papertiger Skrevet November 4, 2024 Skrevet November 4, 2024 17 minutes ago, Fredrik 90 said: Noen som driver med innkjøp i Bavaria systemet kan jo ikke være riktig velbevart... Nå har de kjøpt inn fra Sverige haugevis med G31 520d LCI som de skal ha over 900 løk for. Så høyner de med denne, en G60 520d til 1,2 mill... Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 2024 - Blå - 197 hk - Sedan | FINN.no Jeg er med på at veldig mange vil ha diesel i en 5-serie, men går det ikke en grense for hva folk er villige til å betale? Kanskje er det de ekstra 100 000km garantien som gjør det? Bilen leveres med 5 år / 200 000km BMW garanti. fupsaker og Orjan reagerte på dette 2
E.C. Skrevet November 4, 2024 Skrevet November 4, 2024 32 minutes ago, Marius2002 said: @Skulebollen men nå har jo du to(!) elbiler på tomta. For det første, hvem skulle trodd og for det andre må du se hele kostnadsbilde. Da må du ta frem "girl math" og etter mine beregninger (basert på fruens regnestykker på innkjøp) sitter du med 35000,- i pluss etter to år med i3, selv etter verditap på 25%. Alle regner på hver sin måte og folk har ulike forutsetninger og utgangspunkter, min personlige regel er alltid å regne alt selv. Plutselig er det noen som presenterer et regnestykke som har kjempeavtale på dekk, forsikring, supergunstig lån, gratis lading, jobb som dekker noe, service, nabo som ordna noe osv. osv. som man ikke har selv og da blir det fort noe helt annet. Marius2002 reagerte på dette 1
Orjan Skrevet November 4, 2024 Skrevet November 4, 2024 47 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Noen som driver med innkjøp i Bavaria systemet kan jo ikke være riktig velbevart... Nå har de kjøpt inn fra Sverige haugevis med G31 520d LCI som de skal ha over 900 løk for. Så høyner de med denne, en G60 520d til 1,2 mill... Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 2024 - Blå - 197 hk - Sedan | FINN.no Jeg er med på at veldig mange vil ha diesel i en 5-serie, men går det ikke en grense for hva folk er villige til å betale? ..ubrukt 520d xDrive fra Sverige blir 918 683,- NOK, så de regner nok en grei fortjeneste.... BMW 520 d xDrive M Sport Drag D/P-Assist Rattvärme Ton.rut (PYH72E) - Bytbil.com 🚗
Marius2002 Skrevet November 4, 2024 Skrevet November 4, 2024 1 minutt siden, E.C. skrev: Alle regner på hver sin måte og folk har ulike forutsetninger og utgangspunkter, min personlige regel er alltid å regne alt selv. Plutselig er det noen som presenterer et regnestykke som har kjempeavtale på dekk, forsikring, supergunstig lån, gratis lading, jobb som dekker noe, service, nabo som ordna noe osv. osv. som man ikke har selv og da blir det fort noe helt annet. Jepp! Mitt regnestykke stemmer såklart ikke, derfor tok jeg inn "girl math" som ofte ikke har helt hold i realiteten og er et humoristisk begrep. Jeg tror med andre ord ikke at han går 35000,- i pluss. Men du skriver det fint - alle har sin måte å regne verditap og/eller bilhold på Ron Jeremy og E.C. reagerte på dette 2
Skulebollen Skrevet November 4, 2024 Skrevet November 4, 2024 https://www.finn.no/mobility/item/378940481?ci=14 Her kan man sikkert kjøre gratis i 6 mnd. 😊 Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet November 4, 2024 Skrevet November 4, 2024 BMW i8 Synes disse er riktig så stilig. Og med riktig felger så gir det meg en "vil ha"-følelse. De holder seg utrolig nok godt i pris, tross liten motor. fupsaker, Ingen og TorsteinAa reagerte på dette 3
Fahad Skrevet November 4, 2024 Skrevet November 4, 2024 2 timer siden, Marius2002 skrev: BMW i8 Synes disse er riktig så stilig. Og med riktig felger så gir det meg en "vil ha"-følelse. De holder seg utrolig nok godt i pris, tross liten motor. Men jævlig tungsolgt dessverre Marius2002 reagerte på dette 1
