Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Solgte eg bilen min for billig? For ca 10 mnd siden solgte eg min 08 bmw 320da for 255.000,- følger litt med på prisene på finn.no å ser at de ligg til samme prisen endå. Blir disse solgt? Legg ved en link til en som eg såg som tilsvarende til den eg hadde. Mtp utstyr osv.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=58348855&engine_fuel=0%2F2&body_type=6&model=1.749.2132&mileage_to=108000&year_to=2010&year_from=2007&make=0.749&sort=2&ref=fas&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte eg bilen min for billig? For ca 10 mnd siden solgte eg min 08 bmw 320da for 255.000,- følger litt med på prisene på finn.no å ser at de ligg til samme prisen endå. Blir disse solgt? Legg ved en link til en som eg såg som tilsvarende til den eg hadde. Mtp utstyr osv.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=58348855&engine_fuel=0%2F2&body_type=6&model=1.749.2132&mileage_to=108000&year_to=2010&year_from=2007&make=0.749&sort=2&ref=fas&searchclickthrough=true

Jeg synes din pris var fornuftig, denne er for dyr ihht min mening.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du solgte til mer korrekt pris enn hva han i tillenket annonse gjør. Nesten 300 000 for en nesten 8 år gammel 320D?

Samme greia her som med e46 coupé, stort sett gutter i 18-22 års alderen som ikke har lært seg å forstå at biler ikke er noe lønnsomt invisteringsobjekt, altså de ønsker samme pris som hva de ga for å ikke sitte igjen med restgjeld på billånet.

Om de for solgt? Tja... Da er det vel nok en dum 19 åring som blåser i hva han betaler for bilen så lenge det er en nyere BMW coupé med bakhjulsdrift, det er jo ikke penger han skal ut med nå uanset, banken betaler så... Samme for han...? Hehe.

Derfor tror jeg også disse bilene holder seg så godt i verdi som de gjør, absolutt ikke verdt det, men suit yourself.

Dette er min teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok J.K har rett i den h*n skriver.

Ellers det noe rart, fordi om prisen på 300k er riktig så er 3 serien dyrere enn 5 serien som har mer utstyr og større motor...

Men såklart ikke alle bryr seg om de sistnevnte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har alltid vært kunstig høy prisklasse på BMW coupe. Tilbake 5-6 år så måtte du ut med nærmere hundre lapper for en pen E36 med sekser under panseret. Den trenden er der enda, siden de nesten ikke eksisterer i gode eksemplarer lenger.

Ser akkuratt samme tendens med E46 nå, kontra E39 som i mine øyne er et bedre valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X5 eDrive til 1,6 mill: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=58455148&fks=58455148

 

I følge ubekreftede rykter kommer eDrive til å havne på en listepris sammenlignbar med 30d, altså rundt 900k. Riktignok er den annonserte bilen godt utstyrt, men utstyr for 700k...? Virker som om annonsøren forsøker å ta godt betalt for å være først ute...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X5 eDrive til 1,6 mill: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=58455148&fks=58455148

 

I følge ubekreftede rykter kommer eDrive til å havne på en listepris sammenlignbar med 30d, altså rundt 900k. Riktignok er den annonserte bilen godt utstyrt, men utstyr for 700k...? Virker som om annonsøren forsøker å ta godt betalt for å være først ute...!

3 mil kjørelengde, haha. er det en vits, første april ?

Endret av Dirty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelengde på ren elektrisk drift. Det sitter en turboladet bensinfirer i den også...

Ja er klar over det, men hva er poenget! 3 mil hva er det  30 kr i bensinutgifter du sparer inn  og så er bilen 700 tusen dyrere en en vanlig X5 med diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er klar over det, men hva er poenget! 3 mil hva er det  30 kr i bensinutgifter du sparer inn  og så er bilen 700 tusen dyrere en en vanlig X5 med diesel

I følge ryktene skal listeprisen på X5 xDrive40e havne et sted mellom 25d og 30d, altså mellom ~800k og ~900k. Hvis det slår til (offisielle priser publiseres visstnok ila. juni), så blir prisen på xDrive40e ganske konkurransedyktig i forhold til hva man får for pengene i form av effekt og dreiemoment. Jeg tror bilen i annonsen er priset kunstig høyt, dersom listeprisen blir slik ryktene sier. Det virker på meg som om denne forhandleren forsøker å ta seg godt betalt for den "første" xDrive40e på norske skilter. Bilen er søkklastet med utstyr, men klarer ikke se for meg at listeverdien av dette utstyret er mer enn ~400k, altså kan man antakelig få tilsvarende utstyrt bil som i annonsen til ~1,3 mill (før kampanjer/pruting), om man klarer å vente 3-4 måneder ekstra på bilen.

 

Jeg kan forstå at mange er skeptiske til hybrid, men for min del fremstår denne pakka ganske så attraktiv. Jeg har kjørt elbil noen år, og savner i dieselen jeg har nå det umiddelbare skyvet man får med elmotor. Videre er det veldig greit å kunne kjøre helelektrisk til butikken og andre småærend, noe som bør gå fint med den elektriske rekkevidden til xDrive40e, om man er flink til å plugge inn laderen hjemme i garasjen. Ut fra det jeg har lest, er hybridsystemet på xDrive40e innstillbart i flere trinn mellom ren el-modus, for å spare utslipp, til hyrbrid-sport der elmotoren fungerer som "torque-fill" i de rpm-områder der bensinmotoren ikke leverer noe særlig dreiemoment. Selv om denne kjerra ikke får ytelser i samme klasse som i8, er det lov å håpe at man får noe av den samme gassresponsen i sport-modus. Og med litt kunstig sekser-lyd over anlegget, kan den bli ganske så artig å kjøre aktivt! Og det til en pris som, etter ryktene, vil ligge mellom 25d og 30d... :)

 

Edit: språk/typos

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...