Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk skal dere ha 😁 

Meget forbøyd med bilen nå. Etter jeg fikk den litt lavere og fikk på skikkelige hjul kjører den mer som en Bmw i min bok. Synes det ble litt vel mykt og duvende i comfort. Selvsagt bedre i sport. Komforten er fortsatt i aller høyeste grad tilstede, selv med senk og store hjul. 

@Ingvaldsen bilen er gått 155000 nå. Virker som den generelt er uskrudd, byttet bremser / vanlige slitedeler oppigjennom men ellers er nok det meste av betydning i understell fra byggeår. Den siger litt på lufta bak hvis den ikke brukes på et par uker, skal følge med på det. 
Motormessig kjennes det bra ut, stille og pen gange, kreftene er der.
Hvor langt er din gått? Din er jo hinsides utstyrt, hva er det du ikke har? NV? 
Får krysse fingrene for 0 havarier på oss fremover!

Skrevet

Gratulerer med lekkert skip! Og for et interiør. 
angående kjøreegenskaper, litt det samme som jeg opplevde på 5er med adaptive drive. Fikk senket den og satt på hjul med litt lavere innpress, og voila, den kjører som en bmw skal. Komfortabelt men sportslig. I Sport helt perfekt for svingete veier. I comfort også bra i sving takket være AD, men fremdeles komfort i behold i alle ledd. 

Skrevet (endret)
40 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med lekkert skip! Og for et interiør. 
angående kjøreegenskaper, litt det samme som jeg opplevde på 5er med adaptive drive. Fikk senket den og satt på hjul med litt lavere innpress, og voila, den kjører som en bmw skal. Komfortabelt men sportslig. I Sport helt perfekt for svingete veier. I comfort også bra i sving takket være AD, men fremdeles komfort i behold i alle ledd. 

Takk for det! Senk og store hjul er aldri feil, spesielt på nyere biler med moderne understell som håndterer dette uten å gå på bekostning av komforten 👍

Endret av Andreas_R
Skrevet
4 timer siden, Andreas_R skrev:

@Ingvaldsen bilen er gått 155000 nå. Virker som den generelt er uskrudd, byttet bremser / vanlige slitedeler oppigjennom men ellers er nok det meste av betydning i understell fra byggeår. Den siger litt på lufta bak hvis den ikke brukes på et par uker, skal følge med på det. 
Motormessig kjennes det bra ut, stille og pen gange, kreftene er der.
Hvor langt er din gått? Din er jo hinsides utstyrt, hva er det du ikke har? NV? 
Får krysse fingrene for 0 havarier på oss fremover!

etter min erfaring kan det være lurt å bytte ventilblokk først siden det er minst arbeid og en fraksjon i pris, det er samme luftsystem på denne som feks f11.  jeg har bestilt arnott sin ventil da det er eneste nogenlunde alternativet utenom å kjøpe komplett kompressor fra bmw, for nå siger min over natta på ene siden. så kan være at jeg har et venstre fjærbein som er 100% iorden, men hadde ikke rådet noen til å montere en så gammel belg med så mange kilometer.

får også kjøpt komplett belg/fjærbein fra arnott også, men det er 2 forskjellige bakdempere også. 730 å 740 har ikke samme bakdemper når de har luft.  min har samme som 750i.

min har snart passert 190 000km, den har vell egentlig alt utenom kjøleskap, bakseteunderholdning og bang&olufsen. men nå i nyere tid har nightvision sluttet å fungere så da er det vell 4 ting den mangler.

