Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Helt tragisk. I forrigje uke opplevde jeg nærmere 3kr/literen i forskjell mellom et par stasjoner med 3-4mils avstand, men forskjell på 2kr på en dag er ganske vanlig på samme stasjonene her i destriktet.

Ellers er det fint at prisene har begynt å falle litt. Det er lenge siden jeg såg bensinen under 13kr, men det var tilfelle i dag tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur over fjellet langs E16 sist helg. Kom fra Bergen, og drivstofflampen begynte å lyse rett før Nystuen høyfjellshotell. Svingte innom dagligvarebutikken der oppe, som også har selvbetjent drivstoffstasjon. 16.50,- pr liter for diesel er ganske friskt! De hadde en festlig «Æ handle på joker»- plakat på døra. Jeg fylte kvart tank og lunket videre nedover mot Vang og Ryfoss, her er det en bemannet yx-stasjon. De virker å ha forstått at det trekker kunder å ikke ha ågerpriser på drivstoff, og følger noenlunde samme prismønster som ellers på østlandet, det vil si lav pris søndag/mandag og onsdag. Betalte 13.50,- literen for å toppe tanken her, en time etter å ha stoppet på Filefjell.

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivstoffpriser er det lenge siden jeg har brydd meg om, de går bare opp, opp og opp litt til. Jeg fyller på Søndagen eller der jeg vet det er billigst, det er vel det hele. Drivstoff må jeg ha uansett hvor dyrt det er, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her merker jeg :) 

Livet går fort med skole og to jobber :lol:
Nå ser det jaggu ut som at E61 blir solgt, og da blir det elbil. Hadde ikke trodd jeg kom til å kjøpe elbil, men er rimelig mye å spare har vi merket. Vi har en Zoe nå, som samboeren bruker. Betaler igrunn kun lån, lav forsikring og strømregningen.

Så jeg fikk pris på den nye Zoe 400km Bose edition, med gode avslag.
Liker Zoe, men så fant jeg ut at jeg får nye I3 300km til roughly samme pris.

Vanskelig valg :lol:

Hva skal man velge? Pros med Zoe er skinn og 400km rekkevidde.
Pros med I3 er mer effekt og litt mer utstyr, men uten skinn og uten hurtiglading.

Skal på tur å prøvekjøre en pen blå I3 de har stående hos Jæger her i byen i morgen. Spennende blir det i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Zoe, kun fordi I3 ikke ser ut i måneskinn og at det ikke går an å kjøre rundt i en BMW som ser slik ut. Zoe ser ut som en vanlig Renault og tilby bedre totalpakke som elbil. 

Regner med du daglig skal igjennom noen bommer siden du vurderer elbil?

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Julianv skrev:

Lenge siden jeg har vært innom her merker jeg :) 

Livet går fort med skole og to jobber :lol:
Nå ser det jaggu ut som at E61 blir solgt, og da blir det elbil. Hadde ikke trodd jeg kom til å kjøpe elbil, men er rimelig mye å spare har vi merket. Vi har en Zoe nå, som samboeren bruker. Betaler igrunn kun lån, lav forsikring og strømregningen.

Så jeg fikk pris på den nye Zoe 400km Bose edition, med gode avslag.
Liker Zoe, men så fant jeg ut at jeg får nye I3 300km til roughly samme pris.

Vanskelig valg :lol:

Hva skal man velge? Pros med Zoe er skinn og 400km rekkevidde.
Pros med I3 er mer effekt og litt mer utstyr, men uten skinn og uten hurtiglading.

Skal på tur å prøvekjøre en pen blå I3 de har stående hos Jæger her i byen i morgen. Spennende blir det i alle fall :)

Jeg ville ha sett på nye VW e-golf og ampera-e (520km rekkevidde) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Jeg ville ha sett på nye VW e-golf og ampera-e (520km rekkevidde) :) 

Siden halve Norge har bestilt Ampera-e, så er levering langt ut i neste år. Hørte nettopp om en som hadde bestilt med levering om 14 måneder. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kjøp Zoe, kun fordi I3 ikke ser ut i måneskinn og at det ikke går an å kjøre rundt i en BMW som ser slik ut. Zoe ser ut som en vanlig Renault og tilby bedre totalpakke som elbil. 

Regner med du daglig skal igjennom noen bommer siden du vurderer elbil?

Nåja, I3 er ikke akkurat stygg heller da. Jeg liker hele bilen bortsett fra baken :P 
Men den har mer morro utstyr og går bedre enn Zoe. 

1 time siden, BimmerFan! skrev:

Jeg ville ha sett på nye VW e-golf og ampera-e (520km rekkevidde) :) 

Nye E-Golf er altfor dyr (350k+) og ampera er for lang ventetid på som flere nevner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.H.D skrev:

Siden halve Norge har bestilt Ampera-e, så er levering langt ut i neste år. Hørte nettopp om en som hadde bestilt med levering om 14 måneder. :roll:

Her i Molde var det i alle fall i januar i år venteliste til august 2018 på Ampera-e. Alternativet er jo å høre med en amcar-forretning, type Nerland Autosalg ish, om de klarer å importere Chevrolet Bolt innen rimelig tid. Dette er samme bil som Ampera-e. Disse har forresten bøffet elementære designelementer fra i3, fy fy.

Ellers tror jeg at jeg ville satset på Zoe, ikke fordi at den er mest givende, men mest for pengene rett og slett, om det er dette som betyr noe. Jeg synes derimot i3 er en kul liten rakker som skiller seg ut og noe mer morofaktor, så intet negativt om den. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...