Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Neineinei, denne er feil på alle mulige måter (ikke ironisk skrevet);

- Overpriset 

- Feil andre seterad (må ha benk så setene faktisk kan legges ned)

- Feil motor 


Ellers nydelig! :) 

 

Jasså, kan ikke andre seterad legges ned ved 6-seter? 🤔 Det er jo useless. Men ser jo unektelig behagelig ut den seteraden. Pris er nok høy. Vel, innstegsmodellen 40d er kanskje feil, hva er rett? :D 

Liker forøvrig Alpina XB7, en av få som kanskje liker LCI-utgaven av denne - den er litt bøs :) 
Mobile.de // Alpina XB7

30254b42-8add-478e-94a0-bb5b25a2ffcb.thumb.jpeg.6d2fc3a90da57694ec58c8bb8a51f49b.jpeg

Endret av Marius2002
Skrevet

@Marius2002

Nei, ikke kan den felles ned og det er heller ingen hel seterygg/vegg som dekker for bagasjen når tredje seterad er felt ned. Det kunne gjerne vært komfortseter, men da skulle det vært skikkelige komfortseter uten tredje seterad (så det blir en ego-SUV med fire seter). I Russland ble det tilbudt en pakke som het "Executive Lounge" med skikkelige komfortseter fra G11/G12 og fast midtkonsoll. Det er fortsatt upraktisk, men mye kulere upraktisk enn kapteinstolløsningen.

40d er for så vidt en knallfin motor, men jeg ønsker ikke hybrid drivlinje. 40d har 48v Mild Hybrid som gjør at motoren slår seg av (uten mulighet for å kode vekk funksjonen) i lyskryss og "seilefunksjon" inn mot kryss. Ser derfor utelukkende etter 40i eller M50i, men en riktig M50d går også. Er bilen en 2019 eller 2020 er den også helt uten kostnadskutt. Alternativt vente et års tid og satse på at boligmarkedet flyr avgårde slik at det kan bli en Alpina XB7. Selvfølgelig som pre-LCI. :P 

Jeg kan få denne til halv pris av bilen du opprinnelig linket til, men bilen har for mange punkter den ikke sjekker av og da blir det "kjøpe for å kjøpe". Er dog i tenkeboksen der.

Skjermbilde2025-01-27kl_16_48_50.thumb.png.a3e0b63a2a65c1d5c0c23cf819829534.png

Skrevet

@Saltkjelen vet du hva, jeg er helt med :) Dette var tinger jeg verken har tenkt over eller visste. Jeg som liker kapteinstolene på andre rad, men om det verken er mulighet for vegg eller å legge de ned så blir det alt for upraktisk. Takk for en kjapp oppsummering. :) Ja, det strides LCI mot pre-LCI, jeg liker begge. 

Skrevet
11 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@Marius2002

Nei, ikke kan den felles ned og det er heller ingen hel seterygg/vegg som dekker for bagasjen når tredje seterad er felt ned. Det kunne gjerne vært komfortseter, men da skulle det vært skikkelige komfortseter uten tredje seterad (så det blir en ego-SUV med fire seter). I Russland ble det tilbudt en pakke som het "Executive Lounge" med skikkelige komfortseter fra G11/G12 og fast midtkonsoll. Det er fortsatt upraktisk, men mye kulere upraktisk enn kapteinstolløsningen.

40d er for så vidt en knallfin motor, men jeg ønsker ikke hybrid drivlinje. 40d har 48v Mild Hybrid som gjør at motoren slår seg av (uten mulighet for å kode vekk funksjonen) i lyskryss og "seilefunksjon" inn mot kryss. Ser derfor utelukkende etter 40i eller M50i, men en riktig M50d går også. Er bilen en 2019 eller 2020 er den også helt uten kostnadskutt. Alternativt vente et års tid og satse på at boligmarkedet flyr avgårde slik at det kan bli en Alpina XB7. Selvfølgelig som pre-LCI. :P 

Jeg kan få denne til halv pris av bilen du opprinnelig linket til, men bilen har for mange punkter den ikke sjekker av og da blir det "kjøpe for å kjøpe". Er dog i tenkeboksen der.

Skjermbilde2025-01-27kl_16_48_50.thumb.png.a3e0b63a2a65c1d5c0c23cf819829534.png

Om du kjøper XB7 kjøper jeg G31 B5 eller G21 B3s. "Trukje du tør" som en ørsting skrev til meg :D 

Skrevet

@Saltkjelen

Hva mangler på den 40i foruten HK? Har ikke sett utstyrslisten. Sikler jo fælt på x7 selv. Dog ser jeg ikke poenget med diger suv og bensinmotor😅 eneste suv overgår personbil er til og trekke ting, da er det diesel som gjelder. 

Er alle x7 med diesel mildhybrid? Isåfall er jo det en strek i regningen

Skrevet
2 minutter siden, Skulebollen skrev:

@Saltkjelen

Hva mangler på den 40i foruten HK? Har ikke sett utstyrslisten. Sikler jo fælt på x7 selv. Dog ser jeg ikke poenget med diger suv og bensinmotor😅 eneste suv overgår personbil er til og trekke ting, da er det diesel som gjelder. 

Er alle x7 med diesel mildhybrid? Isåfall er jo det en strek i regningen

I mitt hode mangler den Sky Lounge, B&W og skinn på nedre del av dashbord, men hovedproblemet er at bilen virker litt lurvete. Det er knekte fester rundt om i interiøret, sidedekslene i beige ved tredje seterad har store hakk og merker, tredje seterad (v. side) fungerer ikke og takluketrekket til tredje glassluke henger ned i bagasjerommet. Selger sier de ordner dette, men det gir likevel inntrykk av at tidligere eier har gitt litt f.