Skrevet
På 15.7.2025 den 15.46, Ingvaldsen skrev:

etter min erfaring kan det være lurt å bytte ventilblokk først siden det er minst arbeid og en fraksjon i pris, det er samme luftsystem på denne som feks f11.  jeg har bestilt arnott sin ventil da det er eneste nogenlunde alternativet utenom å kjøpe komplett kompressor fra bmw, for nå siger min over natta på ene siden. så kan være at jeg har et venstre fjærbein som er 100% iorden, men hadde ikke rådet noen til å montere en så gammel belg med så mange kilometer.

får også kjøpt komplett belg/fjærbein fra arnott også, men det er 2 forskjellige bakdempere også. 730 å 740 har ikke samme bakdemper når de har luft.  min har samme som 750i.

min har snart passert 190 000km, den har vell egentlig alt utenom kjøleskap, bakseteunderholdning og bang&olufsen. men nå i nyere tid har nightvision sluttet å fungere så da er det vell 4 ting den mangler.

Det er jo en mulighet ja, straks enklere å bytte ventilblokka enn å drive å styre under bilen. Det blir spennende å se om det er denne som lekker hos deg. 

Ebay er jo full av diverse tvilsomme komplette fjærbein.

Ser arnott sine fjærbein ikke er tilgjengelig lenger. Da er det vel kun Miessler automotive igjen på autodeler hvertfall https://www.autodeler.co.no/miesslerautomotive/21300041

Var jo litt bobbob erfaringer her inne på dette merket da.. kanskje et engangstilfelle?

Sjekket også kleinanzeigen, det lå noen brukte der til 2-300eur per stk. Men det er jo gammelt! Gummibelg fra 2013, muligens lav km men allikevel. 

Men uansett, den tid den sorg, bilen holder seg nå høvelig i water enda 😅

Har du fått feilsøkt noe på på NV? 

Ellers kunne jeg ha tenkt meg litt mer eksoslyd, i hvertfall i Sport. Spjeldene åpner nok når det trengs, er vakuumstyrte spjeld på denne. På 545 jeg hadde bypasset jeg ventilen slik at spjeldet sto åpent hele tida, og det ble bra. Men siden jeg har en egen sport modus her, skal jeg undersøke om det er mulig å kode spjeldene åpne i sport. 

Skrevet
1 time siden, Andreas_R skrev:

Det er jo en mulighet ja, straks enklere å bytte ventilblokka enn å drive å styre under bilen. Det blir spennende å se om det er denne som lekker hos deg. 

Ebay er jo full av diverse tvilsomme komplette fjærbein.

Ser arnott sine fjærbein ikke er tilgjengelig lenger. Da er det vel kun Miessler automotive igjen på autodeler hvertfall https://www.autodeler.co.no/miesslerautomotive/21300041

Var jo litt bobbob erfaringer her inne på dette merket da.. kanskje et engangstilfelle?

Sjekket også kleinanzeigen, det lå noen brukte der til 2-300eur per stk. Men det er jo gammelt! Gummibelg fra 2013, muligens lav km men allikevel. 

Men uansett, den tid den sorg, bilen holder seg nå høvelig i water enda 😅

Har du fått feilsøkt noe på på NV? 

ja alt det andre er såpass mye mer bask at man kan like gjerne bare begynne med ventilblokk da det er typisk feil på alle f-serie.

ja arnott komplett bein ser ut til å være utgått ja, får kun belgen. skal jo fungere det også men er litt jobb og jeg var uheldig med min.

miesslergreiene høres bare tvilsomt ut i mine ører å ser tvilsomt ut.

ja alternativ er jo å gjøre som jeg har gjort, litt trøst i at paypal kan fungere om det er bomkjøp. men fortsatt noe jobb for ingenting om man er uheldig.

NV blir nok ikke gjort noe med, forrige eier har åpnet kamera å fant fukt å la inn silica gel.  så regner med kretskortet er ødelagt, fungerte stortsett tidligere men nå er det konstant svart uten feilkoder.

alternativ der er jo å kjøpe brukt modul og kamera, og en modul som lurer NV modul når den spør bil etter VIN.  NV er millitært utstyr å skal ikke kunne mikses eller brukes til andre formål.

litt kjedelig da nightvision på F serie har person  å dyrgjenkjenning som har reddet meg tidligere når jeg hadde F11.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...