BrokeBoi Skrevet November 4, 2024 Skrevet November 4, 2024 @Fahad Hovedproblemet er dessverre motoriseringen. Sommerfugldører i kombinasjon med lavere motoreffekt enn M140i er en merkelig kombinasjon. Denne skulle hatt V8 som GTR-modellen: Så kan man lure på hvor historisk i8 kunne blitt med en V10. Fahad, Saltkjelen, Marius2002 og 2 andre reagerte på dette 5
Fredrik 90 Skrevet November 4, 2024 Skrevet November 4, 2024 9 timer siden, Orjan skrev: ..ubrukt 520d xDrive fra Sverige blir 918 683,- NOK, så de regner nok en grei fortjeneste.... BMW 520 d xDrive M Sport Drag D/P-Assist Rattvärme Ton.rut (PYH72E) - Bytbil.com 🚗 Jeg kan forstå at de driver butikk, men en slik fortjeneste er rett og slett usmakelig. Jeg stussa på akkurat det samme ettersom det koster ca 1,25 mill å hente inn en "ny" G60 540d fra Tyskland. 6 timer siden, Skulebollen skrev: https://www.finn.no/mobility/item/378940481?ci=14 Her kan man sikkert kjøre gratis i 6 mnd. 😊 Det der er latterlig billig i forhold til hva du må ut for tilsvarene utstyrt bil. Her kan man absolutt ha "gratis" bilhold lenge. fupsaker og Orjan reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet November 5, 2024 Skrevet November 5, 2024 Norges dyreste 2l firer? 😂 Bruktbil til salgs: Mercedes-Benz C-Klasse - 2024 - Grå - 680 hk - Annet | FINN.no fupsaker, HenrikSolberg og Marius2002 reagerte på dette 1 2
Marius2002 Skrevet November 5, 2024 Skrevet November 5, 2024 (endret) 14 timer siden, Fahad skrev: Men jævlig tungsolgt dessverre Jepp. Dessverre. Jeg forstår modellen, men den er likevel feil motorisert sett opp mot pris. Hadde det stått en 3-liters rekkesekser i denne eller halvert pris, så hadde mye vært annerledes og kanskje ikke så tungsolgt Liker roadsteren også, men de er enda dyrere. Z4 blir fort en mer ettertraktet og fornuftig bil slik prisleiet er idag. Endret November 5, 2024 av Marius2002 Fahad reagerte på dette 1
BrokeBoi Skrevet November 5, 2024 Skrevet November 5, 2024 @Marius2002Vet jeg nevnte V8 og V10 litt lengre oppe, men B58/S58 hadde også vært en verdig motor mtp på tuning potensialet. Fahad og Marius2002 reagerte på dette 2
E.C. Skrevet November 5, 2024 Skrevet November 5, 2024 Bilen (i8) var mer for å promotere hybrid, ikke å lage en superbil, så en V8 eller V10 hadde aldri havnet inn der. Til tross for at BMW til tider er imponerende gode på forbruk (for enkelte biltyper) så er det ikke miljøfantaster som er deres hardcore fangruppe, så jeg er helt enig i at man kunne kanskje ha stappet inn en B58 og fortsatt oppnådd lave forbrukstall for wltp-syklusen til å henge opp på postere, samtidig som at man hadde fått en mer høyytelsesbil. Ingen, BrokeBoi, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
BrokeBoi Skrevet November 5, 2024 Skrevet November 5, 2024 @E.C.Det hadde vært mer logisk å promotere hybrid med en 3-serie eller noe mer "hverdagslig". Merkelig nok valgte de heller å gjøre dette med en bil som krever over gjennomsnittlige limbo ferdigheter for å komme seg ut og inn av. Om noe burde de heller gjort som Mercedes gjorde med SLSen; en modell med ordentlig grom motor, og en med el (eller hybrid i dette tilfellet) og lavere effekt for å "vise at det er mulig".
sluquet Skrevet November 5, 2024 Skrevet November 5, 2024 3 minutter siden, BrokeBoi skrev: over gjennomsnittlige limbo ferdigheter for å komme seg ut og inn av. Haha, ja! Jeg har prøvd både cab og coupe-variantene av i8 og følte meg helt mislykket der jeg prøvde å få mine 197 cm inn i setet. Marius2002 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå