Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Jarod skrev:

Eier #2 er fra Ålesund så stor sannsynlighet for d ja 

Men da er det ganske sikkert han, om fornavnet begynner på «M». Jeg kjenner til både eier og bilen, har og video av skadene rundt etter utforkjøringa men den ønsker jeg ikke å legge ut her. Det var heller ikke store skadene som var synlig, men listene rundt har fått seg en smell pluss felgene. Hvordan undersiden ser ut vet jeg ingenting om 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snagg30 skrev:

Men da er det ganske sikkert han, om fornavnet begynner på «M». Jeg kjenner til både eier og bilen, har og video av skadene rundt etter utforkjøringa men den ønsker jeg ikke å legge ut her. Det var heller ikke store skadene som var synlig, men listene rundt har fått seg en smell pluss felgene. Hvordan undersiden ser ut vet jeg ingenting om 

Yes, fornavn begynner på M og etternavn på S. Kan man ikke krysse av for om bilen har hatt tidligere skader, om servicer er fulgt når man legger ut annonse på Finn nå. Han her har hoppet over dette. På tide med noe Carfax lignende i Norge nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jarod skrev:

Yes, fornavn begynner på M og etternavn på S. Kan man ikke krysse av for om bilen har hatt tidligere skader, om servicer er fulgt når man legger ut annonse på Finn nå. Han her har hoppet over dette. På tide med noe Carfax lignende i Norge nå. 

Men da er det samme bil, 100% sikkert :) Ellers helt enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting hører bare sammen….*Eier i 20 årene* og *F80/82 i grøfta*

Vi må få på plass ett Carfax system slik de har i Sverige og USA. Så kan man holde oversikt over biler som har vært vraket eller skadet. Også må det gjøres noe drastisk med forsikringsprisene slik at talentløse guttunger ikke fortsetter å kjøre i filler disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Mulig eg er fordomsfull, men min første tanke når eg ser unge eiere på en bil er at den har fått kjenne på mye turtall på kald motor og vedlikehold er ofte ikke det som blir prioritert. 

Du er ikke alene om å ha denne tanken. Jeg sier ikke at det alltid er sånn, men en 20 åring kan i mange tilfeller ha råd til finansiere en M4. Mulig han bor hjemme eller bor billig, har god jobb så er ikke dette noe problem. Men uansett så er det begrenset hvor bemidlet en 20 åring kan være, så når billån og forsikring er trukket, samt bensin kostnader så er det snakk om store summer. Ofte så prioriteres felger, senk og karbon også slik at bilen gir mye likes på Insta. 

Jeg skal ikke dra alle over en kam, jeg brukte selv alle pengene mine pluss ett lån på en da 6 år gammel E39 som 18 åring. 225 000 kr ga jeg for den, mens jeg ennå gikk på videregående. MEN...for å holde den bilen i skikk slik den skal så ble det til at den gikk på 16" originalhjul og ellers helt standard utseende. Hadde ikke penger til 18" M6 style felger og M-sport fangere som var populært på E39 i 2008. De pengene ble brukt til å holde service intervall, gode vinterdekk og vedlikehold/reparasjoner med OEM deler. Men...motor og drivverk fikk kjørt seg..ofte på kald motor også men dette varte og holdt ettersom jeg vedlikeholdt bilen veldig godt. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke hadde tilgang på M bil den gang, da er jeg ikke så sikker på at jeg hadde sittet her i dag. 520I 2,2 med 170 hester var M bil nok for meg den gangen tror jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen av disse unggutten som dere snakker om tar faktisk gått vare på bilen sine, de har gode jobber, er int i å holde bilen sin i god stand. Har ikke kjerringer, dyrt hus og onger som også tar en del penger og tid. 

Det er slik at de kanskje også er på lengre ferie turer i Europa osv som drar km på bilen, det trenger ikke bare å dounts rundt den lokale kebab sjappa som noen av disse bilen har fått kjenne på. 
men for all del , jeg bruker mine biler selv også, driver ikke å brommer på bilene, men de brukes,blir reparert og vedlikehold deretter.

det er ingen som kjøper seg en m3,m4,m5 ,c63,e63 og Audi rs6 for å loffe opp å ned til butikken , man har en vis bil int og int for motorisering i bilen..