Jeg forstår tanken med diesel, men for min del bruker vi elbil til hverdags og da kan en slik bil godt være bensin slik at man får litt godlyd i tillegg (fortrinnsvis M50i/XB7 da jeg anser dette som en av de siste nyere BMWene man kan få tak i før man forhåpenligvis skuta på rett kjøl etter hvert). 30d og M50d er uten 48v Mild Hybrid, men 30d og alle øvrige motorer ble 48v Mild Hybrid med LCI. 40d er den eneste pre-LCI med 48v Mild Hybrid.

Skrevet

G05 X5 40i til 45e pris! Dette må da være gunstig?

https://www.finn.no/mobility/item/390873298

1 time siden, Snagg30 skrev:

Om du kjøper XB7 kjøper jeg G31 B5 eller G21 B3s. "Trukje du tør" som en ørsting skrev til meg :D 

Da høyner jeg med G31 D5S LCI 😎 

19 minutter siden, Skulebollen skrev:

@Saltkjelen

Dog ser jeg ikke poenget med diger suv og bensinmotor😅 eneste suv overgår personbil er til og trekke ting, da er det diesel som gjelder. 

Er alle x7 med diesel mildhybrid? Isåfall er jo det en strek i regningen

Jeg tenker også at i en SUV som dette så er det diesel som gjelder. Selv om jeg ser argumentet med at mild hybrid ikke er noe å trakte etter. Jeg kjørte X7 40i når den kom, for det første så er bilen så godt lyddempet at man sliter virkelig med å høre lyden fra motor. Noe annet er at den føltes en smule moment svak, føler ikke at B58en kommer helt til sin rett i en så stor bil som X7. M50i derimot må jo være veien å gå her, for en rå drivlinje dette er 👍 

Skrevet (endret)
33 minutter siden, Saltkjelen skrev:

I mitt hode mangler den Sky Lounge, B&W og skinn på nedre del av dashbord, men hovedproblemet er at bilen virker litt lurvete. Det er knekte fester rundt om i interiøret, sidedekslene i beige ved tredje seterad har store hakk og merker, tredje seterad (v. side) fungerer ikke og takluketrekket til tredje glassluke henger ned i bagasjerommet. Selger sier de ordner dette, men det gir likevel inntrykk av at tidligere eier har gitt litt f.

Jeg forstår tanken med diesel, men for min del bruker vi elbil til hverdags og da kan en slik bil godt være bensin slik at man får litt godlyd i tillegg (fortrinnsvis M50i/XB7 da jeg anser dette som en av de siste nyere BMWene man kan få tak i før man forhåpenligvis skuta på rett kjøl etter hvert). 30d og M50d er uten 48v Mild Hybrid, men 30d og alle øvrige motorer ble 48v Mild Hybrid med LCI. 40d er den eneste pre-LCI med 48v Mild Hybrid.

Aha, ja skal jeg ha x7 må den ha sky lounge og BW. Så enig i at det egentlig er en dealbreaker da. Alcantara tak er også nesten ett must..

Vil helst slippe 3 seterad også, da det er jævlig ugunstig og ha 7 seter når barna skal på fotball/handball osv. Og det er snakk om felleskjøring🥴 Til slike formål er det i3 som gjelder 😂 @Fredrik90

Har grublet litt på denne, men vil tro forbruket blir altfor høyt om man har litt tung høyrefot 🤔 Er ikke motor på denne og 45e lik? 

Endret av Skulebollen
Skrevet

Alle vet jo at B58 er både lyd- og tuningvennlig, så akkurat det ville jeg ikke vært bekymret for med en X5/X7 40i. Den nevnte X7en har faktisk alcantaratak - og er laget før 07/2020 da BMW fant ut at de skulle spare penger ved å ikke ha alcantara på taklukesjalusien. Sky Lounge blir "umulig" å ettermontere, så dette er kanskje det viktigste utstyret som må være på plass (om man bryr seg om den slags). Det er samme motor i 40i og 45e, men førstnevnte yter 340hk og sistnevnte 286hk. 

Skrevet
6 minutter siden, Skulebollen skrev:

  @Fredrik90

Har grublet litt på denne, men vil tro forbruket blir altfor høyt om man har litt tung høyrefot 🤔 Er ikke motor på denne og 45e lik? 

Motoren er den samme ja, men er 286 hester i 45e versjonen. Så vidt jeg har forstått så er det en annen starter, annet kjølesystem og en kraftigere oljepumpe som skal bygge oljetrykk raskere. Ved kickdown på kald motor f eks. 

Skrevet
15 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Motoren er den samme ja, men er 286 hester i 45e versjonen. Så vidt jeg har forstått så er det en annen starter, annet kjølesystem og en kraftigere oljepumpe som skal bygge oljetrykk raskere. Ved kickdown på kald motor f eks. 

Både oljepumpe, termostater og det aller meste i kjølesystemet er likt på 40i og 45e. Unntaket er forskjellig vannpumpe. Starteren på 45e er også en egen type, men det må den nesten være for at en hybrid skal fungere.

Her ser man forskjellen på en 12v starter og 48v starter (som jeg antar 45e også har):
https://www.youtube.com/shorts/D9l00hHupwE

Skrevet
6 minutter siden, ///FredriK.S skrev:

Da ser det ut til at svigers kjøper den Alpinaen 😅🤣  Men da blir den i familien i det minste 😊

Rått! :D bare å glede seg, håper dere har et godt forhold så du får lånt den litt. Nydelig bil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...