som mangler. 

det første er dynamic eller adaptive drive som innebærer hydrauliske stabstag, mulig standard på m550 ? men burde likevell stå i lista.

det andre er comfort access, mulig dette er pluss så lenge det er nøkkelfri start av bil ? setter stor pris på om bil kan låses mens den står å går.

stilte meg kritisk til at det manglet 1 sett med hjul til den prisen bilen ligger til, og lurte på om det var mulig å få til noe om det enten skulle være avslag eller at de stiller med hjul.

her fikk jeg til respons at jeg kunne få med vinterdekk til veldig god pris gjennom de om de skulle bli handel. 

utifra det jeg nå vet skulle jeg gjerne hatt den vesentlig nærmere 600talet, gjerne under samtidig som det følger med 19" vinterdekk løst så jeg kan forsvare å bruke 30k på sommer hjul.

at den muligens mangler adaptive drive er jo veldig synd, eller fungerer disse godt uten ? 

 

tenker høyt i håp om å få noen meninger fra dere, dette blir et langtids eie som gjerne varer lenge er en 50k og 5 år.

 

den er muligens høyt priset alene på grunn av utvending og innvendig farge på tross av middels utstyrmengde. den har heldigvis acc og webasto som er livsviktig.

 

 

 

 

Når det gjelder understell ser jeg i en prisliste at M sportunderstell, 704, var standard på M550d, og adaptiv drive, 2VA, var eneste mulige oppgradering. Dvs du kunne ikke velge 223 dynamisk damper kontroll eller 225, bortfall av sportsunderstell på M550d. 
Så da har vel denne standard 704 understell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså....langt over 600 000,- for en utgått modell som heller ikke har gått særlig lite? Uten vinterdekk? Ikke misforstå, F11 LCI med denne motoriseringen er en uhyre lekker bil. Men selv om den er lekker så merkes det nå at F10/11 er over 10 år gammel som modell. Jeg synes 635 000,- for denne er alt for mye. Får jo nesten G31 540i til den prisen der... Hvis det er F11 M550d man vil ha så tror jeg at jeg ville vurdert å importere en bil heller. Eventuelt ventet litt, G31 M550d er på full fart ned i pris 😀

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

kanskje skivebom å kalle den lilla, men nok om det

var såvidt i kontakt med eier i 2019 og fant ut at bilen var trimma, dpf var fjernet, 2 sett med kinafelg med kinadekk og senk

 

vil gjerne tukle med bilen selv når jeg har dårlig kjennskap til vedkommende som har tukla med bilen

det at den mangler hjul påfører meg store kostnader siden jeg må ha 2 sett originale bmw hjul til 30k på brukt markedet og dekk til 10-15k på vært sett.

trimming er jo en historie for seg selv, så ny bil vil jeg aller helst ha noe urørt.

 

kjedelig å kjøpe så dyr bil å måtte rydde opp i ting.

--------------------------------------------------------------------------------------

fikk nylig svar hos forhandler angående den grønne 550'en

 

det foreligger ingen dokumentasjon på om det er gjort noen reperasjon av noe slag, så bilen er å betrakte som urørt med unntak av at en dør og frontfanger har blitt lakkert etter 2 seperate uhell.

nevnte i all hovedsak om det har blitt gjort noe med drivknuter, belger, egr, dørhåndtak eller turbo, egr utbedrer bmw fortsatt gratis.

har studert utstyrlista noen ganger og det er 2 usynlige men vesentlige(?) ting som mangler. 

det første er dynamic eller adaptive drive som innebærer hydrauliske stabstag, mulig standard på m550 ? men burde likevell stå i lista.

det andre er comfort access, mulig dette er pluss så lenge det er nøkkelfri start av bil ? setter stor pris på om bil kan låses mens den står å går.

stilte meg kritisk til at det manglet 1 sett med hjul til den prisen bilen ligger til, og lurte på om det var mulig å få til noe om det enten skulle være avslag eller at de stiller med hjul.

her fikk jeg til respons at jeg kunne få med vinterdekk til veldig god pris gjennom de om de skulle bli handel. 

utifra det jeg nå vet skulle jeg gjerne hatt den vesentlig nærmere 600talet, gjerne under samtidig som det følger med 19" vinterdekk løst så jeg kan forsvare å bruke 30k på sommer hjul.

at den muligens mangler adaptive drive er jo veldig synd, eller fungerer disse godt uten ? 

