Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, LoKi skrev:

Mest av alt er den vel priset for høyt. Solgte selv en X100D for 710' for et halvt år siden. 
Men er mange mandagsbiler der ute ja - han er i hvert fall ærlig om at han har en av dem.

Det skal fortsatt nevnes at han har kjørt Tesla leiebil hver eneste dag den bilen har vært på service - så der er de flinke. Du tar ikke bussen hjem.

Har hørt at man får dieselbil som leiebil, stemmer det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Shattered said:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=170083677&taid=Share_ad_facebook

 

Ser det er mange som begynner å bli lei av disse bilene for tida :P

Tesla var den eneste alternative siden 2013 men nå som Audi med E-tron og Mercedes med EQC og jaguar med iPace. Etron var jo en av norges mest solge biler ifjor og fortsetter nok å være storselger i år, EQCer er på vei...Med norge som Teslas største kunde, så er jeg spent å se hva som skjer framover nå som the BIG DOGS er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Shattered skrev:

Har hørt at man får dieselbil som leiebil, stemmer det? 

Jeg har ikke fått det noen gang, men har inntrykk av at det kommer an på sted/timing.
Nå har jeg brukt K100 de siste gangene, og der har Avis en egen representant som låner deg en Tesla. Jeg har inntrykk av at det generelt lånes ut lite biler som ikke er Tesla nå til dags.

Om du får dieselbil så dekker Tesla drivstoff og bompasseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FakeMechanic skrev:

Tesla var den eneste alternative siden 2013 men nå som Audi med E-tron og Mercedes med EQC og jaguar med iPace. Etron var jo en av norges mest solge biler ifjor og fortsetter nok å være storselger i år, EQCer er på vei...Med norge som Teslas største kunde, så er jeg spent å se hva som skjer framover nå som the BIG DOGS er med.

"Bid dogs" har nok et stykke igjen å gå. De ligger fortsatt etter på rekkevidde, har mye dyrere og mindre ladenettverk, og de er like n00b å lage elbil som Tesla var.

Jeg har eid TMX 100D og TM3P (som jeg enda har), og etter å ha testet E-tron 55 så er jeg ikke spesielt imponert. Den er veldig mye mer sexy enn Teslaen min, men den har minst like mange irriterende ting med seg som min har.
Etter at jeg så bildene av Sportback E-tron var jeg dritgira på å bare bestille, fordi den er så pen. Men etter en prøvetur så står jeg glatt over, og den var bare en gigantisk skuffelse, selv mot "folke-Teslaen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om du f.eks. ikke bryr deg om at bilen styrer av seg selv så snart du nærmer deg det den mener er veimerking (noe du ikke får slått av), ikke gir deg noe feedback fra understell/veien og ikke kan stilles inn til automatisk regenerering så er det ikke noe galt med den.

Foretrekker du kjøreglede og logikk så er det den som er problemet.

Dessuten går den som ei bøtte møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, LoKi skrev:

Nei, om du f.eks. ikke bryr deg om at bilen styrer av seg selv så snart du nærmer deg det den mener er veimerking (noe du ikke får slått av), ikke gir deg noe feedback fra understell/veien og ikke kan stilles inn til automatisk regenerering så er det ikke noe galt med den.

Foretrekker du kjøreglede og logikk så er det den som er problemet.

Dessuten går den som ei bøtte møkk.

Man kan fint skru av dette. Siste 2 punktene er vell en smakssak. Om den går som en bøtte møkk er vell relativt, selv råeste Tesla går også som en bøtte møkk i noen sammenhenger.

Foretrekker man kjøreglede kjører man ikke elbil generelt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Man kan fint skru av dette. Siste 2 punktene er vell en smakssak. Om den går som en bøtte møkk er vell relativt, selv råeste Tesla går også som en bøtte møkk i noen sammenhenger.

Foretrekker man kjøreglede kjører man ikke elbil generelt.  

Da må du reise til Audi på Hvam og lære dem hvordan dette gjøres, for de kan det ikke.
Og ja, som jeg sier så er det subjektivt, og de store forskjellene viser at det fremdeles er et marked som ikke dekkes av "de store".
Godt å samtidig se at din definisjon av kjøreglede er så forskjellig fra min, noe som bare understreker poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...