Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, tobiasw skrev:

Denne var lekker! Synd den mangler Navipro.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97901213

66_1862937011.jpg

Min tidligere bil ligger ute til salgs nå, har Navi Pro også, om det er hva du ønsker. :wink: 

 

Glemte link: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95748409

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil merke, men ! 

Ringte på denne Mercedes cls 320 cdi på fredag. 
Selger opplyste om at bilen var i grei stand, giret fint og ikke noe tull. 
Høy km kunne ikke merkes, og side den hadde full servicehistorikk var det lite og bekymre seg for. 

Der og da fristet det å slå til over telefon, men avtalte at han skulle holde av bilen til idag. Kjørte fra Kråkerøy til Oslo i god tro om at her skulle det bli merce :shock:
Kom til forhandleren, han opplyste at det var litt rusk med karosseri. Jeg gikk over og fant : rust i alle hjulbuer, rust i bakkant av skjermer, rustbobler i 3 dører. Totalkrise med steinsprang på panser, småbulker rundt hele bilen.
Tenkte at det er normal slitasje på en bil som er rullet 350k, men burde vært opplyst. 
Han kunne ikke finne servicehefte, dette skulle ligge elektronisk inne hos mb fikk jeg vite da. Så jeg ringte en kjenning på mb, han gikk inn i systemet og fant kun noen få delehandler registrert på bilen. 

Jeg spurte etter prøveskilt og om det var mulighet å låne bilen med hjem til dagen etter ( lese feilkoder, få den på bukk etc..) Dette var umulig, kunne ta en prøvetur med selger i bilen. Starter bilen ( rasling fra motor, dette var vist helt normalt ), batterilampe lyser, kjører ut av forhandler. Airbaglys lyser. Kjører noen meter, srs fault popper opp. Diskuterer dette med selger, han avfeier dette som bagateller. 
Etter en kilometer så dunker det inn en ny feil - brake fault. visit workshop. ( dette var selvsagt og en bagatell ) 
Vi kjører iallefall tilbake til forhandler, han spør om jeg skal ha bilen, og hva jeg ønsker og betale. Jeg sier at det er iallefall langt unna prisen bilen er annonsert for. Han kontrer med at han kan la bilen gå for 120 000. Siden det er meg, jeg takker for prøveturen, setter meg i bilen min å drar hjem. 

Er dette normalt på små privateide foretak i Oslo ? Ble en ganske lang post, men jeg er rett og slett sjokkert over den slu måten selger er på. Like sjokkert som meg når en ny feilkode kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Magnus. skrev:

feil merke, men ! 

Ringte på denne Mercedes cls 320 cdi på fredag. 
Selger opplyste om at bilen var i grei stand, giret fint og ikke noe tull. 
Høy km kunne ikke merkes, og side den hadde full servicehistorikk var det lite og bekymre seg for. 

Der og da fristet det å slå til over telefon, men avtalte at han skulle holde av bilen til idag. Kjørte fra Kråkerøy til Oslo i god tro om at her skulle det bli merce :shock:
Kom til forhandleren, han opplyste at det var litt rusk med karosseri. Jeg gikk over og fant : rust i alle hjulbuer, rust i bakkant av skjermer, rustbobler i 3 dører. Totalkrise med steinsprang på panser, småbulker rundt hele bilen.
Tenkte at det er normal slitasje på en bil som er rullet 350k, men burde vært opplyst. 
Han kunne ikke finne servicehefte, dette skulle ligge elektronisk inne hos mb fikk jeg vite da. Så jeg ringte en kjenning på mb, han gikk inn i systemet og fant kun noen få delehandler registrert på bilen. 

Jeg spurte etter prøveskilt og om det var mulighet å låne bilen med hjem til dagen etter ( lese feilkoder, få den på bukk etc..) Dette var umulig, kunne ta en prøvetur med selger i bilen. Starter bilen ( rasling fra motor, dette var vist helt normalt ), batterilampe lyser, kjører ut av forhandler. Airbaglys lyser. Kjører noen meter, srs fault popper opp. Diskuterer dette med selger, han avfeier dette som bagateller. 
Etter en kilometer så dunker det inn en ny feil - brake fault. visit workshop. ( dette var selvsagt og en bagatell ) 
Vi kjører iallefall tilbake til forhandler, han spør om jeg skal ha bilen, og hva jeg ønsker og betale. Jeg sier at det er iallefall langt unna prisen bilen er annonsert for. Han kontrer med at han kan la bilen gå for 120 000. Siden det er meg, jeg takker for prøveturen, setter meg i bilen min å drar hjem. 

Er dette normalt på små privateide foretak i Oslo ? Ble en ganske lang post, men jeg er rett og slett sjokkert over den slu måten selger er på. Like sjokkert som meg når en ny feilkode kommer :P

 

Utrolig kjipt! Har opplevd lignende selv, både privat og av bruktbilbutikk. Tviler på at dette er noe spesifikt for Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel derfor man bør ha flere biler i bakhånd om man reiser langt for og se.. Har selv vert med på og reise 8 timer per veg. For og se på en e39 535i. Hvor vi kom fram raslet girkassen som bare det.. uten at selger hadde opplyst om det. Endte opp med spontansøk på finn og fant en e38 740 istedet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Dette må være total skivebom. De kan ikke for alvor mene at bilen leveres slik? :blink:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97915164

 

Felgene har tilhørt denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83437222

Han har fått seg nye på M6en nå så sikkert bare satt de på for gøy. Står jo at 5eren leveres med GS-felger. De som står på nå er 21" Breyton Spirit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...