 

tenker høyt i håp om å få noen meninger fra dere, dette blir et langtids eie som gjerne varer lenge er en 50k og 5 år.

 

den er muligens høyt priset alene på grunn av utvending og innvendig farge på tross av middels utstyrmengde. den har heldigvis acc og webasto som er livsviktig.

 

 

 

 

Kjip lydanlegg i tillegg. Hvordan er det mulig å gå for det kjipeste lydanlegget på en så unik bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Når det gjelder understell ser jeg i en prisliste at M sportunderstell, 704, var standard på M550d, og adaptiv drive, 2VA, var eneste mulige oppgradering. Dvs du kunne ikke velge 223 dynamisk damper kontroll eller 225, bortfall av sportsunderstell på M550d. 
Så da har vel denne standard 704 understell. 

Den har med andre ord ikke edc dempere heller ? Det er jo noe som burde være på en slik bil...

45 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Altså....langt over 600 000,- for en utgått modell som heller ikke har gått særlig lite? Uten vinterdekk? Ikke misforstå, F11 LCI med denne motoriseringen er en uhyre lekker bil. Men selv om den er lekker så merkes det nå at F10/11 er over 10 år gammel som modell. Jeg synes 635 000,- for denne er alt for mye. Får jo nesten G31 540i til den prisen der... Hvis det er F11 M550d man vil ha så tror jeg at jeg ville vurdert å importere en bil heller. Eventuelt ventet litt, G31 M550d er på full fart ned i pris 😀

skjønner hvor du skal med dette, man skal jo helst få seg nyest bil mulig for penge
Så klart at dette ikke har noe med fornuft å gjøre! 
 

Men nå er det  en f1x m550d jeg skal ha med utvendig å innvendig farge å da skrumper utvalget inn noe voldsomt.

en g31 blir nok aldri aktuelt for meg, vil heller ha siste skrik fra en modell en å ha prefacebil selv om g3x er pen som preface.

prisene har stått på stedet hvil siden høsten 19 for disse bilene og det er vell sikkert flere grunner til

Import er jo et alternativ, men når man ikke skal betale hele summen med cash så må man gå igjennom en importør og de tar seg betalt.

sist jeg sjekket var ikke m550d lønnsomt å importere men mulig dette har endret seg på den tiden, i utlandet er fleste m550d totalt ribbet for utstyr av alt slag.

man kjøper ikke japp om man vil ha snickers

 

men prisen på akkurat denne bilen er litt over øvre sjikt, det kan jeg være enig i... men jeg vil gjerne se alternativene

eneste alternativet er jo å vente til den andre jeg vil ha kommer til salgs, men for alt jeg vet så kan den vær like dyr.

 

19 minutter siden, Fahad skrev:

Kjip lydanlegg i tillegg. Hvordan er det mulig å gå for det kjipeste lydanlegget på en så unik bil?

lever egentlig godt med 676 i x5’n etter å kjørt standard anlegg uten sub i e39 i 2 år...

men har egentlig B&O som krav nesten alene pga utseende, alternative blir jo å ettermontere alt det synlige til en halvstiv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Daniel. skrev:

S676 kan man jo få litt bedre futt i med sånn Match forsterker oppgradering som jeg stadig ser folk snakke om? Hvis ikke du må ha alt helt OEM.

Å få bra lyd er det minste problemet, er mest ute etter resten som følger med b&o og det er dyr å tidkrevende operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Ingvaldsen said:

Import er jo et alternativ, men når man ikke skal betale hele summen med cash så må man gå igjennom en importør og de tar seg betalt.

Yes, but no. Du kan fint fikse billån på importbil uten importør, men da trenger du 1 person til. Framgangsmåten har vel vært beskrev av Santander. Du tar forbrukslån og kjøper bilen. Den registreres på din valgfrie person. Så selger personen deg en norskregistrert bil som du tar billån på. Med penga fra billånet casher du inn forbrukslånet. Dermed blir det ikke noe særlig renter å snakke om heller, kun etableringsgebyr. Du må ha kredittverdighet for 2 lån samtidig, noe som kan være en utfordring hvis bilen er litt dyr. Alternativt må din ekstraperson ta opp forbrukslån. Også fordel at den som hjelper deg ikke har hatt Hallgeir Kvadsheim på besøk hos seg før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...