Når du kjøper en slik bil som nr 2.3.4.5.-16 eier som noen av disse bilen har en tendens til å etter kort tid. Må man være veldig nøye med å sjekke gått ut hva man kjøper.

jeg for min egen del havnet på e63 siden det var letter å finne en som ikke hadde mange eier og korte eier forhold 3-6mnd snitt som veldig mange av denne type bil har.

så får man se når jeg skal selge min bil i fremtiden om det betyr noe når jeg skal selge at denne bilen at den har hadd 2 eier/bruker siden den var ny

Endret av skoglund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2022 den 10.48, Snagg30 skrev:

Om den M4’n der er den som har gått i Ålesund en stund er den ihjel tunet og kollisjon skadet :) Den hadde private skilt før så usikker på om det er den samme, men det er vell ikke så mange i denne fargen. Kanskje den burde være i skade tråden @E.C.837306C1-54CC-4091-8C3B-A563F10544A7.thumb.jpeg.65eb5de5ac6be70cfb9c250efa3a7e23.jpeg

Men hvor stor var den skaden der egentlig? Husker godt det der, var vel rett etter bilmessen på volsdalsberga. Greit med et skaderegister her inne, men hvor går grensen liksom. Da burde det heller vært noe litt mer seriøst via forsikringsselskapene. Om det er kosmetisk og kun deleskifte hadde jeg kunne kjøpt en skadet bil, men om det er strukturelt og snakk om retting av bærende karosseri hadde jeg unngått det. Har nesten inntrykk av at alle nye M biler er tunet, og jeg må si jeg har blitt skeptisk til slike biler i det hele tatt, på grunn av eierhistorikk med snittalder på 21 år og eiertid på noen få mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Olaandref skrev:

Men hvor stor var den skaden der egentlig? Husker godt det der, var vel rett etter bilmessen på volsdalsberga. Greit med et skaderegister her inne, men hvor går grensen liksom. Da burde det heller vært noe litt mer seriøst via forsikringsselskapene. Om det er kosmetisk og kun deleskifte hadde jeg kunne kjøpt en skadet bil, men om det er strukturelt og snakk om retting av bærende karosseri hadde jeg unngått det. Har nesten inntrykk av at alle nye M biler er tunet, og jeg må si jeg har blitt skeptisk til slike biler i det hele tatt, på grunn av eierhistorikk med snittalder på 21 år og eiertid på noen få mnd.

Ut ifra hva man kunne se på karosseriet ikke mye, noe på felg og nedre del av listene. Men om der er skjulte skader som jeg ikke fikk se vet jeg ingenting om, men jeg syntes det var nok til at jeg ville dele det med gjengen her inne. Hadde jeg skulle kjøpe meg bil hadde jeg satt pris på å vite om bilen har stått i ei grøft eller ikke. Men skadende var langt ifra så ille at jeg ville frarådet folk til å kjøpe, der er heller problemet med tuning og rusing av motor på parkerings plasser for å vise folk pops and bangs som ble gjort på feks vår treffet på Bavaria, da var det konkurranse om å ha styggest mulig lyd :P

Edit: usikker på om biler tar skader av å bli ruset slik, så dette burde jeg ikke antyde. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ut ifra hva man kunne se på karosseriet ikke mye, noe på felg og nedre del av listene. Men om der er skjulte skader som jeg ikke fikk se vet jeg ingenting om, men jeg syntes det var nok til at jeg ville dele det med gjengen her inne. Hadde jeg skulle kjøpe meg bil hadde jeg satt pris på å vite om bilen har stått i ei grøft eller ikke. Men skadende var langt ifra så ille at jeg ville frarådet folk til å kjøpe, der er heller problemet med tuning og rusing av motor på parkerings plasser for å vise folk pops and bangs som ble gjort på feks vår treffet på Bavaria, da var det konkurranse om å ha styggest mulig lyd :P

Veldig enig der 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man vært ufrivillig av veibanen så har man det. Det kan være alt mellom ingen skade til en god del skade. Det er jo ikke akkurat uvanlig å reparere med billigste deler fra internett heller, så jeg hadde nå tatt en titt der uansett.

Det eneste riktige i en slik sak er egentlig å få bilen og understellet/hjulstillinga kontrollert på et merkeverksted og få et skriv om at ting er ok. Det er nå i all fall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...